Mode & Beauty alle pijlers

antibioticakuur tegen puisten?

03-04-2012 12:25 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



heeft iemand ervaring met een antibioticakuur tegen acne? Ging de acne daar grotendeels door weg? Komt het daarna weer terug als de kuur voorbij is?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
hoi,



ja, bij mij kwam het weer net zo hard terug als daarvoor.



Slik nu roaccutane, werkt als een trein. Maar weet nog niet wat er gebeurt als ik klaar ben...
Bespreek het met je dermatoloog. Iedereen is anders. Mijn ervaring is dat het na de kuur gewoon weer terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet slim. Een antibioticakuur beschadigd namelijk ook je darmflora (hoe erg hangt een beetje af van de soort kuur) en je darmflora hangt samen met je hormoonhuishouding (waar acné meestal z'n oorzaak heeft). Acné wordt eerder erger door antibiotica dan minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gehad in een olievorm die ik op mijn huid moest smeren. Dat hielp wel wat, puisten werden er wat minder heftig van.
Alle reacties Link kopieren
roaccutane is wel een erg sterk en heftig middel, toch? zo ernstig is het bij mij niet (meer), maar ik krijg nog wel vaak van die pijnlijke, onderhuidse puisten die dan een rode vlek vormen (soms ook wel met pus)



ik heb op dit moment helemaal geen behandeling ervoor (benzylperoxide wel geprobeerd maar daar wordt mijn huid echt droog en lelijk, zelfs rimpelig van). Dus ik ben van plan deze week naar de huisarts te gaan, ik zou wel naar een dermatoloog willen, maar ik ben bang dat het bij mij niet erg genoeg is om daar naar doorverwezen te worden. Het is namelijk niet meer zo dat mijn hele gezicht onder zit, maar het zijn gewoon nog een aantal onderhuidse puisten, soms met puskop, die dan een grote rode vlek vormen op bijvoorbeeld mijn kin...ik loop nu al een paar dagen met zo'n rode vlek van ongeveer 1 cm op mijn kin, met daaronder een pijnlijke bult.



ik ben weleens naar de huisarts geweest, maar toen kreeg ik antibiotica voor op de huid, wat niet zo goed hielp, en ook stelde hij de Diane pil voor, maar daar lees ik ook gemengde berichten over (gewichtstoename, verergering van de acne e.d.)
Alle reacties Link kopieren
je zou ook eens naar een huidtherapeut kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Falsefloor, mijn huisarts wilde mij destijds ook wegsturen met een lotionnetje maar ik heb gewoon aangegeven dat ik dat liever door een dermatoloog laat beoordelen. En dus kreeg ik een verwijsbrief, en bij de dermatoloog bovendien een heel ander advies.



Bij mij (ernstige vorm van acne) hielp de antibiotica helemaal niets. Roaccutane wilde ik niet vanwege de bijwerkingen. Maar goed, het kan heel goed zijn dat antibiotica voor jou wel erg goed werkt, en bij mijn weten blijft het dan meestal ook weg. Bespreek het gewoon eens met de dermatoloog zou ik zeggen.



Overigens is je eetgedrag onder de loep nemen een hele goeie tip. Ondanks dat de medische wetenschap er nog niet ver mee is blijkt dat er wel degelijk een link zit tussen voeding en acne. Al eens geprobeerd om varkensvlees en chocolade te mijden bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjac schreef op 03 april 2012 @ 13:15:

je zou ook eens naar een huidtherapeut kunnen gaan.Een huidtherapeut kan toch alleen je huid behandelen? En geen medicatie voorschrijven?
Alle reacties Link kopieren
De yasmin pil! Werkte bij mij super tegen puistjes.. en dit is geen zware pil
Alle reacties Link kopieren
een huidtherapeut schrijft idd geen medicijnen voor maar behandeld je huid dusdanig dat de acne minder wordt of zelfs verdwijnd.
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjac schreef op 03 april 2012 @ 13:19:

een huidtherapeut schrijft idd geen medicijnen voor maar behandeld je huid dusdanig dat de acne minder wordt of zelfs verdwijnd.Dat hangt maar helemaal van de vorm van acne en de ernstigheid af. Lijkt mij het handigst het eerst eens te laten beoordelen door een dermatoloog.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor al jullie reacties



maar als je acne niet echt ernstig is, is het dan niet 'overdreven' om naar een dermatoloog te gaan?



chocolade eet ik trouwens nauwelijks, maar varkensvlees wel een paar keer per week
Alle reacties Link kopieren
Ach, waarom overdreven? Je bent toch al eerder bij de huisarts geweest en dat mocht niet baten?

Maar goed, ik ben misschien de verkeerde om dat aan te vragen, met een huisarts die het wel mee vond vallen terwijl de dermatoloog het enkele weken later aanduidde als 'ernstige acne'. Ik dacht eerst ook dat ik me aanstelde (later werd het overigens nog veel erger bij mij).



Ik zou eens proberen een tijd varkensvlees te mijden. Zuivel mijden valt ook nog uit te proberen.
Alle reacties Link kopieren
dat zal ik inderdaad proberen! ik was het wel van plan, maar heb 2 weken geleden toch weer wat van die lekkere bacon-ei sandwiches van de AH gehad...die moet ik maar even laten staan



ik dacht eerst dat het misschien met mijn menstruatie te maken had, maar vorige week en deze week heb ik toch wel weer wat nieuwe gekregen, ondanks dat mijn menstruatie nou juist net voorbij is (het zou dan toch juist op moeten knappen daarna)?
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie heeft vast invloed hoor, maar zal niet de ergste oorzaak zijn. Denk ik. Afblijven van die sandwiches! En niet een weekje maar toch echt wel een aantal maanden.
Alle reacties Link kopieren
ik zou stoppen met varken vlees en melk produkten gezond eten veel vitamine E all die produkten helpen voor geen meter ik heb alles geprobeerd het ligt echt aan wat je eet probeer het gewoon gezond eten en luister naar je lichaam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dubbele kuur zelfs.

Hielp totaal niet.

Bijwerken zijn er wel degelijk en niet de minste
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag mijn laaste pilletje van de antibioticakuur gehad. Deze kuur duurde 4 maanden. Kreeg eerst 2 maanden maar toen begon het pas weg te trekken, dus is het nog eens met 2 maanden verlengd. Nu is de acne een stuk verbeterd, maar nog niet helemaal weg.



Dit is trouwens de 2e AB kuur die ik had, heb een half jaar daarvoor ook 2 maanden een andere AB gehad, maar dat deed helemaal niks. Tetracycline hielp mij niet, Minocycline wel.



Hopelijk blijft het resultaat een tijdje aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
blondoo9 let jij op wat je eet??
Alle reacties Link kopieren
quote:pietpercies schreef op 03 april 2012 @ 19:58:

blondoo9 let jij op wat je eet??



Nu niet meer.

Heb jaren geleden al geprobeerd waar het qua voeding aan zou kunnen liggen. Zo heb ik de zuivel geschrapt, wat ik toch al bijna niet gebruik, ik lust namelijk geen melk en eet niet veel yoghurt o.i.d

Varkensvlees heb ik ook tijden van het menu gehaald, helaas ook zonder resultaat.

Chocola, daar kan het ook niet aan liggen. Moet zeggen dat ik dat wel regelmatig eet (al is het in kleine hoeveelheden) maar heb ook dat echt maanden niet gehad, en ook toen bleven die ellendige pukkels maar komen.



Zou niet weten wat ik verder nog zou moeten laten staan eigenlijk.



Ik eet verder gezond, veel groenten en fruit, geen junkfood.



Misschien moet ik het nog eens proberen, dat ik die producten niet meer gebruikte is zoals gezegd al jaren geleden. Misschien is er wat veranderd, mijn acne is in ieder geval wel erger geworden...dus wie weet. Het is het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
kofiie, shampoo,weet ik ook sinds kort what ik ook doe is vitamine totaall slikken wordt mijn huid ook rustig van



maar varkenvlees, en melk , croma/ vette oil ectect is zeker een no go als ik het eet daarna gelijk veel water en veel groente met vitamine E
Alle reacties Link kopieren
Pietpercies doet jouw toetsenbord niet aan hoofdletters en punten? Je postings zijn daardoor behoorlijk slecht leesbaar.
Alle reacties Link kopieren
no no lol lol lol frizzly bear. probear er op te letten.!
Alle reacties Link kopieren
Koffie drink ik niet, dus dat zal het ook niet zijn.

Wel drink ik veel groene thee, brandnetelthee en sinds kort ook kamille thee omdat ik hoorde dat dat zou kunnen helpen tegen acne.



Shampoo... geen idee, gebruik steeds een ander soort. Gebruik je geen shampoo meer dan?



Je zegt dat vitamine E je goed heeft geholpen, welke heb je dan? Ik heb het ook een tijdje gebruikt en mijn acne is er juist veel erger door geworden! Ik had olie capsules, het zou dus aan de olie kunnen liggen. Is het er ook in tabletvorm?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven