Mode & Beauty alle pijlers

kleding, wat is duur en wat is middenklasse?

20-04-2014 14:19 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding over een topic over duurdere kleding vroeg ik mij af wat jullie duur, middenklasse of goedkoop vinden.



Sommige noemden daar H&M goedkoop, maar ik vind dat eerder middenklasse. Winkels als primark en zeeman noem ik dan weer goedkoop.



Mij maakt het overigens niet uit waar ik wat koop. Als ik het maar leuk vind. Zo heb ik kleding van primark, ter stal en H&M maar ook van Esprit, Gstar, Mango en Guess.
Alle reacties Link kopieren
Esprit, guess, mango ed zijn middenklasse. Zara & HM goedkoop.

Wibra ed spotgoedkoop



Marks, josephine&co, ed duurdere merken
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
H&M vind ik wel goedkoop, net als Hema. Bij Zeeman en Wibra kom ik alleen als ik echt voor bijna niets iets voor eenmalig gebruik nodig heb. Mijn kleding komt vooral bij Esprit vandaan, maar ik bestel ook wel bij Zalando en let dan eigenlijk niet op het merk.

Ik geef voor een broek gemiddeld 80 euro uit, jurken 80-100 euro, shirts 25-50, schoenen rond de 100. Redelijke prijzen maar ik koop dan ook niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
H&M is voor mij middenklasse en de Primark/Wibra/Zeeman goedkoop. Esprit vind ik al redelijk aan de dure kant.

Echt dure winkels bezoek ik niet omdat ik me er niet op mijn gemak voel en het aanbod is toch niet zo geweldig voor een student wanneer ik de etalages bekijk.
Some flies are too awesome for the wall
Ik heb echt geen idee, ik koop in winkels wat ik leuk vind en let dan ook niet op de prijs, wel moet ik hierbij zeggen dat ik 1x id zoveel tijd naar de zwarte markt ga ivm jeans van een bepaald merk,die hebben ze niet in bij mij in de stad. Soms neem ik dan nog een paar slippers mee en n leuk tshirtje.
Wibra en zeeman: spotgoedkoop

H&M en Zara: goedkoop

Esprit, mango, gstar ed: middenklasse

Tommy, mcgregor, Mark: duur

Chanel, prada, gucci: heel duur :-)
Ik vind duur een hele grote categorie. Voor mij valt daar alles onder, van marco polo/sandro/filippa k tot boss, miu miu en jilsander. Wat ik uitgeef hangt helemaal af van hoeveel ik te besteden heb en wat ik nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:femselien schreef op zondag 20 april 2014 14:28 H&M is voor mij middenklasse en de Primark/Wibra/Zeeman goedkoop. Esprit vind ik al redelijk aan de dure kant.

Echt dure winkels bezoek ik niet omdat ik me er niet op mijn gemak voel en het aanbod is toch niet zo geweldig voor een student wanneer ik de etalages bekijk. Precies, zo zou ik ze ook categoriseren.
Alle reacties Link kopieren
De markt, zeeman, wibra enz zijn spotgoedkoop. Zara, Esprit, h&m, mango enz zijn goedkoop. Middenklasse is alles wat je in kleinere oplages en in boetieks vindt: Turnover, Filippa K, Isabel Marant... ( merken van in Bijenkorf bvb). Daar vind je dan wel weer een wat goedkoper en duurder segment in. Duur en pokkeduur zijn haute couture labels zoals van Chanel, Dior enz.
Oh trouwens, ik vind dat baby's wat mij betreft gewoon kleertjes van de zeeman of wibra aankunnen, ze groeien zo snel dat ik het zonde vind van mijn geld om bijv ralph lauren pakjes voor hem/haar te halen, misschien bij een bepaalde gelegenheid. Vanaf n jaar of 2 zou ik zelf naar Zara of h en m gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsmyempire schreef op zondag 20 april 2014 14:37 Oh trouwens, ik vind dat baby's wat mij betreft gewoon kleertjes van de zeeman of wibra aankunnen, ze groeien zo snel dat ik het zonde vind van mijn geld om bijv ralph lauren pakjes voor hem/haar te halen, misschien bij een bepaalde gelegenheid. Vanaf n jaar of 2 zou ik zelf naar Zara of h en m gaan.Dat ben ik met je eens. Mijn kinderen mogen later ook best met vieze kleren thuiskomen wanneer ze lekker buitengespeeld hebben.
Some flies are too awesome for the wall
Mijne ook femselien!!
Voor de kinderen kocht (en koop) ik vooral 'goedkope' kleding, en als ik er toevallig eens tegenaan liep een duur vestje of truitje. Broeken zeker niet, want ze hebben allebei het talent om daar binnen drie weken gaten in te krijgen, ook in dure merkbroeken. Toen ze klein waren had ik vaak de hele collectie van H&M, die hebben hartstikke leuke kleding tot maat 128 en daarna houdt het een beetje op. Nu regelt oudste alles zelf en voor jongste koop ik de basisstukken bij de Hema (broeken voor 10-20 euro!).
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 20 april 2014 @ 14:33:

Wibra en zeeman: spotgoedkoop

H&M en Zara: goedkoop

Esprit, mango, gstar ed: middenklasse

Tommy, mcgregor, Mark: duur

Chanel, prada, gucci: heel duur :-)Dit is ook mijn indeling.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
In 2025 zal er in de kledingbranche geen ruimte meer zijn voor een middensegment. Volgens ING in de jongste sectorvisie over fashion zullen kleding en schoenen tegen die tijd heel goedkoop of juist heel prijzig zijn.



Fast fashion-ketens als Primark, H&M en Zara worden alleen nog maar dominanter. De consument kan zo uit steeds meer betaalbare kleding kiezen. Tegelijkertijd moet de samenleving hiervoor een prijs op het gebied van milieu en (arbeids)ethiek betalen, zo concludeert ING. Onder andere zelfstandige modezaken worden de dupe van deze ontwikkeling: zij kampen met relatief hoge omzetverliezen en kunnen online de ontwikkelingen niet meer volgen. Tevens krijgt de schoenensector meer concurrentie van de fast fashion-ketens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
H&M en Esprit vind ik ook weer bij goedkoop horen. Maakt de kleding niet minder leuk.



Ik koop voor het ene kind erg goedkope kleding omdat hij er gaten in knipt of valt. Hij geeft er ook niet zo om. Mijn andere kind wel, dus die krijgt wat duurdere merken.
Ik ken de meeste van die merken niet eens



Kleding is voor mij duur als een basic tshirt bijv. 50 euro is, of een jeans meer dan 100.



Primark, zeeman etc. erg goedkoop

C&A goedkoop

Miss Etam, V&D etc. gewone prijs / gemiddeld

Kleding in veel boetiekjes etc. duur
Alle reacties Link kopieren
Ik koop wel duurdere kleding voor mijn kinderen. Vaak in de sale. Daarna verkoop ik het weer. Al met al klaar voor een H&M prijs.



Grappig dat sommigen Esprit 'duurder' vinden. Ik was er toevallig net en toen dacht ik: wat is dit toch goedkope rotzooi. Fantasieloos, goedkope stoffen, slechte afwerking, weinig oog voor detail, grof. Overpriced vind ik het, net als Mexx. Dan kun je beter net iets meer uitgeven en dan heb je iets moois.
quote:lolly-pop schreef op 20 april 2014 @ 14:33:



Mijn variant:



Wibra en Zeeman: spotgoedkoop

H&M, Zara, Esprit, Mango, Gstar ed: goedkoop

Tommy, Mcgregor, Mark: middenklasse

Chanel, prada, gucci, etc, pret-a-porter: duur

Chanel, Prada, Gucci, etc Haute Couture: heel duur
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop: Hema, Primark, H&M (normale lijnen), Primark, Forever 21, Wibra, Zeeman, Terstal

Middenklasse; Esprit, Mango, Mexx, V&D (eigen merken)

Zara zit voor mij tussen het middensegment en de bovenklase in, omdat ze steeds duurder zijn geworden.

Duurder: tommy hilfiger, Gstar, Supertrash

Echt door: de designermerken.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:scarry schreef op 20 april 2014 @ 15:56:

Ik koop wel duurdere kleding voor mijn kinderen. Vaak in de sale. Daarna verkoop ik het weer. Al met al klaar voor een H&M prijs.



Dan kun je beter net iets meer uitgeven en dan heb je iets moois.Mij valt juist op dat als je iets meer uitgeeft, je 9 van de 10x dezelfde meuk krijgt, en vooral extra betaalt voor het merk.
Het hangt ook (denk ik) een beetje af van de stad waar je regelmatig shopt. Voor mij is de dichtstbijzijnde stad er eentje met een Didi, Superstar, C&A, M&S, Zeeman, Wibra, Hema, H&M, Bristol, MissEtam, en nog zo wat zaken die bijna iedereen wel kent. De twee dure boetieks die er zijn, zijn voornamelijk geschikt voor mijn schoonmoeder van 75. De goedkopere zaken zijn niet echt meer geschikt voor mijn leeftijd.



Afgaande op het aanbod noem ik dan Bristol en H&M goedkoop (ik koop daar hooguit een jeans voor mijn werk), Didi en MissEtam middenklasse en Mexx is duur. Maar ik kan me best voorstellen dat iemand die in een grotere stad winkelt, waar veel écht dure boetieks liggen, Mexx als middenklasse bestempelt.



Ik koop trouwens graag bij Didi en S.Oliver, maar dan liefst in de uitverkoop, want ik vind de kleren daar leuk maar de prijzen eigenlijk net iets boven budget. Ik koop vaak heel lang niks en dan 4 zakken in één keer, dan mag een broek eigenlijk geen 100 euro kosten.
Alle reacties Link kopieren
Onze pleegdochter is helemaal waus van de Primark. Waarom? Omdat dus al haar vriendinnen daar kopen. En dus is het cool. Zelf vind ik het een straf om er alleen al naar binnen te moeten.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
lolly-pop, 2 uur geleden

Wibra en zeeman: spotgoedkoop

H&M en Zara: goedkoop

Esprit, mango, gstar ed: middenklasse

Tommy, mcgregor, Mark: duur

Chanel, prada, gucci: heel duur :-)





Ja +1.
quote:adorabull schreef op 20 april 2014 @ 16:19:

Onze pleegdochter is helemaal waus van de Primark. Waarom? Omdat dus al haar vriendinnen daar kopen. En dus is het cool. Zelf vind ik het een straf om er alleen al naar binnen te moeten.Mijn dochter gaat daar vaak heen met een vriendin. Ze hebben mij dan nodig als taxichauffeur, en na een uurtje of 3 pik ik ze weer op. Voor die jonge meiden is het ideaal, zo kunnen ze voor hun 50 euro kleedgeld 10 shirtjes kopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven