Mode & Beauty alle pijlers

lastig figuur na zwangerschap

21-08-2014 18:05 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kindje van 4 maanden maar loop nog steeds in mijn zwangerschapskleding. Het lukt me maar niet om nieuwe kleding te vinden en mijn oude kleding past ook nog niet. Ik heb geen slecht figuur maar kleding vinden is moeilijk.



Ik had maat xs/s. (34/36 broekmaat 28). Nu heb ik maat s (36, broekmaat 28/29). Probleem zijn mijn borsten. Kreeg ik mijn 70E eerst nog redelijk in een maat s nu is het 70F en past het echt niet meer. Wijdere kleding of een maat groter maakt me vaak vierkant/massief.



-hou van casual, niet van blazers etc. Wel van jurkjes.

-zandloper

-ik ben blond/erg bleek

-cupmaat 70F



Iemand tips? Je maakt me heel blij!



Mijn buik is nog een beetje zacht, wat ik bij broeken lastig vind. Moet ik ze nou hoog of laag nemen?
King louie jurkjes met figuurcorrigerend ondergoed? Überhaupt figuurcorrigerend ondergoed



Ik heb zelf 75E en blazers (heb je ook van katoen bvb) kleden wel mooi af qua cup. Misschien toch eens wat sportievere blazers proberen?

Anders veel v hals, of ronde hals. Niet te hoog. Steps heeft ook mooie shirts:

http://www.steps.nl/fold-fit-top

http://www.steps.nl/drifa-top

http://www.steps.nl/laque-singlet



Anders esprit?

http://www.esprit.nl/dame ... van-jersey-064EO1K028_448

http://www.esprit.nl/dame ... rsey-shirt-993EO1K901_408

http://www.esprit.nl/dame ... met-v-hals-064CC1K060_516



Levi's curve id spijkerbroeken?
De tops zijn niet erg casual zie ik nu, sorry maar ik heb vooral gekeken naar het model, dat komt bij mij altijd mooi uit. Grote cup, lekker gebruik van maken denk ik altijd maar!
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht in die 'tussenperiode' een paar treggings en een paar rokjes waar ik dan een truitje op deed die net over mijn buikje viel.

Jurkjes zijn natuurlijk ook handig, vooral die net onder de borstel getailleerd zijn en daarna wijder uitlopen.
quote:glitglam schreef op 21 augustus 2014 @ 18:48:

Ik kocht in die 'tussenperiode' een paar treggings en een paar rokjes waar ik dan een truitje op deed die net over mijn buikje viel.

Jurkjes zijn natuurlijk ook handig, vooral die net onder de borstel getailleerd zijn en daarna wijder uitlopen.Daar lijk ik dan weer onwijs zwanger in... Wikkeljurkjes daarentegen werken wel voor mijn figuur.

http://www.jurkjes.nl/categorieen/wikkeljurkjes



Nou heb ik zin om te shoppen
Alle reacties Link kopieren
Lastig, herkenbaar...



Geef je nog borstvoeding?
Alle reacties Link kopieren
het duurt 1 jaar voordat je je figuur terug hebt. Ik heb 2 jr borst gegeven en had daarna theezakjes, van een volle b naar aa geen bh paste me maar is ook goed gekomen binnen 1 jaar meen ik of iets korter.
Ik heb toen ook wel strakkere stretchjurkjes aangehad met een soort flatteuze rimpel rondom de buikpartij. Verder (skinny) broeken met lossere topjes. Wat betreft borsten is het wel van belang of je nog bv geeft. Zo ja, dan trekt de boel zeker nog bij. Zo nee, dan waarschijnlijk ook nog wel.



Maar het kan zo ook weer beter zijn. Mijn dochter is nu zeven maanden en de 'tussen'broek die ik heb gekocht wordt eigenlijk al te groot.
Ik heb ook flinke borsten en een buikje, geen echt dikke buik, maar ook niet plat. Het kan soms lastig zijn kleding voor te vinden, maar het is echt goed te doen om me leuk te kleden. Wat tips.



Koop een goede BH. Dat is echt de basis. Alles staat beter met een goede, stevige BH waarin je borsten goed op hun plek worden gehouden en niet losslingeren.



Om het blokeffect te voorkomen, kun je het beste shirt of blousjes dragen met een lage hals, bij voorkeur een v-hals. Ik vind hogere broeken mooier staan dan lagere, maar het hoeft niet perse. Waar het om gaat is dat je ergens in kleding taille creëert, dus niet een shirt die van je borsten recht naar beneden valt, daarmee lijk je inderdaad al snel vol, en dat moet je ergens breken. Dat kan dus met een hoge taille of een iets getailleerd.



Ik heb smalle heupen dus kan shirts dragen die op mijn heupen of over de broekrand vallen, maar als brede heupen hebt en dat doet, krijg je ook een tenteffect. Dat heeft nog niet eens veel met grote borsten te maken hoor, meer met heupen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jannigje1 schreef op 21 augustus 2014 @ 19:04:

het duurt 1 jaar voordat je je figuur terug hebt. Ik heb 2 jr borst gegeven en had daarna theezakjes, van een volle b naar aa geen bh paste me maar is ook goed gekomen binnen 1 jaar meen ik of iets korter.



Hoeft echt niet, die 1 jaar, ik hoor het vaker maar snap niet hoe mensen daarbij komen.

Na 5 maanden had ik helemaal mijn oude figuur terug. (was voor de zwangerschap erg slank en nu weer, en tijdens zwangerschap 18 kilo aangekomen)

Niet gesport, geen dieet. En zo ken ik veel meer vrouwen.
Je houdt niet van blazers, schrijf je. Het zou wel goed staan, dus misschien is het toch het overwegen waard. Ik heb laatst stoffen gekocht, zodat het niet zo stijf aanvoelt en ik draag het toch vaak. Het staat overal leuk op, ik gebruik hem ook vaak als zomerjas.



Probeer het eens in de winkel en zie het verschil: pas een blazer (die dus taille heeft) en zo'n jasje zonder taille, tegenwoordig zie je die vaak. Ze hebben een soort bomberjack model, maar zijn wel gezellig en vrouwelijk. Die eerste doet je figuur waarschijnlijk heel goed en in die tweede lijkt je heel zwaar van boven.
Alle reacties Link kopieren
Ja lastig, ik heb geen ervaring met een grote cup helaas, maar bij mij zaten daarna de stretchen van de supermarkt erg goed. En als je blazertjes wel mooi vind maar niet lekker zittend kan je eens proberen van tricot, dat zit heerlijk en is nu veel te koop.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 21 augustus 2014 @ 19:39:

[...]





Hoeft echt niet, die 1 jaar, ik hoor het vaker maar snap niet hoe mensen daarbij komen.

Na 5 maanden had ik helemaal mijn oude figuur terug. (was voor de zwangerschap erg slank en nu weer, en tijdens zwangerschap 18 kilo aangekomen)

Niet gesport, geen dieet. En zo ken ik veel meer vrouwen.



+1

Een jaar om te ontzwangeren (?) een jaar om je oude figuur terug te krijgen pfffff. Ik had ook binnen een paar maanden mijn oude figuur terug. Maar tijdens de zwangerschappen kwam ik ook nooit veel aan, maximaal een kilo of 10, 12. Alleen een buik en flinke borsten, de rest van mijn lichaam was superslank.





Bij 2 kindjes ben ik zelfs voor hun eerste verjaardag gestopt met de borstvoeding, omdat ik te mager werd.
die tops van de H&M, die van die dunne stof van 15 euro, vind ik wel fijn. Omdat die stof dun is maakt het niet massief maar ze vallen wel mooi vind ik.

bootcut spijkerbroek met r topje of bloes van dunne stof werkt hier wel. Maar ik mag dromen van jouw maten

maar zo herkenbaar. Voor de bevalling wist je gewoon je sterke puten en dat is nu wat door elkaar geschud.
Alle reacties Link kopieren
Blazers van stretch zijn heel handig en comfortabel. Dat is een goede tip. Zelf kan ik er maar niet aan wennen, dus ik pas de bloesjestruuk toe.



Koop een getailleerd overhemd in een maat die netjes aansluit bij de schouders, armen en rug. Negeer de voorgevel. Koop een doodgewoon topje met dunne bandjes. Draag het hemd met de bovenste drie of vier knopen gewoon open, hemdje eronder voorkomt inkijk of Dolly Parton effect. Zo heb je toch taille, de v-hals en wat extra steun indien gewenst bij de buik. Maakt niets uit of je dan een hoge of lage taille in de broek hebt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bij de promiss: van die overslagshirts/-jurken; deze sluiten vrij hoog, dus hopelijk veel ruimte voor cupF. Door de rimpels in de stof op je buik, valt deze niet zo op.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Gamuza schreef op 21 augustus 2014 @ 20:15:

Bij de promiss: van die overslagshirts/-jurken; deze sluiten vrij hoog, dus hopelijk veel ruimte voor cupF. Door de rimpels in de stof op je buik, valt deze niet zo op.Oh die zijn leuk!!
quote:dubbeltje4 schreef op 21 augustus 2014 @ 19:52:

[...]





+1

Een jaar om te ontzwangeren (?) een jaar om je oude figuur terug te krijgen pfffff. Ik had ook binnen een paar maanden mijn oude figuur terug. Maar tijdens de zwangerschappen kwam ik ook nooit veel aan, maximaal een kilo of 10, 12. Alleen een buik en flinke borsten, de rest van mijn lichaam was superslank.





Bij 2 kindjes ben ik zelfs voor hun eerste verjaardag gestopt met de borstvoeding, omdat ik te mager werd.



Wat fijn voor je dat jij wel super slank was en bleef en nergens last van had.

Ik heb ok maat xs en binnen 2 maanden was ik weer hetzelfde zonder 1 striem of extra vetrolletje.



Maar daar vraagt ze niet om, hoe geweldig jij je zwangerschap door bent gekomen, niet bij iedereen vliegen de kilos er weer vanaf of is hun lijf weer helemaal de oude, het is eerder een uitzondering.



Dus ik snap niet zo goed waarom vrouwen het nodig vinden om dit te melden, beetje veren in je eigen reet steken terwijl je gewoon mazzel hebt gehad, heel bijzonder



Wat hogere broeken inderdaad nemen, of inderdaad corrigerend ondergoed ( weet alleen niet of dat er zo sexy uit ziet voor manlief )



en wikkeljurkjes inderdaad, heel vrouwelijk maar verhuld veel
bedankt moeders mooiste.

ik dacht dat ik verzuurd was.
Alle reacties Link kopieren
Sommige reacties laten mij denken dat ik een soort kamerolifant ben geworden, terwijl dat niet het geval is. Ik ben nog 1 kilo zwaarder dan ik was (en 3 dan ik zou willen zijn ;)) maar ik ben nog steeds slank. Ik heb ook geen buik(je). Die is gewoon plat, maar alles is wat zachter. Eerder was het wat harder en strakker allemaal. Maar ik heb een smalle taille en een platte buik. Alleen niet afgetraind/hard.



Een blouse met boven open knoopjes is geen gezicht, uit nood wel eens geprobeerd. Ik zie er al snel sletterig uit dan.



Levi curved jeans zal ik eens naar kijken, veel goeds over gehoord.



Maar ook veel zinvolle reacties, die jurk van promiss lijkt leuk! Daar hou ik van, van stretchjurkjes. Alleen promiss valt dat niet heel groot? En mijn ervaring van wikkeldingen is mega-inkijk en borsten die er uit vallen. Maar het proberen waard die jurken.



Die topjes van steps lijken ook wel leuk, maar heb je dan niet veel inkijk? Ze lijken zo laag. Ik hou er niet van om er dan weer wat onder te dragen.



Blazers is echt niet mijn ding, dan liever een vestje.
Alle reacties Link kopieren
Wikkeljurkjes lijken leuk, maar in de praktijk passen mijn borsten daar vaak niet in een maat s en maat m slobbert om de rest van mijn lijf. Ik geef geen borstvoeding meer, hoop nog wat af te vallen zodat het makkelijk wordt om kleding te vinden.



Ik ga iig naar de steps die topjes passen en naar de promiss.



Die esprit shirt passen niet denk ik, of te veel inkijk of ik lijk er dik in. Het is altijd wat! V hals vind ik wel mooi, maar dan zie je mn borsten zo. Jurkjes met een taille staan mooi, iemand nog een tip waar ik die vind? Ik hou vooral van simpele jersey jurken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mexx hebben ze mooie jersey jurkjes. Ik pas ze nu niet meer want zwanger. Maar vond ze heel fijn na de zwangerschap. Je hoeft ze ook niet te strijken en ze zijn zo droog.
Ik draag inderdaad wel een hemdje oid onder die tops anders ziet het er niet uit (inkijk inderdaad). Als je dat niks vindt (waarom niet trouwens?) dan is het wel lastiger inderdaad.
Misschien hier even kijken? http://www.lidathiry.nl/?page_id=2431
Alle reacties Link kopieren
spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 24-08-2014 01:28
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven