Mode & Beauty alle pijlers

make-up kwasten?

16-09-2014 10:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb onlangs wat make-up tutorials bekeken op YouTube en het valt me op dat de dames daar verschillende make-up kwasten gebruiken.

Ik wil graag zelf een setje aanschaffen van goede kwaliteit. Het lijkt alsof het toch wel belangrijk is als je je make-up mooi wilt aanbrengen, om daar bepaalde kwasten voor te gebruiken.



Zelf heb ik nu gewoon een blush kwastje van de Hema bijvoorbeeld maar dat is eigenlijk flut spul en het brengt niet fijn aan.



Dus voor de doorgewinterde kwast-gebruikers; wat is een goede betaalbare basis set?



Ik gebruik de volgende make-up:



-wenkbrauwpoeder (hier heb ik nu zo'n dubbel kwastje voor van de ici paris)

- BB foundation

- blush

- highlight poeder

- soms oogschaduw



Alvast bedankt!
Ik bestel dat vaak op eBay, heb je een hele set (alle soorten en maten kwasten die je maar kunt bedenken) voor redelijk goedkope prijs (varieert van 5 tot 25 euro)



Douglas heeft ook setjes maar deze zijn behoorlijk prijzig. Zelf gebruik ik ook een aantal van de Hema, maar de set die ik van eBay heb is een goede kwaliteit en ontzettend handig, komt ook in zo'n visagie tasje wat je helemaal uit kunt klappen enzo
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de ecotools op Ebay. Geweldige kwasten voor een schijntje.
Alle reacties Link kopieren
Mijne komt ook van ebay. Heel fijne kwasten ben er erg blij mee. Zet van 7 in een etui. ¤3 en een beetje.



1 kwast ooit eens bij gehaald omdat ik het fijn vind 2 oogschuwkwasten te hebben. Deze komt van kruidvat.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
De kwasten van real techniques.

Online te bestellen en in Groningen in een fysieke winkel te koop!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Oh en van e.l.f. (Online te bestellen) die heeft fijne kwasten in de euro lijn (ik gebruik bijv de smudge brush voor m'n wenkbrauwen en de kleine ronde kwasten zijn perfect om oogschaduw in je crease aan te brengen)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Maaique, de kwasten van Real Techniques. Gisteren in een ander topic deze ook al aangeraden. Wel zou ik ze via Iherb bestellen, hier zijn ze vele malen goedkoper en worden ook snel besteld. Als starterssetje zou ik dan Sam's Picks kiezen.



Wil je echt luxe doen dan zou ik investeren in M.A.C. kwasten. Rib uit je lijf maar zijn het zeker waard. Wel zijn ze kwa kwaliteit redelijk te vergelijken met Real Techniques.



Ook kan ik de Beauty Blender aanraden voor het aanbrengen van foundation!
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!

Real techniques zie ik vaak voorbij komen, maar wat een prijzen!

Die van eBay, welk merk is dat?



En welke kwasten heb ik waarvoor nodig?

Een kabuki voor foundation? En dan?



Ik ben echt nog een noob op dit gebied :-)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren op een ander topic ook al gezegd, ga naar een winkel waar ze benodigdheden voor kunstschilders verkopen, daar haal je de beste kwasten en penseeltjes vandaan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op Ecotools Elders zijn ze vrij duur maar die van Ebay zijn hetzelfde en een heel stuk voordeliger. Ik heb een bronzer kwast die ik al 2 jaar elke dag gebruik (en regelmatig was) die me 3 euro kostte en nog net zo goed is als de eerste dag.

Om te wassen gebruik ik trouwens vloeibare groene zeep.
Eco-tools
Alle reacties Link kopieren
"Die van eBay, welk merk is dat? "



De mijne zijn merkloos.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Real techniques valt mee hoor, als je zo'n set koopt betaal je omgerekend vaak een euro of 7 per kwast.

Heb de kwasten al jaren en ook na vaak wassen zijn ze nog precies hetzelfde en de vorm blijft goed.



Voor foundation zou ik je de buffing brush aanraden, deze gebruik ik ook voor mijn foundation en ziet er uit alsof het ge-airbrushed is
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Het merk Sigma is ook super!
Winnin' is not a one-time decision.. It's a lifestyle!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook steeds meer kwasten bij het opbrengen van makeup. Vooral foundation met een kwast opbrengen gaat veel beter dan met de vingers. Ik gebruik Real techn en Mac kwasten. Real techn gekocht bij TheMakeupspot.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, sigma en zoeva zijn ook goed!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Zoeva had ik ook gezien! De bamboo was een betaalbare set, maar zover ik gezocht heb was hij uitverkocht.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, is mijn zoeva bamboo setje alweer achterhaald?
Real techniques Ik wil ze ook heel erg graag, maar ik kan ze op dit moment niet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Was net bij Mac... 2 kwasten waren al 62 euro dus toch maar een goedkoper alternatief :-D
Ik gebruik Mac en Bobbi Brown kwasten, id een stuk duurder maar je doet er ook jaren mee.



Real techniques, is id een goedkoper alternatief, op zich fijne kwasten en fijn om mee te beginnen. Deze gaan echter minder lang mee, tenminste bij mij dan.
Mac is misschien wel een investering, maar je hebt er wel de rest van je leven plezier van.

Waar ik het meest plezier van heb is mijn beautyblender, een makeup spons voor het aanbrengen van foundation/concealer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch de zoeva kwasten (bamboo) nog gevonden. Ze staan nog op de website! Dit is wel een mooie start set toch?



Deze kwasten zitten al in een etui gelukkig. De rest van mijn makeup zit gewoon in een tasje, dus erg netjes blijft het zo niet.

Waar bewaren jullie dat eigenlijk? In een beautycase ofzo? Ik vind die dingen altijd zo "oma" eruit zien

Dus als er iemand nog een goede tip heeft..? Ik doe mijn makeup altijd in de woonkamer, want daar is het meeste licht. Heb dus geen ruimte om alles uit te stallen..
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste koop is de MAC 217.



Zoeva is ook goed en Real Techniques. Ik heb ook wat kwasten van Everyday Minerals, niet duur en erg prettig.



Daarnaast heb ik een pencilbrush van de Bijenkorf, paar euro was die en is heel,fijn kwastje. Heb er ook een van Essence, aanrader. Was 2 of 3 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ecotools gebruik ik ook, en vind ze erg fijn. Ik koop ze hier bij Boots (londen).

Wel heb ik een paar jaar geleden een hele set van Dior gekocht (¤235) Wat vond ik het toch een fijne kwasten!! Ze verloren geen haren en waren makkelijk schoon te maken. Ik ben ze helaas kwijt geraakt.



Succes
Waar een wil is, is een weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven