Mode & Beauty alle pijlers

mineralen make up

19-01-2009 13:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment hoor en lees je overal dat minerale make up zo goed voor je is, maar als je dan gaat kijken op internet en je leest wat ervaringen dan is het best tegenstrijdig,de 1 vind bare minerals goed en de ander zegt juist dat je er een reaktie op kunt krijgen.

Omdat het best wel dure produkten zijn ben ik heel benieuwd wat jullie mischien gebruiken of willen gebruiken,ik heb zelf een tijdje maybelline gebruikt maar nu zit de goede kleur er voor mij niet bij maar de dekking vind ik wel mooi.

ben heel benieuwd naar jullie ervaringen
Ik gebruik die dure van de Bijenkorf, de eerst die er mee kwam. Heb 'm impulsief gekocht als reactie op het enthousiasme van een vriendinnetje. Is duur spul, maar gebruik het ook zelden dus ik zal er lang mee doen.

Ik merk dat het wel fijn spul is, al vind ik foundations beter werken bij mij. Je moet echt veel poeder op doen wil je een helemaal vlekkeloze huid.

Voor een beetje egale huid, maar nog wel met een beetje natuurlijke vlekjes (en de hardnekkige puisten waarschijnlijk ook) erdoorheen te zien, vind ik het wel fijn spul ;)
Ik heb de Bare Minerals/Bare Escentuals starter kit (plus nog een paar extra potjes en kwastjes) en vind het echt superspul.

Ergens op dit forum moet al een heleboel staan. Kan het alleen niet meer terugvinden.

Zo'n starter kit is niet zo duur. Je krijgt 3 kwasten en 4 potjes minerale make up (twee kleuren foundation, 1 bronzer en een heel fijn poeder voor eroverheen (photofinish).

Minerale make-up ziet er heel natuurlijk uit, zelfs als je verschillende laagjes over elkaar heen doet. Het is even oefenen, maar ik wil niets anders meer. Je moet maar een heeeel klein beetje poeder gebruiken. In de kit zit ook een DVD met uitleg en nog een flesje met lotion voor onder je make-up.

Het blijft de hele dag mooi zitten (ik heb een huid die na een paar uur gaat glimmen en nu heb ik daar geen last meer van). Ook is m'n huid veel zachter geworden.
hoi emma,even een vraag voor jou,is het ook mooi dekkend ik heb namelijk last van pigmentvlekken het zou niet het eerste produkt zijn wat weer niet voldoende blijkt te werken

ik hoop het wel het lijkt me wel beter voor je huid

alvast bedankt
Ik lees ook mee want ik ben helaas ook gezegd met pigmentvlekken
Er zit een concealerkwast in de set en daarmee kun je vlekjes verzachten, gewoon met de foundaton die erbij zit. Evt. kun je laagjes over elkaar doen. Je ziet ze nog wel een beetje, maar veel minder.

Om ze echt weg te krijgen heb ik apart Bisque gekocht. Dat is een concealer van hetzelfde merk. Maar vaak vind ik het niet eens nodig die te gebruiken (maar ik heb maar een paar pigmentvlekken). De rode plekken die ik altijd bij m'n neus heb, krijg ik wel heel mooi weg.

Er is ook nog een ander merk, Everyday Minerals. Daarvan kun je monstersetjes bestellen (in Amerika). Dan kun je 3 foundations, een blusher en een concealer kiezen voor iets van 5 dollar.
Ik gebruik zelf de minerale make-up van Everyday Minerals. Ze hebben veel verschillende kleuren en iedere kleur is te koop in vier varianten. Namelijk:

- Intensive, extra dekkend

- Matte, een matte variant dus

- Semi matte, dekt een beetje. Oogt mooi naturel. Door meer laagjes te gebruiken wordt hij dekkender

- O-Glo, zorgt voor een mooie glans en heeft de minste dekking.

Ik heb zelf de intensive, semi matte en O-Glo. Afhankelijk van mijn huid gebruik ik een bepaalde variant. Semi matte en O-Glo gebruik ik ook vaak over elkaar heen.

Qua concealers hebben ze verschillende varianten. Voor iedere oneffenheid hebben ze wel een variant.

Op hun site kan je een gratis samplekit bestellen. Bestaat uit drie foundations, 1 concealer en 1 blush. Je betaald alleen verzendkosten. Dit is ongeveer 3,50 euro.

Ook hebben ze verschillende pakketen. Een pakket met zes fullsize producten of kwasten kost 34 dollar. Een set met 12 producten 50 dollar. Veel goedkoper als Bare Minerals.

Het voordeel van minerale foundation is dat het fijn aanvoelt op je gezicht. Je krijgt er geen puistjes van ( ik in ieder geval niet) en het is zuinig in gebruik.
Hoi allemaal , ik heb grote pigmentvlekken op m,n gezicht .

Die krijg ik goed weggewerkt met maximum cover van estee lauder .

Het is niet zo mooi om op je hele gezicht te gebruiken , dus wil ik er een minerale poeder overheen gaan gebruiken .

Ik blijf in ieder geval lekker meelezen .
Maar het is wel belangrijk om goede kwasten te gebruiken toch?

Ik heb ook wel ns op de site gekeken en vind het heel moeilijk om kleuren te kiezen..

Ook heb ik een concealer gekregen van EM maar die is te licht..

Wie weet welke kleuren goed zijn voor een lichte huid, niet super licht, met een roze ondertoon maar ook weer niet heel roze. Heb in de winter bijna geen kleur in mn gezicht..
ben ook fan van minerale make up. vind het zalig om te gebruiken.

maar..... moet eerlijk toegeven dat ik mijn puisten toch niet volledig weggewerkt krijg met mijn set van BAre Minerals. wanneer je een mooie, gave huid hebt, is minerale make up ideaal. maar vrees toch dat er iets meer dekking nodig is voor acné huidjes e.d.

de laatste tijd echter heb ik tl veel last van acné en moet eerlijk toegeven dat ik op zulke momenten teruggrijp naar de klassieke make up !!!!

kan natuurlijk ook zijn dat ik niet de juiste formule gebruik !!!!!
seize the day .....
ps :en inderdaad, het kiezen van de juiste kleur is enorm moeilijk. gebruik de medium set van bare escentuals en de kleur is best ok, maar nog niet "perfect"....
seize the day .....
Clea, ik heb ook de medium set en meng de kleuren vaak door elkaar. Van Everyday Minerals heb ik een paar samples die wat lichter zijn en daar meng ik ook mee. Gewoon in een klein schaaltje. Het lijkt een gedoe, maar na een paar keer weet je gewoon wat het mooist is. En de kleur past zich ook aan aan je huid - het versmelt als het ware.

Voor je acne moet je er een minerale concealer bij gebruiken
Hoe bestel je de minerale make up in Amerika?? Betaal je dan met Paypal of is er ook een andere manier. Kan je het niet in Nederland ergens kopen of bestellen??
Ja, je betaalt met Paypal. Dat gaat heel makkelijk. Je kan je bankrekening aan Paypal koppelen. Soms staan er ook sets op Marktplaats. Heb het nog nooit hier in de winkel gezien. Ik heb mijn set in Parijs gekocht.
ik vind de minerale make up van Essence van HEt Kruidvat zeker ook goed
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik gebruik ook minerale make-up, van Everyday Minerals, net als Flower007.

Ik gebruik de medium original glo. Mijn gezicht wordt er mooi egaal van maar je ziet niet dat er wat op zit. Ideaal is ook dat je het per laagje kunt opbrengen, steeds een beetje meer, totdat het goed is. En het droogt mijn huid niet uit, zoals sommige andere poeders. In de original glo zit geen kaolin (=klei) wat in veel poeders wel zit.

Ze hebben ook erg mooie blush, ik gebruik vaak de Nick Nack, mooi subtiel. Ik ben erg bleek van mezelf en dit geeft een beetje kleur zonder dat ik er erg opgemaakt uitzie.

In de meeste minerale make-up die in Nederland verkocht wordt, zitten toevoegingen. In de MMU van EDM zit niks "geks".

Ik heb gehoord dat de bismuth die in Bare Minerals zit, wel eens een allergische reactie kan geven als je er niet tegenkunt.
Ik gebruik Bare Minerals dagelijks sinds mei vorig jaar en m'n huid is er alleen maar mooier van geworden, heel zacht. Merk niets van allergische reactie.
Bij Sephora zag ik vorige week een starterset van ID Bare Minerals in de aanbieding, ergens tegen de 30 euro voor die set die Emma hier omschreef. Ik heb zelf 1 poeder en 1 blusher maar stond te twijfelen om hem te halen, want los zijn ze al rond de 25 euro namelijk. Het mooie van ID vind ik dat hij een lichte glans heeft. Ik heb ook de minerale makeup van het amerikaanse merk Lumiere en die zijn ook goed. In Duitsland heb ik bij een parfumerie minerale makeup van Art Deco gehaald, ee hele grote pot en heel goed dekkend maar ik kreeg er een beetje jeuk van. Als ik hem dan weer meng met de ID dan heb ik geen jeuk.
ik ben al heel blij met de reacties die jullie hebben geschreven, maar ik vraag me af of er ook iemand is die de minerale foundation van max factor heeft.

ik kreeg bij de etos wat in een potje mee en gebruikte een kwast van mezelf dus het was niet echt een fraai gezicht,maar de kleur vond ik wel mooi, weet iemand hoe hij is als je hem goed hebt opgebracht, en nog belangrijker zit hier ook bismuth in want dat kon ik nergens vinden.
Je moet eens kijken of essence een goedkopere kabuki kwast heeft, want daarmee maak je de poeder met ronddraaiende bewegingen fijn in het deksel en dan blaas je het teveel eraf en dan breng je het in ronddraaiende bewegingen aan op je gezicht.

Die v Max Factor ken ik helaas niet, wel die v Loreal, vind ik wat muf ruiken en de poeder kan je in dat deksel niet fijn maken omdat ie niet plat is maar heel diep..
Ik heb mijn starter kit ook bij Sephora gekocht, maar dan in Parijs in het voorjaar vorig jaar. En ik heb er toen bijna 70 euro voor betaald. Is dit echt dezelfde kit? Dan is ie wel heel erg goedkoop.

Valerie, als je minerale make up op wilt brengen, kun je het beste een heeeel klein beetje in een bakje doen of een deksel en alles helemaal in de kwast draaien. En dan ronddraaiend op je gezicht opbrengen. Kan niet misgaan. Als je nog meer dekking wilt, gewoon een keertje herhalen. Niet een heleboel poeder ineens doen en ook niet je kwast erin dopen.

Het mooist is behalve de foundation ook nog een bronzer of blush te gebruiken. En evt. nog mineral veil eroverheen (doe ik meestal niet).
Ik heb een paar weken een starter kit gekocht bij V&D (Sephora) van ID. Ben er erg blij mee. Had eerst de minerale make-up van Maybeline, maar je merkt het verschil heel goed. Alleen al de kwasten vind ik super fijn! Heb daarnaast bij Everydayminerals ook een proefsetje besteld, maar kan de juiste kleur niet vinden.

Wat ik ideaal vind van EDM is de groene concealer voor rode vlekjes!!! Heb nu ook een bestelling geplaatst voor proefjes minerale ogenschaduw. Ben erg benieuwd!
Nog een tip, minerale make-up kan je met twee soorten kwasten aanbrengen. Namelijk een kabukikwast of met een flattopbrush. het verschil tussen deze twee is dat de kabuki een heel naturel resultaat geeft en dat de flattopbrush de make-up wat dekkender opbrengt.

Ik heb ze zelf allebei. Afhankelijk van mijn huid die dag.

Kwasten van EDM zijn fijn. Zacht en verliezen geen haren.
De starterset was idd in de aanbieding bij Sephora in Den Haag, als je al ziet wat het per potje kost was dit goedkoop! Maar ik heb al 2 kleuren dus voor mij had het geen zin.
v&d

bedoelen jullie deze?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven