Mode & Beauty alle pijlers

waterproof mascara

25-07-2014 16:06 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik ga bijna op vakantie en ik zoek een goede waterproof mascara.

Een die ook blijft zitten tijdens het zwemmen.

ik zoek ook nog een waterproof eyeliner



welke raden jullie aan of vinden jullie de beste?
Alle reacties Link kopieren
De waterproofs van L'oreal zijn écht waterproof!



Toch zou ik het niet te lange tijd gebruiken, echt alleen op vakantie.



De 'plastic' in deze mascara's is juist wat ze waterproof maakt en daarom enorm slecht voor je wimperhaartjes!
Save the earth, it's the only planet with chocolate
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme, met waterproof mascara in de zon zitten!



Is niks gebruiken geen optie?
Lancôme vind ik erg fijn.
quote:vall. schreef op vrijdag 25 juli 2014 16:21 De waterproofs van L'oreal zijn écht waterproof!



Toch zou ik het niet te lange tijd gebruiken, echt alleen op vakantie.



De 'plastic' in deze mascara's is juist wat ze waterproof maakt en daarom enorm slecht voor je wimperhaartjes! Gebruik het al jaren hoor, wimpers zijn prima in orde.
Alle reacties Link kopieren
quote:vall. schreef op 25 juli 2014 @ 16:21:

De waterproofs van L'oreal zijn écht waterproof!



Toch zou ik het niet te lange tijd gebruiken, echt alleen op vakantie.



De 'plastic' in deze mascara's is juist wat ze waterproof maakt en daarom enorm slecht voor je wimperhaartjes!



‘‘Waterafstotende mascara’s zijn geformuleerd uit oplosmiddelen (isododecane), dierlijke wassen (bijenwas), plantaardige wassen (carnaubawas, rijstkiemwas, candelillawas), minerale wassen (paraffine), kleurpigmenten (oxides) en polymeren die een filmpje om de wimpers vormen.



Deze mascara’s bevatten geen stoffen die gevoelig voor water zijn. De ingredienten zijn dus merendeels niet wateroplosbaar. En op die manier zijn ze dus uitstekend bestand tegen water, tranen, en zweet. Waterproof dus.



De waterproof mascara’s kunnen dan alleen maar met een speciale reiniger worden verwijderd.

Proberen je mascara eraf te halen met water zal met deze soort niet lukken. Je loopt dan eerder het risico je wimpers te beschadigen dan dat je ze schoonmaakt.

Het beste is een speciale reiniger te gebruiken of een olie.’‘



Dus als ik het goed begrijp is waterproof mascara qua ingrediënten niet persé heel slecht voor je wimpers. Mits je het op de juiste manier van je ogen afhaalt…
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
NYC en Essence hebben beiden waterproof make-up. Vind ze allebei wel prettig in gebruik en het is niet zo duur. Ik gebruik het trouwens dagelijks.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Etos, beste uit test
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook gewoon Etos
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelyk alles uitgeprobeerd. De

Meeste gaan er toch behoorlyk af in het water alleen zonder vlekken. Of het worden van die spinnenpoten die naar beneden gaan hangen.

Ik zweer bij lancome hypnose.

Blijft erop zitten hoe je hem erop hebt gedaan. Ondanks dt je onder water gaat. Gebruik hem al

Jaren in de zomers.
Waterproof is inderdaad erg slecht voor je wimpers...

Ik ondervang dat meestal door eerst een laagje 'gewone' te doen, en daarna een laag waterproof. Ik heb die van Maybelline en die is wel écht waterproof.
Alle reacties Link kopieren
quote:mikmakk schreef op 26 juli 2014 @ 13:10:

Waterproof is inderdaad erg slecht voor je wimpers...

Ik ondervang dat meestal door eerst een laagje 'gewone' te doen, en daarna een laag waterproof. Ik heb die van Maybelline en die is wel écht waterproof.

Ik gebruik al 30 jaar waterproof mascara en heb gewoon lange wimpers hoor. Waterproof is alleen slecht als je het niet met de juiste middelen er afhaalt.

Waterproof mascara is dus niet per definitie schadelijk zoals jij beweert.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
XGirl, je zou deze kunnen proberen.



http://www.catrice.eu/nl/ ... terproof-mascara-010.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:woepsie schreef op 25 juli 2014 @ 18:04:

Ik gebruik ook gewoon Etos+2
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven