Mode & Beauty alle pijlers

welke merken/winkels mijden als je richting de 60 gaat

26-07-2014 20:12 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
De coolcat natuurlijk, maar steps? Ik wil niet per ongeluk iets uberhips kopen terwijl ik in de veronderstelling verkeer dat ik iets heel degelijks koop.

Ik ben een beetje het gevoel kwijt op dat gebied. Natuurlijk moet ik dragen wat ik mooi en leuk vind maar ik wil niet in dingen lopen die niet voor mijn leeftijd bedoeld zijn.

Iemand nog ideen of tips hierover?
Het enige dat ik bedenk is, kan dat over tien jaar nog?

Als het antwoord nee is, dan koop ik het.



Langzamerhand kan niets meer, dus ik haal er nog uit wat er in zit en wat een ander denkt, moet een ander weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er maar weinig winkels/merken zijn waarvan je echt kan zeggen dat het niet meer kan. In bijna alle winkels hangen dingen die nog wel kunnen als je 60 bent zolang je je maar kleedt naar je figuur en gewoon op je eigen gevoel afgaat. Gewoon passen en kijken of jij het mooi vindt staan, ookal is het uberhip . Naveltruitjes die op dit moment nogal in zijn zou ik dan niet meer doen, maar dat had je vast zelf ook al wel bedacht.
Mee eens.
Ik vind dat vrij veel kan, tot elke leeftijd eigenlijk. Alleen die extreme gevallen bij Hotter than my daughter, daar trek ik wel mijn wenkbrauw eens bij op, al denk ik dat veel vrouwen ook wel dondersgoed weten hoe ze erbij lopen (en in de praktijk die ik niet snel iemand die zich zo kleedt)

Maar die kledingstijl vind ik voor iemand van 17 ook niet gepast



Voor mijzelf merk ik wel dat ik op bepaalde winkels uitgekeken raak. Steps oa. Ook omdat ik veel kleding te jeugdig vind, maar dat wil niet zeggen dat ik het voor een ander niet vind kunnen.
Desigual. Dat vind ik altijd een hoog 'kijk-mij-eens-hip-zijn' gehalte hebben.
Alle reacties Link kopieren
Steps kan juist wel, ik vind het erg mooie kleding, ook voor de iets oudere jongere ☺️.



Ik neem mijn moeder (midden 60) ook mee naar de Steps, maar ook naar de Mango, huismerk van V&D. Zo nu en dan C&A of Miss Etam.



Inderdaad, Sting, coolcat en New Yorker kunnen niet meer op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel zo dat wat er van alles in de winkels hangt maar ik wil niet net het meest jeugdige er uit pakken. En daar heb ik nou niet zo'n gevoel meer voor geloof ik. Rafels, gaten en glimmers doe ik sowieso niet. Tijger en panterprints heb ik in de jaren 70 zoveel gedragen dat ik er nu geen zin meer in heb.



Naar welke winkel gaat een gemiddelde middelbare vrouw heen?



Splinter ik dacht dat Desigual juist voor ouderen was, spirituele dames enzo (heb ik niets op tegen maar zo ben ik niet)
Alle reacties Link kopieren
Ikdus2010 de Mango lijkt mij, na even snel googelen wel geschikt, behalve de korte jurken dan.
ik trek mijn moeder van bijna 80 gewoon mijn kleren aan. juicy couture pak bijvoorbeeld. vive maria jurkjes.



en wat cateautje zegt, dat zouden meer mensen moeten bedenken!

doe het nu, nu het nog kan.



ik koop weleens jurken die ik zo mooi vind, maar echt niet meer kan dragen op deze leeftijd.

jammer dat ik ze 25 jaar geleden niet had. maar ja, toen had ik het geld er ook niet voor.

nu koop ik ze gewoon voor de heb. lolitajurken bijvoorbeeld :D
Oja, ik bedoelde ook Sting! Niet Steps. Terwijl ik als twintiger echt heel graag bij Sting kwam.

Maar ben momenteel meer van de kwaliteit dan van de kwantiteit. Omdat ik niet in 1 keer een hoop kleding weg wil doen, doe ik iedere week 1 oud kledingstuk weg, vanwege te jeugdig, te strak, te ruim, te versleten etc. Gaat nu al 14 weken ofzo goed.
benq, esprit misschien?
Merken als gsus, replay en gstar. Zijn echt van die tienermerken. Net als de coolcat inderdaad, ik ben in de 20 en ik kom daar al niet eens meer
The Amazon, boutiques in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Alle reacties Link kopieren
Pro's: Steps, Didi V&D H&M, Miss Etam, Vogele, Vero Moda, C&A Arthur en Willemijn, Villa.

No's: Coollcat, New Yorker, Sting, Tally Weijl Pimkie's, Bershka.

Waar je het misschien goed op kunt beoordelen of de winkel iets voor je is is het volume en de keuze van de muziek in de winkel.

Natuurlijk is mijn winkel-keuze-idee voor jouw doelgroep mijn smaak. En ik kom zelf niet graag in een disco winkel.
gsus is heel stom geweest. was er altijd een groot fan van, nu zijn ze mainstream geworden. dom dom dom

niet dat ze altijd geweldige lijnen hadden, maar er zaten regelmatig echt geweldige tussen.

ik snap dat niet van ze.
Alle reacties Link kopieren
http://www.pinterest.com/lidathiry/ageless-beauty/



Het ligt ook maar helemaal aan je kapsel, aan wel/ geen make up, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
didi is ook een goeie voor 60 ja
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 26 juli 2014 @ 21:03:

didi is ook een goeie voor 60 jaDidi is voor elke leeftijd een no go. Wat een vormeloze flobberspullen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dat is toch niet voor een normale, gewone, doordeweekse dag?
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
did heeft echt wel leuke jurkjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 26 juli 2014 @ 21:05:

dat is toch niet voor een normale, gewone, doordeweekse dag?Geen idee; ik ken die mevrouw haar weekplanning niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:rochel schreef op 26 juli 2014 @ 21:02:

gsus is heel stom geweest. was er altijd een groot fan van, nu zijn ze mainstream geworden. dom dom dom

niet dat ze altijd geweldige lijnen hadden, maar er zaten regelmatig echt geweldige tussen.

ik snap dat niet van ze.



Wat was ik 10 jaar terug trots op mijn gsus spijkerbroek! Shirtjes met alleen dat kransje voor 40euro, een oerlelijk knaloranje vest van gsus maar: mooi want gsus. Dat merk zou ik nu echt nooit meer dragen.



Van gstar heb ik nog wel broeken trouwens, maar de tijd dat ik iets kocht vanwege het merkje is natuurlijk allang voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven