Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:01.
Dit onderwerp heeft 182 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2010 08:44.
- Confessions van Zus.
Ik ben moe van het lui zijn.
Als ik opsta ontbijt ik soms, wanneer ik er zin in heb, anders drink ik koffie met veel melk en suiker, ben dus te lui om gewoon brood voor mijzelf te maken, of nog erger ik pak gewoon een handvol winegums en dat is dan mijn ontbijt.
Ik ben dus zo lui, dat ik dus te dik ben omdat ik te lui ben om normaal eten voor mijzelf te maken.
Terwijl ik allerlei soorten brood, beleg, fruit in huis heb...
Avond eten doe ik soms aan mee, soms alleen een stukje vlees.....
De post komt binnen en het verdwijnt in een la, aanmaningen ook, terwijl er genoeg geld is om de rekeningen te betalen, maar kom er gewoon niet toe. Te lui.
Ik wil tijd voor mijzelf, wat resulteert in een hele dag forum en een schuldgevoel over mijn luiheid.
Huishouden loopt opzich goed, mede doordat er eens in de week een huishoudster komt en ik werk aan huis waardoor het er gewoon netjes uit moet zien, alles voor de schone schijn.
Ik ben gewoon te lui om met vriendinnen af te spreken, heb er gewoon geen zin in, teveel moeite om er te komen of lukt niet met werk etc.
Kinderen, ja mijn kinderen, ze weten dat mama lui is, maar wel veel voor ze doet en over het algemeen vermaken zij zichzelf prima en groeien op tot gezellige jongemannen. Tot zover iig.
Huis; er moeten klusjes gedaan worden maar zit liever op mijn gat, gevolg wederom een schuldgevoel dat ik alles afschuif op de lange termijn.
Geld: Komt genoeg binnen maar,net genoeg om het gat in mijn hand te vullen, probeer te besparen op de boodschappen maar dat lukt mij gewoonweg niet, ik hou wel geld over hoor maar dat zou vele malen meer kunnen zijn als ik niet zo een schijthouding heb.
Ik moet mij nog steeds inschrijven bij de Kvk omdat ik zzper ben, ook nog steeds niet gedaan, ik zit straks ecth met gebakken peren, zeg maar.
Ok dat was het.
Hier zit ik dus mee, dagelijks, stomme dingen waar ik geen energie voor heb, wat ook niet gek is met mijn eetpatroon.
Is het enigzins herkenbaar of ben ik de enige luie trut hier ?
En wie heeft er tips voor mij om uit deze vicueuze cirkel van luiheid te komen.
(ik weet het opstaan helpt al een groot deel
)
- Zet jezelf op forumdieet
- is het echt luiheid?
of bv. angst m.b.t. die rekeningen?
of ben je moe omdat je bv. hooikoorts hebt of ziekte van pfeiffer?
ik noem maar wat dingen.
wat zit er achter die luiheid?behandel je levensovertuiging als je piemel; niet mee te koop lopen en nooit een ander door de strot duwen! - .anoniem167 wijzigde dit bericht op 03-10-2010 14:52 met 99%
- Wat knap dat je dit durft te delen Zus!
Wat ik me afvraag... is het niet meer dan alleen luiheid?
Zou er nog iets anders kunnen zijn waardoor je dingen laat liggen?
Zou het bijvoorbeeld helpen om de laptop maar een bepaald aantal uur er dag te gebruiken?
Ik ga nog even verder denken.. - Luiheid, laksigheid, afzetten tegen, ik weet het niet.
Ben wel moe maar niet zo moe dat ik kan slapen, wil gewoon echt niks doen/moeten.
Forumdieet tja, staat ook wat voor natuurlijk, dan moet ik wel andere dingen gaan doen, maar dat wil ik nou juist niet en toch ook weer wel.
Ik zelf snap het niet dus kan moeilijk voorstellen dat jullie er iets van snappen. - Of je de enige luie trut bent hier, waag ik te betwijfelen.
Maar je bent wel de luiste trut die ik ken.
Jemigdepemig wat ben jij een luie trut.
Een schop onder je luie kont, misschien ? - Luiheid en lamlendigheid zijn twee compleet verschillende dingen.
- Geef jezelf een schop onder je kont en begin met gezonder eten. Daar krijg je meer energie van!
- Helpt het te zeggen dat ik wel meer dan 50 uur per week werk en ook niet minder kan werken, maar wel van huis uit doe.
- Ik snap 'm helaas helemaal.
Dezelfde dingen behalve je kinderen en de KVK
Ik vind dit hele gezeur weinig boeiend eigenlijk! - Nee, helemaal niet herkenbaar! Mijn baas ziet me aankomen met de hele dag op mijn gat te zitten. Niks huishoudster hier, dus als ik niks doe, is het een puinhoop. Pak jezelf eens bij elkaar, probeer te ontdekken waarom je in vredesnaam zo lui bent...klinkt meer als depri..Lessons of life...
What in a name, maar dit duurt nu al te lang zo... vandaar mijn confessions.quote:minny schreef op 11 mei 2010 @ 17:07:
Luiheid en lamlendigheid zijn twee compleet verschillende dingen.- Om zo'n vicueuze cirkel te doorbreken hoef je gelukkig niet direct álles anders te doen. Meestal volgt dat vanzelf in de loop van de tijd als je eerst eens 1 ding aanpakt.
Je zegt het zelf al, door je slechte eetpatroon heb je geen energie. Begin dus met in ieder geval een goed ontbijt. En op een vaste tijd opstaan. Doe dat een week, en voeg dan in week 2 nog iets toe.
Ik geloof natuurlijk direct dat je lui bent omdat je het zelf zegt, maar dat je je nog niet ingeschreven hebt bij de KVK waardoor je echt in de problemen komt is meer dan luiheid. Ook aanmaningen in een la schuiven is meer dan luiheid.
Waarom kom je daar niet toe? - .anoniem167 wijzigde dit bericht op 03-10-2010 14:52 met 98%
- behandel je levensovertuiging als je piemel; niet mee te koop lopen en nooit een ander door de strot duwen!
- bah wat herkenbaar!

mijn excuus is dat ik momenteel hoog zwanger ben maar ik ben ook vaak te lui om dingen goed te regelen....zeker dat van het ontbijt herken ik maar al te goed (ok geen winegums maar het zou zo een handvol spekjes kunnen zijn) maar probeer heel bewust elke dag goed te ontbijten..
wij betalen alles per automatische incasso....dat vind ik al een hele geruststelling...losse rekeningen komen hier dus niet vaak binnen...(alleen voor bedrijf; ben ook zzp'er)
bij ons hielp het altijd wel om een lijstje te maken met welke klusjes/huishouden wanneer gedaan moet worden (bijv. elke avond aanrecht leeg en vaatwasser ingeruimd) op welke dagen was doen etc.
en dat van het huis netjes hebben vanwege bezoek is helaas ook erg herkenbaar...
op de éen of andere manier lijkt het niet te lukken ook voor onszelf altijd een opgeruimd huis te houden... - Ik ben dus niet depri dat niet, voel mij best tevreden met wat ik heb en ben niet verdrietig of iets maar ik zit vast hierin, zeg maar.
- Ben ik wel met Jacky Jacky eens, van gezonder eten krijg je energie......Ik vind dit hele gezeur weinig boeiend eigenlijk!
- Gewoon doen helpt het beste. Klinkt misschien te makkelijk maar zo werkt het wel.
En als je het dan gedaan hebt (rekeningen betalen bijvoorbeeld) dan geeft dat wel een lekker gevoel.
Hoe gaat het dan met je bedrijf? Komen de dingen die af moeten zijn wel af? Kom je daar je afspraken na? - Wat ik bedoel is dat je niet lui bent volgens mij, maar eerder lamlendig. Dat je gewoon niet meer weet waar te beginnen en een soort van vastgeroest bent.
- Ik ben ook zo'n luie trut. Het had echt mijn OP kunnen zijn. Ben blij dat jij het topic hebt geopend, want daar ben ik te lui voor

Heb het gisteren nog met mijn man besproken. Niet dat hij er wat mee kan, want de enige die het kan veranderen ben ikzelf.
Her rare van mezelf vind ik, dat ik dus ook geen zin heb in dingen die ik (denk dat ik) leuk vind.
Baal ervan dat ik zo weinig sociale contacten hebt, baal dat er (ook leuke!) klusjes in huis maar blíjven liggen, baal dat ik niet harder werk voor ons eigen bedrijf, baal dat ik het op kan brengen om gezond te eten. Baal dat ik niet meer leuke dingen doe met mijn kinderen enz. enz.
Baal zelfs dat ik vaak te lui ben om te posten op het forum. Ik ben al een jaar of vijf lid en hoeveel berichten heb ik? 300 of zo. En geloof me, ik breng veel tijd door hier. Te veel.
Nou, even genoeg gebaal het forum opgeslingerd. Maar ik herken het dus precies en ik wil er ook wat aan doen. Hoe? Weet ik effe nog niet. Een welgemikte schop onder mijn eigen kont werkt hooguit een dag of twee.Je kunt wel kakelen, maar je moet ook leggen. - Dat soort zaken vergeet ik dus echt Evi.
En ik herinner mij het pas om 17.08 bijv, of in bed.
Ik heb het over de rekeningen, kvk ed. - Dank Danivo!
- en als je soms merkt dat het maar 2 minuten kost om even een broodje kaas te smeren...en dat ik me dan zoveel lekkerder voel...of dat ik met 5 minuten opruimen het huis weer aan kant heb....dan schaam ik me soms dat ik het niet elke dag doe

maar deze week heb ik tot nu toe elke dag gezond ontbeten...en het voelt goed hoor!