Citroen C1 zakt door, langs 1 achterband

22-07-2014 13:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb een leuke Citroen C1, bevalt prima, lekker zuinig, prima boodschappenkarretje. Maar hij zakt links zo ver door, dat hij de band raakt, alleen als ik over een drempel ga (normaal).



Ook als de auto bijv. op de oprit staat, kun je zien dat hij links achter (bestuurderskant) iets verder is doorgezakt. Mijn man is al 100x bij de citroengarage geweest, maar eigenlijk is nog steeds onduidelijk waar dit probleem vandaan komt.



Minder hard over de drempels wordt gezegd bij de garage.. (met mijn fiat panda, ford Ka etc nooit geen enkel probleem). Nu wordt er gezegd, nieuwe bandjes er onder.. ja dat is de oplossing. Ik ben het daar niet mee eens, ik ben er van overtuigd dat het probleem van doorzakken, alleen aan de linkerkant, blijft.



Wie had dit probleem ook? Ik heb geen zin meer om telkens 100den euro's neer te leggen voor reparaties, maar zit er eigenlijk ook niet op te wachten om 1500 a 3000 euro bij te gaan leggen voor het inruilen voor een andere auto. Want verder bevalt deze auto mij prima.



Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Voordat wij met allemaal ideeën gaan spuien, wat heeft de garage vervangen aan onderdelen? Of onderzocht?



Het wiel raakt dus de wielkas, alleen linksachter?
Alle reacties Link kopieren
Schokdemper links is vervangen. Er is aan de binnenkant ook al wat weg geschaafd, wat de band zou kunnen raken. De velgen die er nu onder zitten zijn wel wat breder dan de gemiddelde band die onder de c1 hoort, deze velgen hebben we er later onder gezet (maar waren geschikt voor deze auto). Maar ook daarvoor deed dit probleem zich ook al voor.. hij raakt links achter iets, waardoor mijn linker achterband beschadigd. Rechtsachter is er niets aan de hand, andere banden zijn ook nog in prima staat. Hij zakt linksachter dus alleen door. Grr..
Alle reacties Link kopieren
Andere garage een optie?
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je toch naar een andere garage?



Toyota aygo is zelfde soort auto, dus Toyota garage kan ook.

Of een merkloze Bovag garage.
Ik heb jarenlang een C1 gehad (het eerste model), maar hier had de mijne gelukkig nooit last van. Ik zou ook een andere garage proberen.
Vraag het eens op het http://www.citroen-forum.nl/index.php
Alle reacties Link kopieren
quote:klavertjevier321 schreef op 22 juli 2014 @ 13:43:

Schokdemper links is vervangen. Er is aan de binnenkant ook al wat weg geschaafd, wat de band zou kunnen raken. De velgen die er nu onder zitten zijn wel wat breder dan de gemiddelde band die onder de c1 hoort, deze velgen hebben we er later onder gezet (maar waren geschikt voor deze auto). Maar ook daarvoor deed dit probleem zich ook al voor.. hij raakt links achter iets, waardoor mijn linker achterband beschadigd. Rechtsachter is er niets aan de hand, andere banden zijn ook nog in prima staat. Hij zakt linksachter dus alleen door. Grr..



Schokdemper links achter vervangen ? Te brede banden zou ik afraden nergens voor nodig en kan aanlopen in wielkasten.



Druk voertuig eens krachtig naar beneden kijk of er verschil is tussen links en rechts en mag niet te veel na-deinen.



Anders bij zwaarder belading kiezen voor zwaardere veren pakket en het altijd aan te raden om zowel voor als achter beide zijde te gelijk te vervangen en niet een demper.
Alle reacties Link kopieren
Brede banden kunnen inderdaad wel de oorzaak zijn. Maar als je het voordien ook had, dan moet de oorzaak elders liggen.



Is de veer ook gecontroleerd? Een afgebroken veer komt nogal eens voor bij citroen als ik even snel google.
Alle reacties Link kopieren
Auto staat nu bij de garage.. ze gaan er naar kijken (is al vaak gedaan) maargoed, dit is idd een andere Bovag garage. Even afwachten dus. Ben benieuwd.. ik laat het nog even weten op het forum hier. Tot nu toe bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 22 juli 2014 @ 14:01:

Is de veer ook gecontroleerd? Ook mijn eerste gedachte, heeft mijn auto ook eens gehad. Dat scheelt zo een aantal centimeter in hoogte, doordat de twee kapotte einden van die veer langs elkaar schoven...
Schokdemper misschien? Of onderdelen die daarmee te maken hebben? Zo komt het op mij over...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al met mijn derde C1 bezig en ken dit probleem totaal niet..

Dit lijkt mij niet goed.. ik zou eens bij een andere garage langs gaan voor een second opinion
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:trisquelle35 schreef op 22 juli 2014 @ 15:17:

Schokdemper misschien? Of onderdelen die daarmee te maken hebben? Zo komt het op mij over...TO schrijft dat deze is vervangen, was namelijk ook mijn eerst gedachte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven