Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:07.
Dit onderwerp heeft 29 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 18-04-2010 19:13.
- Hoi,
Binnenkort gaan we met 8 vriendinnen iets leuks doen. Iets ontspannends en iedereen wil naar de sauna en ik niet. Ik wil dus even met een leuke vervangende optie komen, maar ben nog niet zo thuis in de relax en ontspannende dagjes uit. Hebben jullie tips?Dus....
- Houd je niet van de sauna (dat houten hok en de warmte) of houd je niet van naaktlopen waar andere mensen bij zijn?
In het eerste geval: er is natuurlijk nog veel meer te doen in een mooie/goede Spa. Allerlei behandelingen, buiten zwemmen, liggen, zitten, lezen, wijntjes drinken
In het tweede geval kan je ervoor kiezen niet mee te gaan.
Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat je wil proberen 7 vriendinnen over te halen iets anders te doen omdat jij niet naar de sauna wil (wat de reden dan ook is).Het kan altijd erger... - Niet eens met Lizzl. Vind dat zo'n onzin, dat je je altijd moet aanpassen aan de meerderheid. Als je met z'n achten iets leuks gaat doen, verzin je iets wat je met z'n achten leuk vindt.
Tsja, wat vinden jullie ontspannen? Ik vind een mooie wandeling met een luxe picknick heel ontspannen, maar iemand anders wil liever winkelen.
Wandelen in de natuur, fietsen, lekker uit eten, ballonvaart, vliegeren, naar het strand, zwemmen, dierentuin, kleur- kleding- en/of make-upadvies door professional, kookworkshop, servies beschilderen, historische stadswandeling, museum (evt. met rondleiding), ...
Zit er al iets bij? - ik vind de sauna erg fijn, maar moet er niet aan denken daar met 8 vriendinnen heen te gaan. Veel te druk dan.You`re who?
- ...wijnproeven, whisky proeven, bowlen, eigen 'filmfestival' (thuis of in bioscoop), muziekdagje (iedereen eigen muziek mee), dansen, karten, paintballen, moorddiner, mediteren, dagje fotograferen, kleding ruilen...
- Ik neig juist eerder naar Lizzl. Je bent met z'n 8-ten en dan is het lastig iets te bedenken dat echt iedereen leuk vindt. 7 gaan voor de sauna, 1tje niet. Dan heeft die ene pech gehad. Toch meegaan, ook al hou je er niet zo van. (En wat Lizzl al zegt, in een sauna is vaak meer te doen dan alleen maar sauna-en.) Of je gaat niet mee, als je het echt vreselijk vindt.
- Starshine, dat dacht ik net ook: zit je de hele dag dat gekwek aan te horen...
- ...schilderworkshop, kanoën in de Weerribben, punteren in Giethoorn, high tea, wadlopen, paardrijden, huifkar huren, bierfiets, waterfietsen door A'damse grachten, jamsessie, skeeleren, boogschieten, drinken op een partyschip...
- Al zou niemand mij van m'n dagje Spa kunnen praten, zou ik sowieso nooit met meer dan 1 vriendin gaan en precies om die reden die al genoemd wordt: het gekwek. !
Ik ga overigens al 32 jaar elke dinsdag of donderdag naar de sauna. Zou echt niet zonder willen!
Korenwolf noemt wel heel veel leuke opties. Het enige dat ik echt niet leuk vind is een muziekdag - zou compleet in de stress schieten van muziek aan moeten horen dat anderen leuk/mooi vinden (Beyoncé en andere stressfactoren)
Afschuwelijk.
Paardrijden en de bierfiets zijn er zojuist bij gekomen
(om niet te doen dan hè)
Toffifee, al iets zien staan wat leuk genoeg zou zijn voor jullie dagje uit?Lizzl wijzigde dit bericht op 18-04-2010 14:49 met 14%Het kan altijd erger... - Ik stem op waterfietsen in Amsterdam, daarna high tea'en en dan een filmpje. En nog een hapje eten als afsluiter.
Ben je volgens mij met zo'n ¤70 pp klaar.Het kan altijd erger... - ...Japans eten, dim sum, naar een blindenrestaurant, pannekoeken bakken, je handen / voeten in de henna laten zetten, massage, rondvaart, Kolonisten spelen, Risken, darten, naar een klooster...
- Wat ik wel eens met vriendinnen doe, is prive- spa. Bij ons in de buurt zitten veel grotere schoonheidssalons waar je prive-ruimtes kunt huren. Dit klinkt een beetje dubieus, maar is het niet. Je krijgt dan met z'n allen een 'behandelkamer' (ligbedden, keuze uit muziekje en etherische olietjes) met daarbij een infraroodsauna, dompelbad, en jetstream, Overal lekkere ligbedden waarbij je lekker kunt bijkletsen. Wij bestellen er dan een facial bij, en een fruit- en kaasschotel met wat champagne. Stuk goedkoper dan grote Spa's, en meer privacy. Wil je niet in de sauna, dan ga je lekker dobberen in de jetstream. Wij zijn met 6 personen voor 5 uur met facial en hapje zo'n 100 euro pp kwijt (facial is wel heel grondig).
- quote:Lizzl schreef op 18 april 2010 @ 14:55:
Ik stem op waterfietsen in Amsterdam, daarna high tea'en en dan een filmpje. En nog een hapje eten als afsluiter.
Ben je volgens mij met zo'n ¤70 pp klaar.
High tea bij de bakkerswinkel in de Warmoesstraat dan.
Ik denk dat je meer kwijt bent trouwens. - Wat een goed idee, lemoos!
Koanfloaten. Lijkt mij verschrikkelijk, maar er zijn mensen die het ontspannend vinden. En het zit op de route van de waterfietsen. :-) - Hamam, misschien iets... Mag je kleren bij aanhouden, weet of het naakte voor jou een probleem is??Warning, Warning .... dislect, dislekt, diesleckt, disleckt, dyslect, of hoe je het ook mag schrijven aan het schrijven, ;)
- Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat het idee van de sauna blijft "staan" als er eentje is die niet wil. Ik ga graag naar de sauna en heb al heel wat vrienden (en mijn schoonouders!) geintroduceerd in het sauna-gebeuren maar als iemand niet wil moet je die niet dwingen. Want voor sommige mensen is (of lijkt) het echt vreselijk! En als je er met angst en beven naar toe gaat is het helemaal niet ontspannen.
Er zijn al zo veel andere ideeen aangedragen, ik zou voor iets anders gaan.
Als je normaal wel naar de sauna gaat maar geen zin hebt om met zijn achten te gaan zou ik denk ik deze keer wel mee gaan en vast wat foldertjes van andere leuke activiteiten meenemen voor een volgende date.*soms komen dromen uit* - Dank jullie!
Ik heb een lichte handicap, en daardoor functioneer ik niet optimaal in de sauna. Zie het maar dat je een bril draagt en deze af moet doen omdat je bril beslaat. Ik functioneer niet goed dus. En dat lijkt me niet de bedoeling als het de bedoeling is om gezellig samen te zijn met je vriendinnen.
Ik zie al aardig wat tips staan. Ik ga eens even googlen!Dus.... - Ik snap het heel goed als iemand niet naar de sauna wil. Zelf ben ik een migraine-lijder en de sauna kan daar nogal verschillende uitwerking op hebben. Ofwel het valt goed, ofwel ik word er ongelooflijk beroerd van. Ik heb daar al veel informatie over gezocht en weet nu zo ongeveer wanneer het wel en niet goed gaat. Maar om dat aan 7 mensen uit te moeten gaan leggen: verschrikkelijk! En dan 7 mensen die de rest van de dag op je letten...
Als je nou niet wil omdat je het eng vindt, lijkt het me ook helemaal geen goed idee om de eerste keer met zo'n grote groep te gaan. Het is toch veel leuker en 'veiliger' om met een of twee goede vriendinnen te gaan die op hun gemak alles uitleggen? En dat je afspreekt dat je weer naar huis gaat als je het niks vindt? - Sorry, Toffifee, had jouw reactie nog niet gelezen. Dat 'eng' slaat dus niet op jou.
- Picknick
High teaLife is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain. - Toffifee, lijkt me dus echt een hele goede reden om niet te gaan en om met zijn allen iets anders te gaan doen. Dat snappen je vriendinnen toch zelf ook wel? Of weten ze niet dat je echt niet naar de sauna kan?*soms komen dromen uit*
Jawel, maar ze vergeten het nog wel eens. Onbewust hoor.quote:kaetje schreef op 18 april 2010 @ 15:26:
Toffifee, lijkt me dus echt een hele goede reden om niet te gaan en om met zijn allen iets anders te gaan doen. Dat snappen je vriendinnen toch zelf ook wel? Of weten ze niet dat je echt niet naar de sauna kan?Dus....- En zijn ze het nu ook vergeten? Dan zou ik ze helpen herinneren als ik jou was

Sauna is best duur en voor hetzelfde geld kan je wat anders doen wat iedereen leuk vind. Een fluisterbootje huren in Giethoorn is hartstikke leuk maar misschien niet in de buurt? Dat was 1 van de tips die ik er tussen zag staan.*soms komen dromen uit* - Ga naar een turks badhuis,moet je je kleren aanhouden...
Of dagje beauty arrangement in een of andere schoonheids salonErvaring is de optelsom van al je fouten! - Enne,geen goed idee met 8 dames gelijk in een sauna,denk dat de andere sauna gasten zich vreselijk aan jullie zouden storen ook...Ervaring is de optelsom van al je fouten!
Dit onderwerp heeft 29 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 18-04-2010 19:13.