Engels

21-09-2013 03:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier lig ik dus te piekeren...

Heb een nieuwe baan :Imao: waar ik mensen ga ontvangen en dus ook Engels moet spreken.

Ik kan wel engels maar omdat ik zoooo lang niet heb gebruik voel ik dus een drempel ...

Weet iemand mss een (leuke) snelle manier om vanaf te zijn?

Snelle( gratis) cursus online of iets dergelijks?

Thx
Dat kan je niet op een snelle manier.. Iets met vocabulair, woordenschat en eerlijk zijn over je competenties.
Ik moet gewoon ff inkomen, ik maak me ook geen zorgen want ik weet dat ik deze functie aankan en een beetje uitdaging is alleen maar goed!
Engelsw/Amerikaanse serieus of films kijken zonder ondertiteling, en vervolgens tegen vrienden en vriendinnen zeggen dat jij alleen nog maar Engels terug praat

Helpt goed!
Versneld een taal leren kan zeker wel. Maar niet gratis en/of via zelfstudie....

Zie voor meer info: http://www.reginacoeli.nl/
quote:jira schreef op 21 september 2013 @ 04:30:

Dat kan je niet op een snelle manier.. Iets met vocabulair, woordenschat en eerlijk zijn over je competenties.

Iets met niet gelijk zo snibbig reageren.

Ontopic: je kunt ook apps downloaden, zoals de Babelapp, die is met spraak
Ik zou gewoon wat standaardzinnetjes gaan oefenen, dan voel je je zeker over de uitspraak en dat je geen gekke dingen zegt.

Na verloop van tijd zul je zien dat het vanzelf gaat. Succes ermee!
Het gaat vaak om zelfvertrouwen. Ik spreek ook enkel alleen Engels tijdens werk en oefening baart kunst. Vooral: hou het simpel, maak je zinnen niet te lang zodat je jezelf niet 'vastkletst' in een zin. Aan de telefoon: schrijf je zinnen uit voor je belt.

Wellicht wil je nieuwe werkgever je wel helpen met een cursus, dat wordt vaker gedaan dan je misschien denkt. Veel plezier!
Maybe it is an idea to write in English, to improve your knowledge.

I started sending messages in French in a similar topic about improving your French. What about English?
World of Warcraft: Legion
Dankje wel mensen!

Daar kan ik wat mee!
BBC kijken in plaats van Jersey Shore.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wanneer moet je beginnen? Boek anders nog even een tripje naar een Engelstalig land en oefen!
Ik zou een cursus business English gaan doen. Ik was verbaasd over de hoeveelheid nuances in de Engelse taal en het verschil in welke nuance je het best in welke omgeving kon gebruiken.
Als je een beetje gevoel voor de taal hebt, dan zou ik geen cursus doen maar gewoon gaan werken. Elk bedrijf heeft zo zijn eigen taal en uitdrukkingen en die pik je eigenlijk alleen op door daar te zijn. En ook het spreken wordt steeds makkelijker als iedereen het doet en je wel moet.
Hoe ver gaat het ontvangen?

Heb je voldoende aan zinnetjes om mensen welkom te heten, en het over het weer te hebben?

Of moet je vaktaal kunnen spreken?
Inderdaad gewoon een weekendje engeland boeken om zo in de taal te komen en dan komt de rest vanzelf als je eenmaal gaat werken.
What about practicing English right here?
World of Warcraft: Legion
Dan hoor je het nog niet Hans, terwijl dat me handiger lijkt dan het goed schrijven als je gesprekjes moet voeren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voorbereiden wat je zou moeten kunnen zeggen zou kunnen helpen. En vooral rustig blijven praten zodat je jezelf ook de tijd geeft om het correcte woord te vinden. Op een begeven moment ga je gewoon in het Engels denken.
De beste Engelse spreektaal leer je in de dagelijkse praktijk.

Als je er werkt, zal alles vanzelf weer boven komen drijven.

Kijk om je voor te bereiden alleen nog maar BBC.

Journaal, docu's, soaps, etc. Daar pik je veel van op.

Je kunt nu al oefenen door de hele dag door in het Engels gesprekjes met jezelf te voeren. I am going shopping. What am I going to buy? The weather is lovely today. Ik looks like it's going to rain, Do I need my umbrella? It's time to feed the dog. Will he be obedient today. etc.etc. Je zult zien dat je, al oefenend, veel woorden te binnen schieten waarvan je dacht dat je ze vergeten was.

Als je er eenmaal werkt, kun je je kennis op peil houden door Engelstalige boeken te lezen en veel BBC te kijken.
Wat mij enorm over mn allereerste drempel heen hielp was een glaasje wijn

Ik heb ooit een half jaar in een Engelssprekend gebied gewerkt en was nogal stilletjes, in het begin. Totdat we aan de wijn gingen. 1 glaasje en ik klepperde erop los. Daarna ging het gewoon. Ja, je maakt fouten, maar men is allang blij dat ze met je kunnen praten.

Mijn kinderen spraken in de afgelopen vakantie veel Engels met andere campinggasten en je merkte echt dat ze met sprongen vooruit gingen. Zoon kreeg op de eerste schooldag zelfs al een compliment!

Uiteindelijk is het gewoon even door de zure appel heenbijten en doen. Wat mij hielp qua vocabulaire was Engelstalige boeken lezen. Dan krijg je een beetje een Engelstalige 'mindset' (ik was wel gelijk m'n Duits kwijt, maar dat ben ik)

Dus.. zoek kranten, tijdschriften en/of (kinder-)boeken in het Engels en ga een avondje stappen in een Ierse Pub Succes

Later is nu
En gefeliciteerd met je baan!

Later is nu
Oefenen ! Gewoon in jezelf praten al klets je een heel onzin verhaal bij elkaar zolang het maar Engels is. Je hebt ook een teleac app voor de Engelse taal , gratis , maar wel heel basic. Misschien heb je er wat aan.
quote:Dreamer schreef op zaterdag 21 september 2013 10:05 En gefeliciteerd met je baan!En dat ! Gefeliciteerd !
Leuke berichtjes allemaal, dank!

Goede tips!

Ik ga idd meer engels lezen en naar de filmpjes zonder ondertiteling kijken en lekker met mijzelf praten.... :Imao:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven