Fiat Punto

15-08-2007 22:17 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
iemand ervaring mee? ik vind ze wel leuk maar weet niet of Fiat nou zo'n betrouwbaar merk is



http://memimage.cardomain...9999/2289945_4.jpg~[/img]
Alle reacties Link kopieren
http://memimage.cardomain.net/member_images/9/web/2289000-2289999/2289945_4.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ik rij zelf de Grande Punto en bevalt me echt geweldig.

Ik ben nooit zo merk-gebonden maar als het aan mij ligt nooit meer

een ander merk....

Super goede service ook.

Ken heel veel mensen met dezelfde mening
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje in een Grande Punto rondgereden. Lekker pittige auto, geen problemen mee gehad. Maar het was dan ook een lease/huurauto die nog niet zo oud was.



Wat me wel mateloos irriteerde: als je de auto wil starten, kom je regelmatig met je hand tegen een knop op de sleutel waarmee de achterklep opengaat. In combinatie met het stuurslot, waardoor je de sleutel niet altijd even makkelijk om kunt draaien, heeft dat heel wat gescheld opgeleverd. Vooral die keer dat ik 4 keer uit moest stappen omdat die rotachterklep wéér was opengesprongen.



Maar verder een fijne auto hoor!



Ik zou hem zelf misschien ook nog wel kopen, als ik het geld er voor had.
anoniem_43033 wijzigde dit bericht op 15-08-2007 22:26
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook niet zoveel geld hoor, denk aan eentje uit 1998 ofzo
Alle reacties Link kopieren
Top auto. Heb zelf jaren een punto gehad, heb er met veel plezier in gereden. Nu heb ik een andere omdat ik een nieuwe auto wou en een nieuwe punto niet kon betalen. Maar ik zou zo weer een fiat (punto) kopen als ik er het geld voor had.
Alle reacties Link kopieren
Zelf rijd ik al jaren fiat! Mijn eerste punto was uit 1999 en bij de proefrit weigerde de accu al (showroom model) toch was ik verliefd op de auto en heb deze gekocht! Veel kleine dingetjes mee gehad zoals kapotte ruitenwisser, problemen met de remmen en de stop op de gordel was stuk! Ik heb deze auto nog geen jaar gehad.Door een ongeluk was de auto total loss en moest er een andere komen. Toen een fiat punto 1.2 elx (toen het nieuwe model) gekocht en dat was een ander verhaal hoor! Ik heb jaren gereden zonder dat er iets mee was,maar nu heb ik al 3keer nieuwe koppelingsplaten gehad en moet er waarschijnlijk een nieuwe versnellingsbak op! gisteren voor de eerste keer een keuring gehad dat ik voor 338 euro heb moeten laten reparen! Het enigste probleem dat mij al jaren teisterd is dat ik erg vaak de lampen moet vervangen! Twijfel nu tussen een fiat grande punto en citroën xsara! Ik wil eigenlijk geen afscheid van mijn vierwieler maar de kosten beginnen nu aardig op te lopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd ook al sinds ik m'n rijbewijs heb Fiat. Ben begonnen met een pandaatje uit 91, daarmee heb ik tot augustus 2006 zonder zorgen en problemen het hele land rondgecrosst. Nooit problemen mee gehad, alleen de laatste winter had de startmotor soms wat moeite, maar het beessie was dan ook ruim 15 oud al en daarbij heeft een auto bij mij heel wat te verduren aangezien ik VEEL km's maak.

Sinds gisteren precies een jaar rijd ik een Punto van 97 en daarmee ben ik helemaal in m'n sas!! Geweldig bakkie!! Ziet er leuk uit, rijd lekker, is niet al te duur in onderhoud en verzekering en rijd vrij zuinig. Kortom: AANRADER!!



Over of Fiat een betrouwbaar merk is... m'n vader is een enorme mierenneuker op dat gebied, en hij rijd al dik 20 jaar Fiat! Ik kan me niet heugen dat we in al die jaren ooit echte problemen hebben gehad met een van die auto's. Sterker nog, dankzij m'n vader rijden nu ook m'n broer, m'n oom en ik fiat!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



De link bij je bericht doet het bij mij helaas niet, maar hier wel een Fiat Punto rijder. En ben er zeer tevreden over; rijdt als een zonnetje, geen mankement (in tegenstelling tot mijn vorige auto; geen Fiat), dus helemaal niets te klagen.



Groeten,



Mootje
Alle reacties Link kopieren
O ja, als toevoeging, rijdt ook erg zuinig!
Alle reacties Link kopieren
wen schreef op 15 augustus 2007 @ 22:26:



Wat me wel mateloos irriteerde: als je de auto wil starten, kom je regelmatig met je hand tegen een knop op de sleutel waarmee de achterklep opengaat. In combinatie met het stuurslot, waardoor je de sleutel niet altijd even makkelijk om kunt draaien, heeft dat heel wat gescheld opgeleverd. Vooral die keer dat ik 4 keer uit moest stappen omdat die rotachterklep wéér was opengesprongen.







Ja hier had ik in het begin ook gruwelijk veel last van maar

ik moet zeggen dat het al snel went hoor dat je weet dat je daar even op moet letten, dan heb je er snel geen last meer van!
Alle reacties Link kopieren
Mootje74 schreef op 16 augustus 2007 @ 09:02:

O ja, als toevoeging, rijdt ook erg zuinig!
ja, de mijne ook! model 1999 en 2000 waren beide erg zuinig grote plus!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een enthousiaste punto rijder!

Eerst een oude punto uit 94 gehad.

Daarna eentje uit 2000 en nu sinds 3 maanden een nieuwe grande punto.

Ik vind de auto's heerlijk rijden. Ik heb nog nooit heel groot onderhoud of problemen gehad ondanks dat ik toch zeker 20.000 km per jaar maak.

En ook erg fijn, ze zijn heeeel zuinig.
Alle reacties Link kopieren
Zijn dit allemaal vaste forummers? Of krijgen we binnenkort ook een Citroen Saxo, een Honda Jazz of een Renault Clio juichtopic? Qua kwaliteit staat Fiat echt niet hoog aangeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Fiat: Fehler In Alle Teile, zeggen de duitsers. Dat gold in ieder geval voor mijn allereerste autootje, een Fiat Panda. Ik ben werkelijk voor ieder onderdeel naar de sloop moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mootje, de link verwijst naar de foto die ik onder mijn bericht heb geplaatst.



Antonio, je brengt me nog op ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Mootje, de link verwijst naar de foto die ik onder mijn bericht heb geplaatst.



Antonio, je brengt me nog op ideeën!



Mensen, bedankt voor jullie toch wel positieve reacties, maar ik kom er langzamerhand achter dat de Punto eind jaren 90 geen airco heeft! Ik wil persé in mijn volgende auto airco.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven