Geboortekaartjes verzamelen

01-09-2014 21:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaa hallo allemaal ik verzamel geboortekaartjes!

En ik ruil deze ook!



Ik spaar alles maar mijn speciale verzameling is kaartjes met de naam Inge.



Spaart iemand ook? Misschien kunnen we elkaar helpen?

Of als je kaartjes hebt zijn ze ook welkom! Hihi
Alle reacties Link kopieren
Vanwaar de naam Inge als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Leuke hobby. Heet je zelf Inge?
Ik vind het een rare hobby. Het geboortekaartje is iets persoonlijks. Ik zou niet graag mijn geboortekaartjes in iemands verzameling terug zien, dat vind ik bovendien een grote inbreuk op de privacy.
Grapje toch zeker? Ok, ik lach mee! Hihi....
Alle reacties Link kopieren
Honingbijtje, inbreuk op de privacy? Echt? Dus als jouw dochter Inge zou heten en een bekende van jou zou jouw kaartje doorsturen naar TO, dan zou je daar boos over worden? Sowieso niet zo sympathiek om andermans hobby's raar te noemen. Maar ik geloof niet dat ik eraan zou denken iemand toestemming te vragen als ik het kaartje wil doorsturen aan een verzamelaar. Zou er uiteraard rekening mee houden als ik het wist, maar ik zou het niet zo snel zelf bedenken.



Sorry dopneus, ik kan je niet aan een geboortekaartje helpen, maar er zijn volgens mij best veel die dit doen toch? Komt dat voor, ruilen? De kans dat je dubbele hebt, is toch niet zo groot?
Ik vind de hobby niet raar trouwens. Wel de manier van schrijven en om hier een account voor te openen. Enne... nee, ik verzamel niet en kan dus ook niet ruilen.
quote:Fiorah schreef op 01 september 2014 @ 23:01:

Honingbijtje, inbreuk op de privacy? Echt? Dus als jouw dochter Inge zou heten en een bekende van jou zou jouw kaartje doorsturen naar TO, dan zou je daar boos over worden?



Oh ik ook hoor. Zou ik echt niet waarderen.



Kaartje is eigen ontwerp en alleen verstuurd aan naaste familie en goede vrienden, geen vage kennissen of collega's.



Ik heb het niet verzonden naar onbekenden, dan stel ik het dus ook niet op prijs als anderen dat wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heet zelf idd Inge.

Heelveel mensen vragen hulp via forums. En ja ik ook en vind t altijd leuk positieve reacties te krijgen. En mede verzamelaars te vinden.

Bij mijn verzameling zijn er soms adressen uit de kaartjes gehaald maar dat geeft niets. Het gaat mij om de roepnaam en de voorkant.



Je hebt inderdaad niet vaak dubbelen. Maar ik krijg best vaak kaartjes toegestuurd en soms met namen van mede verzamelaars die hun sparen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geboortekaartjes sparen opzich niks mis mee.

Maar ik snap ook dat niet iedereen zomaar hun kaartje naar een onbekende sturen.



Wat ik wel raar vond, en dat is uit mijn eigen ervaring, toen mijn zoontje was geboren ik een stuk of 3/4 brieven opgestuurd had gekregen van mensen die geboortekaartjes verzamelde en of ik er 1 wilde opsturen.



Het rare was dat er dan in die brieven stond dat ze het geboortekaartje bij een "kennis" hadden zien staan, en vermelde ze er een woonplaats bij waar ik niemand kon, dus ook geen kaartje gestuurd kon hebben. Erg apart.



Ben er overigens ook nooit op in gegaan.
Amor vincit omnia
Vreemd en truttigheid ten top! Maar ieder z'n ding dat blijkt maar weer.



Ik zou er overigens geen bezwaar tegen hebben als mijn kaartjes bij een verzamelaar belanden. Maar ik zou ook nooit uit mezelf wat opsturen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel gek, Xleee!
Ik zou het niet waarderen als iemand anders mijn kaartjes aan een vreemde zou sturen. Daar zou je toestemming voor moeten vragen vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare hobby, maar een boel jaren geleden deden heel veel vrouwen hier aan en werd het niet vreemd gevonden. Grappig dat dat nu zo anders is.
Alle reacties Link kopieren
In de jaren '90 hoorde je dat best veel, dat meiden/vrouwen geboortekaartjes verzamelden. Heb het zelf nooit gedaan maar vind het wel een geinige hobby.
Alle reacties Link kopieren
quote:xleee schreef op 01 september 2014 @ 23:30:

Ik vind geboortekaartjes sparen opzich niks mis mee.

Maar ik snap ook dat niet iedereen zomaar hun kaartje naar een onbekende sturen.



Wat ik wel raar vond, en dat is uit mijn eigen ervaring, toen mijn zoontje was geboren ik een stuk of 3/4 brieven opgestuurd had gekregen van mensen die geboortekaartjes verzamelde en of ik er 1 wilde opsturen.



Het rare was dat er dan in die brieven stond dat ze het geboortekaartje bij een "kennis" hadden zien staan, en vermelde ze er een woonplaats bij waar ik niemand kon, dus ook geen kaartje gestuurd kon hebben. Erg apart.



Ben er overigens ook nooit op in gegaan. Idem hier, ook niet op gereageerd. Er was er zelfs 1 bij die al een gefrankeerde envelop had bijgevoegd met haar adres.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven