Gruwelijk irritante uitspraken

28-10-2012 13:35 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwamen er ineens een aantal uitspraken in me op waarbij ik dacht 'gatver wie zegt dat nou?' Kan die mensen wel slaan die zich daar dan schuldig aan maken (niet letterlijk natuurlijk, meer zo ).



Maar ongetwijfeld maak ik me zelf ook schuldig aan uitspraken die andere mensen weer zwaar irritant vinden. Ben wel benieuwd in welke ik mezelf dan ga herkennen



Ik trap alvast af:



Mensen (over het algemeen moeders) die het over 'mijn grote vriend' of (nog erger) 'die kleine boef' hebben als ze hun zoon bedoelen. Aaaaaaaaaaah



Mensen met kinderen die zichzelf enkel nog in de rol van vader of moeder lijken te zien, en dan ook nog eens op praten zoals hun kinderen. 'Ik ben een mama van 37 jaar oud en heb geen contact meer met de papa van mijn kindjes.

Zeg dan nog in ieder geval dat je moeder bent en geen contact meer hebt met de vader.



En nu jullie!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 27 december 2013 @ 16:49:

euh help me even dubiootje, hoe spreek je dat dan uit? Tjoorizo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik doe volgende week de komende tijd oordoppen in denk ik.

Ik kan namelijk niet tegen de uitspraak 'de beste wensen'...





Gelukkig nieuwjaar e.d. vind ik veel leuker, maar de beste wensen is zo

'uit beleefdheid'... Bleeeeeehhhh..
Alle reacties Link kopieren
Ai, ik doe best veel fout lees ik hier, haha. Maar ik ben verder gelukkig heel lief
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 27 december 2013 @ 16:55:

[...]





Tjoorizo.Inderdaad, maar dan met een s. Of de C van Barcelona natuurlijk, als je het écht goed wil doen
Ga in therapie!
Een irritante uitspraak vind ik "oeps" , zag laatst dat Chrome zich daar ook al schuldig aan maakte toen ik niet op het Vivaforum kon komen.
quote:-tinkerbell- schreef op 26 december 2013 @ 18:54:

Ik wist trouwens niet dat notoir uitgesproken hoort te worden als notoor!



Erger me trouwens dood aan mensen die idealiter en normaliter uitspreken met het woord liter (als inhoudsmaat) erin. Sinds ik aan mijn docent Nederlands heb gevraagd wat de juiste uitspraak is mag niemand het van mij nog fout uitspreken Euh.. Hoe spreek je het dan uit?
quote:L0r schreef op 27 december 2013 @ 18:16:

[...]





Euh.. Hoe spreek je het dan uit?





Dat vraag ik me nu ook af



Normalitér?

Normal-iter?

Normalaaiter?
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebeisback schreef op 27 december 2013 @ 16:55:



Gelukkig nieuwjaar e.d. vind ik veel leuker, maar de beste wensen is zo

'uit beleefdheid'... Bleeeeeehhhh..Een gelukkig uiteinde (Vind ik altijd zo apart klinken, haha. Niet per se irritant, trouwens.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Diztel schreef op vrijdag 27 december 2013 18:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="L0r in "Gruwelijk irritante uitspraken"" class="messagelink">L0r schreef op 27 december 2013 @ 18:16</a>:</b>

[...]





Euh.. Hoe spreek je het dan uit? </div></blockquote>





Dat vraag ik me nu ook af



Normalitér?

Normal-iter?

<strike>Normalaaiter</strike>? Normáliter!
Alle reacties Link kopieren
Tjoorizo en sjoorizoo vind ik idioot klinken, daar begin ik niet aan





@ phoebeisback

Ik vind 'de beste wensen' idd ook heel vervelend! Ik zeg altijd gelukkig nieuw jaar. Vind het trouwens ook irritant als mensen et hebben over 'nieuwjaar' ipv 'oud en nieuw'.



@ Lor en Diztel

Normaliter spreek je uit met de klemtoon op -ma-, en de ter spreek je dus ook echt uit met een -e- en niet met een -uh-, zoals in liter.
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:salandermillenium schreef op 22 december 2013 @ 20:06:

Geraldone, volgens mij is het bewust kinderloos blijven nog steeds een taboe. Ik ben ook kinderloos, maar stapelgek op mijn neefjes. Ik ga voor ze door het vuur. Kleine kinderen om mij heen krijgen altijd aandacht van mij, al is het maar een glimlach of een vriendelijk complimentje. Maar toch, ik heb geen kinderen! Trek je er niets van aan hoor, jij weet wel beter!Ha salandermillenium,ik trek me daar inmiddels ook niets meer van aan hoor.Was een opmerkingen die ik een keer kreeg en toen schoot ik in verdediging.Als mensen mij zo een vraag stellen dan vind ik dat prima en als ze mijn keuze respecteren dan is het helemaal goed natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 27 december 2013 @ 17:59:

[...]





Inderdaad, maar dan met een s. Of de C van Barcelona natuurlijk, als je het écht goed wil doen Tsjorietho (th van Engels thing). Als ik het snel uitspreek zeg ik: tsjorieso (geen z). In het Mexicaans-Spaans kan het naast worst ook wat anders betekenen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 26 december 2013 @ 18:54:

Ik wist trouwens niet dat notoir uitgesproken hoort te worden als notoor!



Uitspraak notoir
Je bent zelf een theepot
Taggiatelle
Alle reacties Link kopieren
Mag ik het woord bonusdochter/bonuszoon hier ook nog even noemen? Ik lees het veel hier op het forum, ik wil ervan kotsen en gillen tegelijk! (maar die combinatie lijkt me zeer slecht voor mijn gezondheid )
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 29 december 2013 @ 09:56:

Mag ik het woord bonusdochter/bonuszoon hier ook nog even noemen? Ik lees het veel hier op het forum, ik wil ervan kotsen en gillen tegelijk! (maar die combinatie lijkt me zeer slecht voor mijn gezondheid )





Ik vind het ook een vreselijke term.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
'waarvan akte' kom ik op dit forum weleens tegen.



alsof je bij de notaris zit hier.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 24 december 2013 @ 00:44:

[...]



Mijn moeder spreekt "cappuccino" uit als: kapsieno. Als we ergens koffie gaan drinken zegt ze tegen de ober dat ze "kapsieno" wil. Als de ober zeker wil zijn of hij/zij de juiste bestelling op heeft genomen, zegt deze: "kapoetsjieno", en ik zeg dat ook, en dat is dan ook de juiste uitspraak.







wel aandoenlijk ook hoor, hans.
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 29 december 2013 @ 10:14:

[...]









wel aandoenlijk ook hoor, hans.

Mijn moeder zegt altijd "makronie" in plaats van macaroni.

Ik klikte net op een topic en het eerste wat ik daar las is " Wat sta jij in je kracht TO", kots braak en spontaan kromme tenen. Gadverdamme, in je kracht staan
Alle reacties Link kopieren
Vanielje.



L'air du temps, en vooral van het woord temps alle letters uitgesproken.



Kids. Dat vind ik eigenlijk nog het ergste : kids.



Ook jammer dat men steeds meer Engelse woorden en uitdrukkingen gebruikt.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 29 december 2013 @ 09:56:

Mag ik het woord bonusdochter/bonuszoon hier ook nog even noemen? Ik lees het veel hier op het forum, ik wil ervan kotsen en gillen tegelijk! (maar die combinatie lijkt me zeer slecht voor mijn gezondheid )





Scheelt mij weer typen, ik kwam dezelfde misdaad tegen de taal hier aangeven als jij!
Your luck's about to change, cher.
quote:-tinkerbell- schreef op 28 december 2013 @ 14:12:



@ Lor en Diztel

Normaliter spreek je uit met de klemtoon op -ma-, en de ter spreek je dus ook echt uit met een -e- en niet met een -uh-, zoals in liter.Oh, dat vind ik echt heel raar klinken
Alle reacties Link kopieren
Wat is eigenlijk een bonuszoon of -dochter? Stief-? Schoon-? Adoptie-? Iets anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:ZwarteZwanen schreef op 30 december 2013 @ 10:47:

Wat is eigenlijk een bonuszoon of -dochter? Stief-? Schoon-? Adoptie-? Iets anders? k denk stief-
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of hij al langs is gekomen. Ik ga effe een bammetje doen Zeg dan dat je even een boterham gaat eten.

Of een vriendin van mij: cocochino. Gewoon capuchino (zal ik wel verkeerd schrijven met wat chocoladepoeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven