Gruwelijk irritante uitspraken

28-10-2012 13:35 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwamen er ineens een aantal uitspraken in me op waarbij ik dacht 'gatver wie zegt dat nou?' Kan die mensen wel slaan die zich daar dan schuldig aan maken (niet letterlijk natuurlijk, meer zo ).



Maar ongetwijfeld maak ik me zelf ook schuldig aan uitspraken die andere mensen weer zwaar irritant vinden. Ben wel benieuwd in welke ik mezelf dan ga herkennen



Ik trap alvast af:



Mensen (over het algemeen moeders) die het over 'mijn grote vriend' of (nog erger) 'die kleine boef' hebben als ze hun zoon bedoelen. Aaaaaaaaaaah



Mensen met kinderen die zichzelf enkel nog in de rol van vader of moeder lijken te zien, en dan ook nog eens op praten zoals hun kinderen. 'Ik ben een mama van 37 jaar oud en heb geen contact meer met de papa van mijn kindjes.

Zeg dan nog in ieder geval dat je moeder bent en geen contact meer hebt met de vader.



En nu jullie!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Vriend laat me net iets zien op Twitter.. mensen die "autonieuw" gebruiken i.p.v. oud en nieuw



Het lijkt wel steeds erger te worden. Die mensen denken dus echt dat je het zo schrijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:arpeggio schreef op 30 december 2013 @ 18:32:

Vriend laat me net iets zien op Twitter.. mensen die "autonieuw" gebruiken i.p.v. oud en nieuw



Het lijkt wel steeds erger te worden. Die mensen denken dus echt dat je het zo schrijft.



Hahaha om te bescheuren dit!

"Nous me autonieuw feesje int watuh gevalluh..."
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Neeeeeeee arpeggio dat kan toch niet serieus zijn? Die mensen doen dat toch gewoon omdat ze het hip of grappig vinden?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook, dat kan niet serieus zijn. Niemand is ZO simpel.. maar helaas.. ga maar eens kijken op Twitter en zoek op #autonieuw. De tweets waarin dat woord gewoon gebruikt wordt (alsof het normaal is) vliegen je om de oren.
quote:L0r schreef op 30 december 2013 @ 10:39:

[...]





Oh, dat vind ik echt heel raar klinken





Ik ook, ik heb het woord na het lezen van dit topic dan ook maar uit mijn* voo-caa-buu-lè<r gehaald



*vocabulaire
Ik ga echt slaan van het woord "huisje", als in woning..



grrrrrr, je hebt alleen een huisje als je een kabouter bent, anders is het gewoon HUIS
Steeds vaker wordt verkondigd dat iemand naar de w.c. moet om te plassen. Dat wil ik helemaal niet weten wat iemand daar gaat uitspoken



Alleen plassen wordt genoemd, tampon verwisselen of andere bezigheden worden gelukkig wel verzwegen.
Alle reacties Link kopieren
Ahum...ik zeg bij goede vriendinnen ook gerust dat ik moet poepen haha. Niet zo uit het niets, maar wel als ik de opmerking krijg 'je bent toch net geweest?'

Verder zeg ik bij hen ook wel dat ik even moet pluggen, waarmee ik doel op tampon in doen, maar eerder in dit topic werd mij duidelijk gemaakt dat dat echt niet kan
Ik spreek toch geen Chinees?!
Mijn vriend noemt de Arpeggio van Nespresso altijd Apreggio. Hij zegt ook doesen (net als zijn hele familie trouwens). En mijn dochter laatst, schreef 'knakwosjes' op mijn boodschappenlijstje (groep 5, dus er gaat nog veel fonetisch). En mijn uitspraak is juist altijd zo netjes
Bonusdochter,bonuszoon,wat is dat?Sommige termen die hier

worden genoemd vind ik ook best irritant,maar er zitten ook termen

tussen die ik wel grappig vind.Ik sta daar soms met open mond te

kijken als iemand zegt ''wij zijn zwanger'' in lichamelijke zin toch

alleen de vrouw of niet soms ?Zeg dan gewoon we worden

''ouders'' oftewel ''vader en moeder''.
Alle reacties Link kopieren
quote:applesop schreef op 23 december 2013 @ 17:22:

- Eigenlijk alle ongepaste verkleinwoorden: mevrouwtje, m'n mannetje, hummeltje, engeltje, manlief, en ook een hoge ril-factor "slipje" "behaatje" "stringetje"

- "cuvver"

- "anders ga je even/anders doe je even" "beter doe je dit..."

- "okeee doei groetjes!"

- horecawerkfrustratie: "hebben jullie cola zero?" "nee maar wel cola light" "oh neeeee bah dat drink ik echt niet". Als ik echt chagrijnig was legde ik nog wel eens uit dat het smaakverschil echt minimaal is en dat Cola Zero vooral een marketingtruc is om mannen en jongetjes suikervrije cola te laten drinken.

- "brainstormen" "platform" "meeting" "sparren"

- Alle huishoudelijke non-interessante dingen op Facebook zetten.Ik drink het liefst zero, en ik proef echt wel een verschil met light. Maar ben we wel bewust van het marketinggebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt misselijk als ik iemand 'nice' hoor zeggen
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder zegt vaak gebruiksaanwijziging aaaaargh
Alle reacties Link kopieren
Gezellie



en kids inderdaad..brrr
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 30 december 2013 @ 18:48:

[...]





Hahaha om te bescheuren dit!

"Nous me autonieuw feesje int watuh gevalluh..."Lullig voor je.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ka Pi En i.p.v. Ka Pe En (KPN), A Bi En of Er Ti El ( RTL) . Als de eerste letter in het Nederlands wordt uitgesproken en tweede in het Engels.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi hem er nog maar eens in: chill.



Zo ontzettend dom komt dat over.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
quote:ZwarteZwanen schreef op 30 december 2013 @ 10:47:

Wat is eigenlijk een bonuszoon of -dochter? Stief-? Schoon-? Adoptie-? Iets anders? Ik denk alles, als je hem of haar maar zomaar gekregen hebt zonder zwanger te zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 30 december 2013 @ 20:07:

Ik ga echt slaan van het woord "huisje", als in woning..



grrrrrr, je hebt alleen een huisje als je een kabouter bent, anders is het gewoon HUIS Nou, met een slaapkamer van 2.30 bij 1.75 mag ik mijn woning echt wel een huisJE noemen hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 10 januari 2014 @ 10:48:

[...]





Lullig voor je.ja tis wat!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Diztel schreef op 30 december 2013 @ 20:14:

Steeds vaker wordt verkondigd dat iemand naar de w.c. moet om te plassen. Dat wil ik helemaal niet weten wat iemand daar gaat uitspoken



Alleen plassen wordt genoemd, tampon verwisselen of andere bezigheden worden gelukkig wel verzwegen.Ach het is nog altijd beter dan :met je K of L in het porselein hangen: : mezelf een hand geven: : piet uitlaten: : naar mijn eigen gezeik luisteren: Of wat ze maar ook verzinnen.
quote:nina1966 schreef op 10 januari 2014 @ 16:49:

[...]

Ach het is nog altijd beter dan :met je K of L in het porselein hangen: : mezelf een hand geven: : piet uitlaten: : naar mijn eigen gezeik luisteren: Of wat ze maar ook verzinnen.Laatst hoorde ik een vent zeggen dat hij uit zijn lul ging brullen..
Alle reacties Link kopieren
quote:melbrw schreef op 10 januari 2014 @ 17:04:

Laatst hoorde ik een vent zeggen dat hij uit zijn lul ging brullen..Dan moet hij wel een brullul hebben!
World of Warcraft: Legion
quote:nina1966 schreef op 10 januari 2014 @ 16:44:

[...]



Nou, met een slaapkamer van 2.30 bij 1.75 mag ik mijn woning echt wel een huisJE noemen hoor nee hoor, dan ook niet...
'ERVAAR nu' of 'BELEEF nu' en dan gaat het om een duffe advertentie voor een high tea met 1 kop thee en 2 stukjes taart...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven