Happy Mabon

23-09-2014 11:31 28 berichten
Het is vandaag Mabon, de herfstequinox en de dag is dus exact even lang als de dag, wereldwijd. Het is vandaag rond een uur of 5 vanochtend Mabon.



Mabon is het tweede oogstfeest (Lughnasadh is het eerste). Tijdens Mabon wordt bedankt voor de behaalde oogst. Je kunt bij de viering van dit feest ook uitgaan van een ‘figuurlijke oogst’. Dus stel jezelf vragen als; “wat heb ik de afgelopen periode behaald (geoogst)" en wees hier tijdens de herfstequinox dankbaar voor. In een ritueel kun je een voorwerp gebruiken dat voor jou deze oogst symboliseert en dit op een creatieve manier in je ritueel verwerken, zoals een kaarsje branden of jezelf verwennen met koffie met slagroom. Je kan ook op je hoofd gaan staat ( met één of twee voeten), maar je kan het natuurlijk ook voor mededeling aannemen.

Het leukst is het om er iets mee te doen. Het is weleens goed om stil te staan bij wat je hebt en op welke manieren het leven goed voor je is.

Ik trap af:



Ik ben blij met verschillende oogsten dit jaar.

Ik ben blij en dankbaar dat de crisis zowel mijn als mijn zoons deur voorbij is gegaan.

Ik ben blij en dankbaar met mijn nieuwe vloer.

Ik ben blij en dankbaar dat ik de vrijheid heb van zijn, in tegenstelling tot velen over de hele wereld.

Ik ben blij en dankbaar om in een rustig koninkrijk te leven.

Ik ben blij en dankbaar dat ik best nog wel veel kan.



Wat heb jij geoogst en ben je dankbaar voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij en dankbaar dat we fijn kunnen leven.

Ik ben blij en dankbaar dat we altijd een volle koelkast hebben.

Ik ben blij en dankbaar met mijn liefde voor de mensen om me heen.

Ik ben blij en dankbaar met mijn trouwplannen.

Ik ben blij en dankbaar dat ik in dit land geboren ben.

Ik ben blij en dankbaar
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Mooi topic trouwens
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Cateautje, wat leuk!!

Vorig jaar heb ik het echt gevierd, was heel leuk! Toen had ik ook veel te vieren en ook veel nieuwe beginnen.



Nu ben ik dankbaar voor het kleine popje in mijn buik dat ik snel hoop te 'oogsten' en voor mijn lief die me de hele zwangerschap al zo fijn bijstaat!
quote:Cheery schreef op 23 september 2014 @ 11:39:

Cateautje, wat leuk!!

Vorig jaar heb ik het echt gevierd, was heel leuk! Toen had ik ook veel te vieren en ook veel nieuwe beginnen.



Nu ben ik dankbaar voor het kleine popje in mijn buik dat ik snel hoop te 'oogsten' en voor mijn lief die me de hele zwangerschap al zo fijn bijstaat!Hoe heb je het gevierd Cheery?
O.L.L.A. !
Alle reacties Link kopieren
ik ben gewoon blij
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Mooi topic!



Ik ben dankbaar dat ik werk heb.

Ik ben dankbaar dat ik fijne collega's heb.

Ik ben dankbaar dat ik rond kan komen.

Ik ben dankbaar voor mijn lieve familie en schoonfamilie.
quote:hamerhaai schreef op 23 september 2014 @ 11:47:

ik ben gewoon blij

Toevallig!



Alle reacties Link kopieren
Cateautje
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik wens iedereen een mooie tijd tot de Samhain, het Keltische nieuwjaar en het begin van de winter op 31 oktober dit jaar, bij zonsondergang. Dan kom ik terug om naar jullie nieuwjaarswensen te vragen.
Ik ben blij en dankbaar omdat ik in vrijheid leef

Ik ben blij en dankbaar omdat niet bang hoef te zijn

Ik ben blij en dankbaar omdat omringt word door familie en vrienden

Ik ben blij en dankbaar dat ik toegang heb tot water,eten en medische zorg

Ik ben blij en dankbaar dat ik echte liefde heb mogen ervaren in mijn leven

Ik ben blij en dankbaar dat ik blij ben met wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij en dankbaar dat mijn zonen weer redelijk gezond zijn en dat dat de goede kant op gaat.

Ik ben blij met mijn leuke man die sinds een jaartje weer werk heeft, na 6 maanden thuis zitten en zich een slag in de rondte solliciteren.

Ik ben blij met mezelf.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
We hebben een vuurfeest georganiseerd. Ik kan er verder niet te veel op ingaan ivm mijn praivuhsie, maar het was een topfeest!



Dit jaar, helaas niet omdat ik als 'walrus' op de bank lig
quote:Cheery schreef op 23 september 2014 @ 13:16:

We hebben een vuurfeest georganiseerd. Ik kan er verder niet te veel op ingaan ivm mijn praivuhsie, maar het was een topfeest!



Dit jaar, helaas niet omdat ik als 'walrus' op de bank lig

Met je privacy zit het wel goed hoor. Er worden veel vuurfeesten gehouden op die avond.



In de jaren 90 hielden mijn vrienden en ik elke maan een vollemaansfeest, ook met vuren en muziek. Was altijd heel leuk en er kwamen steeds meer mensen op af. Tot het moment dat een groepje buitenstaanders vonden dat het georganiseerd moest worden en die kozen een andere plek en gingen flyers uitdelen, toen zijn onze feesten doodgebloed omdat we die organisatie niet zagen zitten en het te populair werd, maar ik heb het er altijd wel erg mee naar m'n zin gehad.
Haha, ja idd er worden natuurlijk veel vuurfeesten gehouden, maar de locatie icm met mijn huidige gesteldheid maakt me voor mijn omgeving zeeeeer herkenbaar. Dus ik hou het toch voor me.



Wat jammer dat jullie feesten zo zijn doodgebloed! Het is nl heerlijk om dat soort feesten samen te kunnen vieren!!
quote:Cheery schreef op 23 september 2014 @ 14:15:

Haha, ja idd er worden natuurlijk veel vuurfeesten gehouden, maar de locatie icm met mijn huidige gesteldheid maakt me voor mijn omgeving zeeeeer herkenbaar. Dus ik hou het toch voor me.



Wat jammer dat jullie feesten zo zijn doodgebloed! Het is nl heerlijk om dat soort feesten samen te kunnen vieren!!

Ja, was inderdaad fantastisch.

Wij vierden het in het Kralingse bos en die figuren hadden een vergunning aangevraagd voor een ander bos en toen mochten wij het ineens niet meer. We moesten ons maar aansluiten en dat deden we dus niet.

Waar sowieso onze sokken van afzakten was dat ze elektrische muziek draaiden en wij hadden echte muziek, met echte instrumenten.
Wat jammer, want het klinkt echt alsof het mooie feestjes waren!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij en dankbaar voor het langverwachte kindje dat eindelijk -na 6 miskramen- is geboren. 15 dagen oud is ze alweer ..



Ik ben blij en dankbaar voor alle liefde van verschillende mensen om ons heen



Ik ben blij en en dankbaar voor de vrede waarin wij leven
Computer says nooooo
Hartelijk gefeliciteerd Summer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eigenlijk met een vriendin vieren, maar zij ligt helaas ziek in bed. Heel jammer, want ik keek er erg naar uit!
Time spent with a cat is never wasted


Leuk topic Caat!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje en O.L.L.A

Gefeliciteerd Summer73!



Ik wil ook iedereen een Happy Mabon wensen en danken voor het feit dat ik samen ben met mijn vriend.
Dat is inderdaad jammer Stofmuis, maar je bent welkom om het met ons te vieren.



Hier staat al de hele dag een kaarsje op het balkon.
quote:redhothead schreef op 23 september 2014 @ 20:03:

[afbeelding]

Leuk topic Caat!Waarover ben jij blij en dankbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven