Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:17.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Overig
  4. Ik ben mijn mama kwijt

Dit onderwerp heeft 3060 reacties, en bestaat uit 123 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 123.
De laatste reactie is geplaatst op 10-05-2010 15:30. Dit onderwerp is gesloten!

[ Ik ben mijn mama kwijt - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Ik ben zo intens verdrietig. Mijn mama is dood. Afgelopen zaterdagochtend is ze overleden. Ik heb de afgelopen maanden veel steun gehad hier op het forum op mn andere topic maar heb nu een nieuwe aangemaakt omdat ik steeds als ik de topictitel zie nog verdrietiger word.

Ik was nog maar alleen met haar, we waren altijd samen. En nu ben ik alleen, zonder familie, alleen wat vrienden. Ik kan haar niet missen en worstel met nare beelden van haar laatste dagen. Ik weet het gewoon niet meer. Hoe nu verder?

1. :hug:

floor72 wijzigde dit bericht op 09-05-2010 13:03 met 94%
    Ik hoop dat de beste wint!

2. Surface, wat lief van je vriend! Mooi van de kaarsjes :flower:
    Hier is man ook heel lief, maar ik kan niet zo goed omgaan met vandaag, dus hou het een beetje af. Mijn zusje komt zo, ben benieuwd hoe het met haar is.

Suus: fijn dat je het wil doen morgen, vind ik gepaster dan dat ik als nieuwie het doe...

3. Soms in alle stilte
    Soms in het allereerste licht
    Dan voel ik dat je bij me bent
    Dan raak je mijn gezicht

Soms in duizend kleuren
    Soms bij zonsondergang
    Weet ik dat je bij me bent
    Daar ben ik zeker van
    Soms in grote menigte
    Soms met overvloed
    Kan ik je niet vinden
    en voel ik me niet goed

Gemis is zoveel duidelijker
    In gezellig samenzijn
    Dan ontdek je dat er iets ontbreekt
    dan voel ik weer die pijn
    Soms zou ik vaker willen
    dat de stilte me weer verwent
    Zodat ik vaker voelen kan
    dat je bij mij blijft en bent

( Gedicht is van Karin-Herkenning in verlies)

Leef van dag tot dag, niemand heeft je morgen beloofd.

4. Vorig jaar dit blog geschreven. Is nog helemaal van toepassing dan behalve dat dit alweer jaar 7 is.

En zo is er weer een moederdag zonder moeder ten einde. Alweer de 6de moederdag zonder mijn mama.

En ach eigenlijk is het natuurlijk commercieel gelul. Geld verdienen voor de chocolade en kaarten industrie.
    Moeders even het gevoel geven dat we allemaal blij zijn met haar zodat we in een goed voetje staan bij haar.
    Maar toch he blijft het een vreemde dag voor mij. Mijn zussen zijn inmiddels beide moeder en kunnen hierdoor een andere invulling geven aan deze dag.

Hierna naar het graf van mama. Bah wat zijn er dan veel mensen ineens. Mensen die volgens mij alleen maar komen op de "feestdagen".
    Zo schijnheilig vind ik dat, maar ja wij zijn daar ook vandaag dus weet ik veel wat mensen van mij denken?

Terwijl ik het kaarsje probeer aan te steken moet ik denken aan vroeger. Jaren geleden hebben we mama gezongen met zijn drieën voor mijn moeder. Het klonk natuurlijk nergens naar, maar wat hebben we een lol gehad. En mama? Die deed keurig klappen en blij kijken. Waren toch maar mooi haar meiden die dit deden voor haar.

Ik stop haar kaarsje in de houder, stap naar voren en hang hem terug. Terwijl ik in gedachten zing: mama I love you, mama my Friend.

Ik wou dat ik kon vliegen, Je kon opzoeken in de lucht. Ik wou dat ik kon liegen, En zeggen dat ik je niet mis. Ik wou dat ik kon dromen, En samen weer met jou zijn. Ik wou dat ik kon lachen, En weer genieten van het leven.

5. :rose:

6. Ik las enige tijd geleden dit hier op het forum:
    Samen hebben we de dood trouwens, maar dat is voor sommige mensen misschien een beetje een schokkende, ook wel eens vergeleken met een cadeautje. Niemand weet wat erin zit, maar iedereen is zo nieuwsgierig dat ze er naar gaan raden. Sommige mensen denken dat er een hemel in zit, maar andere mensen denken juist dat het een fopcadeautje is en dat het stiekem helemaal leeg is. Zo hebben heel veel mensen wel eens nagedacht over wat er in het cadeautje zit. Er zijn mensen die het een beetje eng vinden dat ze het niet weten, en worden er daardoor een beetje zenuwachtig van. Toch zullen ze er nooit achter komen wat er precies in het cadeau zit, want je krijgt pas te zien wat het is als je dood bent gegaan. Je kunt dus wel blijven raden, maar je kunt ook bedenken wat je het allerliefste wilt dat er in zit. Je zal het alleen nooit zeker weten, want de verpakking zit er nog stevig omheen.

Laat die oude koeien maar in de sloot!

7. Ik ben hier maar even geweest, voor mij is het niet echt de plek om met mijn verwerking om te gaan! Niks aan jullie natuurlijk maar dat is zoals ik ben!

Vandaag moederdag kom ik toch even kijken omdat ik nou wel een soort van herkenning zoek. Helaas geldt voor jullie hetzelfde.
    Mn eerste moederdag zonder mama, mn tweede moederdag als mama. En ik kan alleen maar van geluk spreken dat mijn moeder mijn kindje heeft gekend als ik sommige verhalen lees.
    De gedichten vind ik heel mooi, heb ze gekopieerd!

Sterkte meiden maar vergeet niet, je moeder is overleden maar ze leeft nog wel voort in je hart. Je kan haar niet verwennen met een cadeautje maar wel terug denken aan de mooie tijd die je samen met haar had!

Voor mn lieve moeder: ik hou van je oneindig veel, je blijft de allerbeste!

8. :flower::hug::hug:

9. Weet je, ik vind het helemaal niet schijnheilig dat er mensen zijn die alleen op feestdagen naar het graf van een geliefde gaan. Sommige mensen hebben nu eenmaal niets met kerkhoven. Die vinden daar geen rust, geen troost. Dat ze er dan juist even met een feestdag naar toe gaan, geeft voor mij juist aan dat ze dan wel erg veel verdriet hebben, en dat ze eigenlijk niet weten waar ze het zoeken moeten.

Het valt mij altijd op, dat het heel erg druk is op het kerkhof als het regent. Al die mensen willen eigenlijk niet gezien worden. Misschien komen die mensen wel alleen met mooi weer op het kerkhof met een feestdag.

Ik kom juist redelijk vaak bij het graf van mam. Twee keer per week, maar ik woon dan ook niet op 5 minuten fietsen. Ik vind het "heerlijk" om daar te zijn, om even met haar "samen te zijn". Daar is het thuis toch vaal te druk voor.

Je hebt altijd een keuze. Altijd.

10. Ik kan helaas niet zo vaak komen als ik zou willen,mam ligt begraven op een kerkhof dat 120 km hier vandaan is.

Maar ik heb het graf niet nodig om haar te herdenken,
    daar ligt haar "omhulsel"
    Wie ze was en zal zijn, dat draag ik mee in mijn hart.
    Dat zie ik als ik in de spiegel kijk, en zie hoeveel ik op haar lijk.
    Dat zie ik in mijn kinderen,

11. Hallo meiden
    Heb niet alles bijgelezen van de afgelopen dagen ben er even tussen uit geweest.Vandaag was het 'wel moeilijk de eerste moederdag zonder mama,bah op weg naar schoonmoeder op de radio allemaal verzoeknummers voor moeder.Moest even op men lip bijten om niet te huilen.
    Elke week probeer ik wel naar het kerkhof te gaan en de plantjes die ik gepoot heb van water te voorzien.Over 6 weken zo'n beetje dan wordt de steen teruggelegd. Toen ik er even tussenuit was en ik aangekomen was deed ik vroeger mama altijd even bellen dat ik goed was aangekomen.Hoeft nu niet meer,en dan op zo'n moment komt er weer heel veel naar boven.Oh yek en dan moet je proberen te ontspannen want je bent er met je gezin tussenuit.En dan bij thuiskomst ligt er op de deurmat post geadresseerd aan ons van een steenhouwer .
    Met de mededeling van wij zijn zo vrij om u dit toe te zenden bla bla bla,om na te denken wat na u dood.Weet de telefoonterreur neemt nu af na het bel me niet register dus dan maar op deze manier.Maar viel voor mij nu niet gelukkig.

12. Zo, deze 4e moederdag zonder m'n allessie zit er weer op. Meiden, hoop dat jullie een beetje door de dag heen gekomen zijn.

13. Het was een kutdag. En vandaag ben ik jarig, mijn moeder schonk mij het leven en ik heb het hare stopgezet door een stomme handtekening.

Het zuigt allemaal. Het zuigt.

Geheel eensch met Yas

14. :hug:

15. .

Hemera wijzigde dit bericht op 10-05-2010 08:06 met 98%

16. yasmijn, gefeliciteerd. Wat jij hebt gedaan is het beste dat je voor je moeder kon doen. Het zuigt, het is kut, het is belachelijk oneerlijk, jij moest je moeder loslaten, maar dat je dat kon, dat is heel mooi.

:hug:

17. Ga je iets doen vandaag eigenlijk? Voor je verjaardag?

Later reageer ik weer, ben zieker dan gister blegh...hoesten koorts koppijn kut geslapen, was ook veel te druk in mijn hoofd....

Tot later dAmes x

18. Yasmijn, moedige lieverd, ik zit nu op mijn werk maar als ik thuis kom gaat er een kaarsje aan voor je..

:hug:

19. Gefeliciteerd Yasmijn,het is en blijft moeilijk en zuigt energie. : :rose:
    Heb ook weer beroerd geslapen kon gisteravond al niet in slaap komen.Steeds met mama in gedachten helemaal naar zo'n dag als gisteren.En niemand die zich nog afvraagt hoe het met je gaat,want het leven gaat verder.In moeilijke perioden leer je de mensen wel kennen.
    Beterschap Sophy.

20. Lieve Yas,

Twee violen en een trommel en een fluit, want Yasmijn die is jarig en de vlaggen hangen uit!!!!!

Ik zing uit volle borst voor jou, en hoop dat het al met al een fijne dag wordt.

Lieve Yas, gisteren zoog, en vandaag misschien ook. Maar voor jouw mama was dit ook 1 van de meest bijzondere dagen uit haar leven. Toen zij voor het eerst haar Yasmijn in haar armen mocht houden. En later jouw broertje.

Zij heeft jou het leven gegeven ja, en voor heel veel mensen ben jij belangrijk. Ook voor ons hier. Dat gaan we dus vieren! Zuigend en wel. ;)

Ik wens jou nog vele gezonde en gelukkige jaren. Moedig voorwaarts meisie, je kan het! En voor iedereen, het zit erop! Onze eerste moederdag zonder moeder! Hebben we ook weer gehad.

Dankzij zoon was het een fijne dag, waar ik hem heel dankbaar voor ben. Heb een lipstick gekregen van hem, een NUDE lipstick. De vorige was op, en ik zei toen ik m uitgepakt had:

dit is zo n mooie kleur, want doordat ie NUDE is LIJKT het of je geen lipstick op hebt! Waarop hij mij glazig aankeek en zei: en gewoon geen lipstick opdoen, is dat geen optie??

Zucht...mannen....ze snappen er weinig van he. Dag allemaal! Groetjes Kerrie.

21. Thanks allemaal :)

Mijn zoon kwam ook, maar dan zonder nude lipstick, wel met een zak vol was ;-)
    Alhoewel ze in het studentenhuis wel een wasmachine hebben, ik deed met plezier zijn was.
    Alles netjes gevouwen toen het uit de droger kwam, wat doet ie? Propt alles zo weer in die vuilniszak :)

Geheel eensch met Yas

22. Yasmijn, van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat je toch een fijne dag hebt. Ik denk aan je en zing het liedje van Kerrie mee.

Laat die oude koeien maar in de sloot!

23. Gefeliciteerd met je verjaardag Yas!

Ik hoop toch dat je een fijne dag zult hebben.

En ja de 1 e moederdag zonder moeder zit erop,
    en dan krijgen we vaderdag zonder vader weer.

Maar goed, vandaag is vandaag, de zon schijnt en daar geniet ik van, straks lekker een uur met hond buiten banjeren.

Fijne dag meisjes!

24. Ik heb zojuist een nieuw topic aangemaakt

nieuwe topic

Deze kan gesloten worden.

25. Dag oud lief topic. Ik heb zoveel aan je gehad. En onze teksten blijven.

Geheel eensch met Yas