Logo: Vrouwen met een mening
  • Blog
    • Vandaag
    • Bloggers
    • Kortingscode
    • Testpanel
    • Winnen
    • Boekenclub
    • Volg ons
    • Archief
  • Forum
    • Start
    • Vandaag
    • Viva zoekt
    • Mededelingen
    • FAQ
    • Huisregels
  • Games
  • Mijn Viva
    • Mijn Viva
    • Leden vinden
    • Profiel wijzigen
    • Mijn laatste
    • Fotobeheer
    • Mijn vrienden
  • Magazine
    • Nu in Viva
    • Aanbiedingen
    • Deal van de week
    • Losse nummers
    • iPad
  • Abonneren
  • Viva Mama
Viva
  • Registreer
  • Actieve onderwerpen
  • Zoeken
  • Vragen?
Ga naar een onderdeel
Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Overig
  4. Ik ben mijn mama of papa kwijt

Welkom.
Je laatste bezoek was vrijdag 24 mei 2013 10:35.
Dit onderwerp heeft 2503 reacties, en bestaat uit 101 pagina's.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2013 00:29.

OverigIk ben mijn mama of papa kwijt - Laatste pagina

Ga naar een onderdeel
Pagina's:
1 2 3 … 99 100 101 Laatste
  1. 10-05-2010, 14:26
    Bericht verborgen Toon bericht
    anoniem322
    Afbeelding van anoniem322
    10-05-2010, 14:26

ik ben mijn mama kwijt deel 1

Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
    het water gaat er anders dan voorheen
    de stroom van een rivier hou je niet tegen
    het water vindt er altijd wel een weg omheen

Misschien eens gevuld door sneeuw en regen
    neemt de rivier mijn kiezel met zich mee
    om hem glad en rond gesleten
    te laten rusten in de luwte van de zee

Ik leverde bewijs van mijn bestaan
    ik weet dat ik nooit zal zijn vergeten
    omdat door het verleggen van de steen
    de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan

Aan mij de lastige taak om een nieuw topic te openen. Eigenlijk wil ik niet zo graag dat het andere topic dicht gaat, maar regels zijn regels.

Hierbij dus een vers nieuw topic. Voel je vrij om te lezen, of reageren, hier mag alles en moet niets.

1. 15-05-2013, 22:34
    Pyridine
    Afbeelding van Pyridine
    • Profiel
    • 3546 berichten
    15-05-2013, 22:34

@bente ik snap je wel hoor. Voor jezelf ben je altijd zo veel strenger dan voor een ander. Ik ook. Daarom heb je af en toe iemand nodig die tegen je zegt dat je het heus zo slecht niet doet, dat je niet perfect was of bent maar wel gewoon goed zoals je bent. En dat jij wel genoeg bagage hebt ook. Eigenlijk moet juist je moeder dat doen! Dus bij gebrek aan beter, laat ons maar af en toe even moeder spelen, neem het van ons aan en probeer het een klein beetje ook zelf te geloven! Er zitten heus wijze mensen hier. Ik bedoel niet per se mezelf hoor.

@lilmissmary de oplossing of de tip? Is er niet. Behalve dan: tijd. November, dat is een half jaar geleden. Een half jaar is niks! Je schrijft het alsof het nu lang achter de rug is, maar joh, vlak na het overlijden, dat is het nu nog steeds! En dan is het leven gewoon nog niet leuk. Heb vertrouwen. Het wordt nooit meer zoals het was, maar je vindt er een weg in en je wordt heus wel weer opnieuw gelukkig. Met ups en downs. Je kunt ineens denken dat het beter gaat, dat je het ergste hebt gehad, om een week of maand later weer keihard terug te vallen. En op te krabbelen, ook dan weer.
    Het eerste jaar is onwennig. Wat is dit nou, dit klopt niet. Het tweede jaar is zeker net zo taai: nou weten we het wel, alle feestdagen zonder een keer gehad, ik heb laten zien dat ik het kan, kom nou maar weer terug.
    Pas na het derde jaar begin je het een plek te geven voor zover dat lukt.
    Voor mij is het nu 5 jaar geleden dat ik mijn vader verloor en wat kan ik nog intens verdrietig zijn, echt, ik denk niet dat dat ooit verdwijnt. Maar de grauwe sluier is na jaren wel minder geworden, het gewone leven heeft zijn glans weer terug.

2. 15-05-2013, 22:42
    missy_Acy
    Afbeelding van missy_Acy
    • Profiel
    • 31446 berichten
    15-05-2013, 22:42

quote:
    Heb jij dat ook soms nog dat je nu ook nog boos bent?

Naja. Niet echt boos meer. Maar wel nog verdrietig om hoe het is gegaan, verdrietig om de situatie.
    Ik werd in 1 klap volwassen. En sloeg daarmee een stap in t puberen over. Het weer naar je ouder toegroeien nadat je je losgebroken hebt heb ik dus nooit kunnen doen. Het is in 1 klap los. En dat heb jij ook, denk ik.
    Ken je verlaat verdriet? Ik heb daar heel veel aan gehad. Zal even een stukje plakken, dan snap je wel wat ik bedoel.

3. 15-05-2013, 22:44
    missy_Acy
    Afbeelding van missy_Acy
    • Profiel
    • 31446 berichten
    15-05-2013, 22:44

quote:
    Ruim 10% van de mensen hebben voor hun twintigste levensjaar één of beide ouders verloren door overlijden. Een dergelijk verlies op jonge leeftijd is een zeer ingrijpende gebeurtenis die nog tientallen jaren haar sporen kan nalaten. Sporen die vaak niet direct meer met de rouw van destijds in verband worden gebracht.
    Bron: www.verlaatverdriet.nl

4. 15-05-2013, 23:06
    antje76
    Afbeelding van antje76
    • Profiel
    • 25 berichten
    15-05-2013, 23:06

Mag ik hier even van me afschrijven?
    April 2012 kreeg mijn lieve papa de diagnose longkanker waar hij uiteindelijk in november aan is overleden. Hoe heftig het ook was, het was wel een intense tijd met elkaar. En nu.... nu mis ik hem. Ik mis hem zo ontzettend veel. Mijn lieve papa die altijd voor ons klaar stond, de meest geweldige opa was voor onze zoon en oog had voor iedereen. Soms denk ik dat het wel weer goed gaat, dat het leven " gewoon" weer doorgaat. Maar dan is er opeens weer een moment dat de pijn zo ontzettend heftig is, ik hem zo ontzettend mis. Dan kan ik alleen nog maar huilen.

5. 15-05-2013, 23:09
    missy_Acy
    Afbeelding van missy_Acy
    • Profiel
    • 31446 berichten
    15-05-2013, 23:09

Welkom Antje, gecondoleerd. :hug:

6. 15-05-2013, 23:16
    antje76
    Afbeelding van antje76
    • Profiel
    • 25 berichten
    15-05-2013, 23:16

dank je missy_Acy, je knuffel doet me goed. Het lukt me vaak echt wel op de draad weer op te pakken. Maar soms vliegt het gemis me zo aan dat het bijna letterlijk pijn doet.
    In mijn omgeving zijn niet heel veel mensen van wie een ouder is weggevallen (gelukkig maar), maar het maakt wel dat ik moeilijk kan uitleggen welke impact het heeft. Gelukkig wordt hij niet vergeten door de mensen in mijn directe omgeving. Ik ben blij dat onze zoon 12 jaar lang de meest fantastische opa heeft gehad die hij zich maar kon wensen. Maar toch,,, ik had hem nog zo graag langer bij ons gehad. Al realiseer ik me dat mijn vader op het laatst niet meer wilde, niet meer kon en de beslissing moest nemen om ons los te laten.

7. 15-05-2013, 23:29
    Bente-
    Afbeelding van Bente-
    • Profiel
    • 661 berichten
    15-05-2013, 23:29

Morgen zal ik die site eens bekijken missy.
    Slaap lekker iedereen :hug:

8. 17-05-2013, 22:49
    Bente-
    Afbeelding van Bente-
    • Profiel
    • 661 berichten
    17-05-2013, 22:49

Ik heb de site gelezen maar ik weet niet wat ik er mee moet missy acy. Ik denk niet dat ik steun heb aan zulke dingen. Wel bedankt voor het geven sorry dat ik er niks mee doe.

Bente- wijzigde dit bericht op 17-05-2013 22:49 met 19%

9. 18-05-2013, 08:47
    bea1981
    Afbeelding van bea1981
    • Profiel
    • 211 berichten
    18-05-2013, 08:47

Antje welkom en gecondoleerd!!!!!!!

Pffffff ik ben aan het "aftellen", ik weet niet of jullie het herkennen (voor de mensen die het 1e jaar al meegemaakt hebben)?
    Dit weekend pinksteren, vorig jaar pinksteren gebeurde het met mijn mams op 1e pinksterdag.
    Dus zou vandaag haar "laatste" levende dag zijn.
    Als we naar datum kijken is dat volgende week.

En elke dag zijn er momenten dat ik denk, dan zou ze nu nog maar 10 dagen geleefd hebben.
    Wat als ik vorig jaar had geweten dat het nog maar 10 dagen waren.........

10. 18-05-2013, 09:08
    missy_Acy
    Afbeelding van missy_Acy
    • Profiel
    • 31446 berichten
    18-05-2013, 09:08

Geeft niks, bente. :hug:
    Zeg geen sorry alsjeblieft.

Bea, ja dat is herkenbaar. :hug:

11. 18-05-2013, 16:59
    antje76
    Afbeelding van antje76
    • Profiel
    • 25 berichten
    18-05-2013, 16:59

Herkenbaar Bea. Vorig jaar rond deze tijd is mijn vader gestart met chemotherapie. En waar we enorm tegenop zagen, dat gebeurde niet. Geen enorme misselijkheid, geen enorme haaruitval, geen enorm gevoel van ziek zijn.
    Aansluitend kwam de bestraling. En waarvan wij dachten dat het een " peulenschilletje" zou zijn (ten opzichte van chemo), bleek dit het tegenovergestelde.

Wat als we hadden geweten hoe de toekomst er uit zou komen te zien....sterkte Bea. Dit zijn dagen met heftige emoties, lijkt me.

12. 19-05-2013, 09:59
    lilmissmary
    Afbeelding van lilmissmary
    • Profiel
    • 34 berichten
    19-05-2013, 09:59

Wij gaan vandaag gezellig Moederdag en andere feesten vieren bij mijn schoonfamilie (sarcasme-modus uit). Het zijn schatten van mensen, het zijn veel mensen en ze verwelkomen mij met open armen. Maar ik denk dat ik me niet meer alleen kan voelen dan als ik straks in die drukte zit. Want ik heb geen familie meer.
    Blegh wat een stom gevoel! :cry:

13. 19-05-2013, 10:01
    lilmissmary
    • Profiel
    • 34 berichten
    19-05-2013, 10:01

@antje heel veel sterkte met het gemis van je vader! Het traject van chemo en alles er omheen is intensief weet ik. Hier schrijven helpt, welkom! (Ook al is de aanleiding verschrikkelijk)

14. 19-05-2013, 21:58
    bea1981
    Afbeelding van bea1981
    • Profiel
    • 211 berichten
    19-05-2013, 21:58

Mary.....ik hoop dat het meeviel vandaag. Dikke knuffel!!!!!!

Vandaag 1e pinksterdag, vorig jaar dacht ik heerlijk lang weekend met een goeie temperatuur (was toen 30+ graden) en het heerlijke onbezorgd gevoel wat ik toen nog had.
    En nu, nu een Pinksteren die heel anders eruit ziet dan vorig jaar, met niet alleen het verschil in temperatuur, maar vooral het enorme verschil in het onbezorgd zijn.
    Wat zou ik graag weer dat onbezorgde leventje willen hebben van voor die fatale 1e pinksterdag vorig jaar.

Vandaag met paps en oma een dag weg, meerdere malen dwaalden mijn gedachten af naar mijn mams. Op een gegeven moment werd erbij het restaurant waar we gingen lunchen, het nummer van Gordon gedraaid "kon ik maar even bij je zijn", idd mam kon ik nog maar even bij je zijn!!!!!!
    Heb je het vorig jaar geweten dat je zo plotseling zonder enige aantoonbare reden zou dood gaan????

Gordon: Kon Ik Maar Even Bij Je Zijn songtekst

Kon ik nog maar bij je zijn
    Kon ik nog maar even met je delen
    Wat zo gewoon lijkt voor zovelen
    Zolang het er maar is

Was je nog maar even hier
    Kon ik nog maar even van je leren
    Wat ik niet eens meer wil proberen
    Omdat ik je zo mis

Kon ik maar even bij je zijn
    Ik moet nog zoveel aan je vragen
    Wat doet het ongelofelijk veel pijn
    Zelfs na die tijd denk ik alleen
    Aan wat ik voel voor jou

Kon ik nog maar bij je zijn!
    Kon ik nog maar echte liefde voelen
    'k Weet nu wat ze daarmee bedoelen
    Toch leek het zo gewoon

Was je nog maar even hier
    Kon ik nog maar even met je praten
    Zoals we vroeger uren zaten
    Oh was het nog maar zo

Ik wil nog zoveel aan je vragen
    Zelfs na die tijd denk ik alleen
    Aan wat ik voel voor jou

Alles wat ik ooit bezit
    Dat zou ik laten gaan
    Oh als ik het maar ruilen kon voor jou
    Ik wil nog zoveel aan je vragen
    Zelfs na die tijd is dit gevoel niet te verdragen

Kon ik maar even naast je staan
    Ik wil nog zo graag bij je horen
    Was je nu maar niet zover bij mij vandaan
    Dan zou ik kunnen laten zien
    Wat ik nog voel voor jou
    Ik wil je zo graag laten zien
    Wat ik nog voel voor jou

15. 19-05-2013, 22:17
    lilmissmary
    • Profiel
    • 34 berichten
    19-05-2013, 22:17

Thans Bea! Ik heb het overleefd vandaag.
    Boeh wat een nummer van Gordon. Uit zijn poedel-krulletjes-tijd, maar de tekst slaat de spijker op zijn kop...
    Was het ergens toch fijn om met je vader en oma op stap te zijn? Ik hoop het...
    Ik moet het doen met mijn schoonfamilie en het zijn lieverds, maar het haalt het niet bij familie die eigen is.

16. 19-05-2013, 22:23
    under-the-ivy
    Afbeelding van under-the-ivy
    • Profiel
    • 740 berichten
    19-05-2013, 22:23

quote:
    missy_Acy schreef op 15 mei 2013 @ 22:23:
    Ik was ook de eerste, en ben 1 van de weinige nog steeds. Heb wel een aantal
    mensen om me heen die 1 ouder kwijt zijn. Maar niet beiden, en ook niet zo vroeg.
    Ze proberen t vaak te begrijpen, maar het lukt niet altijd. En dat is maar goed ook, want eigenlijk hoop ik dat ze het nog lang niet gaan begrijpen.
    .
    ...Ik vind je lief missy acy... :hug:

17. 20-05-2013, 12:48
    bea1981
    Afbeelding van bea1981
    • Profiel
    • 211 berichten
    20-05-2013, 12:48

@Mary, het was erg leuk en gezellig gisteren een dag op stap.
    Kan me voorstellen dat eigen familie fijner is dan schoonfamilie, moet zeggen dat oma en paps nog de enige 2 zijn die ik over heb al eigen familie. En ik hoop dat ze nog een lange tijd blijven (afgelopen jaar al van 3 familieleden afscheid moeten nemen, familie is dus aardig "ingedund" hier).

18. 20-05-2013, 14:10
    jorinek
    Afbeelding van jorinek
    • Profiel
    • 2 berichten
    20-05-2013, 14:10

Ik ben ze allebei kwijt :( deze twee maanden zijn ontzettend moeilijk, eerst de sterfdag van mijn vader, een week daarna zijn verjaardag, en twee weken daarna de sterfdag van mijn moeder. Hoewel het dan 6 jaar geleden is, heb ik het er nog steeds zwaar mee (ik was 19 toen mijn vader overleed en 20 toen mijn moeder overleed) :(

19. 20-05-2013, 14:11
    Peacy
    Afbeelding van Peacy
    • Profiel
    • 9541 berichten
    20-05-2013, 14:11

Zaterdag even gekletst met een goede vriendin van me. De enige eigenlijk die me iedere dag wel een app-je stuurt. Uit het niets ineens vraagt hoe het gaat, die ineens langskomt om me een knuffel te geven.

Gisteren naar Dancetour gegaan. Lekker los. En man, wat heb ik dat gemist.
    Hardstyle, normaal mijn stijl echt niet. Maar wat is het lekker om even lekker te springen, zo ruig mogelijk te doen en alle woede er uit te stampen.

Ook van te voren met m'n paps en broer naar een terrasje gegaan met m'n tante (gehandicapt). Zo moeilijk dat m'n mama er nu niet meer is.

Wel heb ik een knagend gevoel. Voor haar dood, hadden we heel veel ruzie. Ze bepaalde zo ongeveer alles en ik durfde me niet te verzetten. Heb haar op sommige momenten echt uitgekotst. Het was niet makkelijk, maar dit hoefde dan ook weer niet.
    Sommige momenten mis ik haar zo erg :-(. Meer dan ik durf toe te geven, meer dan ik ooit zal zeggen.

Familie is hier nog 'redelijk' compleet. Een oom, geen opa's en oma's meer. En nu geen moeder meer :(

I haven't failed, I only have found 10 000 ways that don't work

20. 20-05-2013, 15:44
    Geraldine
    Afbeelding van Geraldine
    • Profiel
    • 8096 berichten
    20-05-2013, 15:44

16 mei was het 2 jaar geleden dat mijn schoonvader zijn ogen sloot naar een lang gevecht met alvleesklierkanker.We zullen hem altijd blijven herinneren en herdenken.Hij heeft ons allemaal zoveel gegeven. Dat kan niemand ons afpakken.We dragen het allemaal in ons hart en daar heeft het een veilige plek for always and forever.

Miss_acy,bedankt voor je knuf!Hoe is het met je?

antje,gecondoleerd met het verlies van je vader!Het eerste jaar is
    altijd het moeilijkste,hier herkenbaar dus!Sterkte!

bea,ook sterkte voor jou!Zou soms ook weer mijn schoonvader
    terug willen hebben.Jammer dat niet iedereen gezond 100 kan worden!Je hebt het niet voor het zeggen.

21. 21-05-2013, 17:51
    bea1981
    Afbeelding van bea1981
    • Profiel
    • 211 berichten
    21-05-2013, 17:51

Jorinek heel veel sterkte de komende tijd!!!!!

Peacy, hihi, ik zie die danceparty al helemaal voor me. Lijkt me heerlijk.
    Zo'n vriendin is er 1 uit duizenden!!!! Ik heb zo'n collega, vaak uit het niets een kaartje of een smsje hoe het gaat en dat het wel een moeilijke dag is.

Geraldine, ook en knuffel voor jouw.

hier begon de dat al heavy.....bezoekje haptotherapeut. En daarna werd ik gebeld door de MRI afdeling. Ik wist dat het ziekenhuis een mri van me wilden, maar uiteraard ook nog een dag die PIEP is.
    A.s. maandag 27 mei......en das precies een jaar geleden dat ik mijn lieve mamsie verloor. Op het moment dat mijn vader vorig jaar belde lig ik dit jaar in die tunnel....pffffff

22. 21-05-2013, 21:58
    sistermoon
    Afbeelding van sistermoon
    • Profiel
    • 1036 berichten
    21-05-2013, 21:58

Bea, wat een dag inderdaad. Als het te emotioneel voor je is, dan zou je kunnen vragen om een andere afspraak hoor.. sterkte!

Ook voor iedereen die verdriet heeft een :hug:

Geraldine, voor jou ook rotdagen waarschijnlijk..

Vandaag was mijn vaders verjaardag. Ik vind geboortedag geen fijn woord, dus blijf ik het verjaardag noemen..
    Ik heb een gedicht geschreven, dat helpt me vaak om mijn gedachten te ordenen. Ik zet hem even neer, ik haal hem misschien wel weer weg, aan de andere kant schrijf ik toch wel herkenbaar, dus kan het me ook niet zoveel schelen.

Hardt

Het komt soms keihard binnen,
    zonder omweg,
    rechtstreeks in het hart.

Het besef dat het echt is,
    dat het weg is,
    al het vertrouwde dat er was.

Jouw verjaardag, ook dat klinkt hard.
    Want verjaren doe je niet.
    Voor altijd 64,
    21 mei is nu een dag vol verdriet.

In onze gedachten loop je mee,
    de grote en kleine stappen.
    De stappen vooruit, maar ook die van weer terug.

Je hebt vast weleens lol daarboven,
    om onze scheve schutting, of andere klunzigheid.
    Toch wil ik ook graag geloven
    dat je ons ook mist, jij wilde ons nog lang niet kwijt.

Het komt soms keihard binnen,
    zonder omweg,
    rechtstreeks in mijn hart.

Die meestal vrolijk rood gekleurd is,
    met af en toe een randje zwart.
    Het hoort desondanks nu bij mij

En dat is af en toe

Keihardt..

Koester wat je hebt, en vier het leven

23. 21-05-2013, 22:06
    bea1981
    Afbeelding van bea1981
    • Profiel
    • 211 berichten
    21-05-2013, 22:06

Wauw wat een mooi gedicht zeg!!!!!!
    Hebben jullie nog iets fijns gedaan vandaag??

Klopt ik kan hem ook verschuiven, echter kan ik dan pas over 2 weken pas terecht en aangezien ik al 7 maanden nu onderzoek na onderzoek heb, ben ik wel klaar met die "wachttijden".

24. 21-05-2013, 22:23
    eentje1977
    Afbeelding van eentje1977
    • Profiel
    • 430 berichten
    21-05-2013, 22:23

Ook hier een verdrietige dochter van een vader die vandaag zijn verjaardag zou moeten vieren. Dat vind ik stiekem eigenlijk wel, dat hij "gewoon" zijn verjaardag had moeten vieren. Met zijn familie om hem heen. Met zijn vrouw, kinderen en aangetrouwde, kleinzoons en met zijn "nieuwbakken" kleindochters die hij nog nooit heeft vastgehouden.
    Helaas, het heeft niet zo mogen zijn.

Sistermoon; ik weet precies hoe je je voelt :hug:

25. 22-05-2013, 00:29
    Bente-
    Afbeelding van Bente-
    • Profiel
    • 661 berichten
    22-05-2013, 00:29

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar voor iedereen heel veel sterkte. Ik vind het echt naar dat jullie je zo rot voelen. :hug:

Pagina's:
  1. Viva
  2. Forum
  3. Overig
  4. Ik ben mijn mama of papa kwijt

Welkom.
Je laatste bezoek was vrijdag 24 mei 2013 10:35.
Dit onderwerp heeft 2503 reacties, en bestaat uit 101 pagina's.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2013 00:29.

OverigIk ben mijn mama of papa kwijt - Laatste pagina

Ga naar een onderdeel
Pagina's:
Snel zoeken