Ik mis mijn vader

23-07-2014 15:43 20 berichten
Ik weet niet of ik dit op de goede pijler plaats..



Ik mis mijn vader, hij is nu al 11 jaar dood.

Toen ik (net) 13 was is hij binnen een week overleden aan kanker, een traumatisch gebeuren voor mij en mijn moeder en zussen.



In de jaren die volgden, werd ik depressief. Mijn moeder kon mij niet aan (vader had altijd de meer dominante rol) en ik ging als puber dan ook helemaal los. Uiteindelijk zijn mijn moeder en ik samen in therapie gegaan, om de rollen in het gezin weer duidelijk te krijgen en om hulp te hebben bij rouwverwerking. Mijn zussen wilden niet bij de therapie zijn, zij vonden dit niet nodig. Uiteindelijk heb ik alles goed kunnen verwerken.



Nu gaat het eigenlijk op rolletjes voor mij. Ik heb een baan, bijna afgestudeerd en heb een lieve vriend. Ik mis mijn vader vandaag gewoon heel erg. Ik vind het zo aanstellerig klinken, aangezien het al 11 jaar terug is, maar ik mis hem wel.



Ik zag net op tv iets voorbij komen waar een vader zijn dochter omarmt, en toen schoot ik vol. Ik heb hem nooit leren kennen als volwassenen onder elkaar, alleen van de vader/dochter rol. Ik ben vaak zo benieuwd wat hij van mij vindt nu, is hij trots, zou hij mijn vriend mogen etc etc. Ik zou willen dat ik hem soms even om raad kon vragen of gewoon kon spreken. Vandaag besef ik me opeens weer even dat dat nooit meer kan, en dat doet me verdriet.



Wilde het gewoon even kwijt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal niet aanstellerig. Het gemis blijft, maakt niet uit hoe lang het geleden is, alleen de scherpe randjes gaan er vanaf



Sterkte!
Dankje, fijn om te horen dat het geen aanstellerij is.



Het is ook de periode in mijn leven denk ik, na je studie wordt je 'echt volwassen' en begint het 'serieuze leven' met carriere maken enzo (waar ik overigens veel zin in heb!)