Kerstboom versieren!

20-11-2011 13:36 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week de kerstballen voor in de kerstboom kopen. Vroeg, I know, maar anders zijn er al heel veel uitverkocht.

Nu twijfel ik over welke kleuren ik in de kerstboom wil:

- wit met zilver

- wit, zilver en rood

- wit, goud en rood

Wat vinden jullie een mooiere combinatie??

En weten jullie al hoe jullie kerstboom wordt? Hoe gaan jullie je kerstboom versieren?
Volgende week al?!

Jeez wat vroeg..
Internagelaktisch
Ik zou wit met zilver doen. Geen rood. Vind ik zo oubollig..

Ik ga voor wit met roze, want woon voor t eerst alleen dus geen man om rekening mee te houden kan niet wachten!
Heb je een kunstboom? Anders lijkt me dat je rond kerst met een kaal boompje zit.
Wat voor kleuren heb je in je huis?
Geen wit, voor mij althans. Hier zilver met zwart en donkerpaars.

Rood zou ik ook niet doen maar als het bij je interieur past dan is het een gezellige kleur.
Uitverkocht???? Haha wat een onzin...
rood met goud vind ik persoonlijk niet een mooie combinatie. Ik zou wit met zilver doen. Tijdeloos en past in ieder interieur.

Wij hebben zwart, glas, zilver en wit en alles wat de kinderen hebben geknutseld. Van alles wat dus.
Oh heerlijk! Ik zou ook al graag beginnen met versieren, maar vind dat toch nog wat te vroeg. Eerst Sinterklaas maar vieren. Ik heb zelf niks met goud. Zilver vind ik prachtig! Wat dacht je van zilver met paars? Staat wel niet tussen jouw opties, maar het lijkt me wel mooi!
Dan zou ik wit met zilver doen.

Ik wil zelf ook witte ballen, maar ik weet nog niet welke kleur ik erbij wil. Ik denk aan lichtpaars, want in die kleur heb ik ook mijn kussens op de bank en mijn orchidee
Ik zet hem pas het eerste weekend na Sinterklaas. Vroeg genoeg. Heb er wel zin in!
Ik wilde vorig weekend mijn boom al zetten maar dochter wilde wachten tot de sint weer naar Spanje was
Ik doe gewoon dezelfde ballen als vorig jaar.

(mooi zilver met een paar speciale gekleurde ballen, heerlijk ouderwets, met zilvere guirlandes)

Koop jij ieder jaar dan een ander thema?

Wat doe je dan met je oude ballen?

Of is dit de eerste keer dat je een boom optuigt?

Maar er is nog genoeg, zelfs over drie weken ligt ernog genoeg in de winkel, tot na de kerst zijn de schappen nog goed gevuld (en dan voor de helft van het geld)
Als ik nieuwe ballen zou kopen zou ik of alles in bordeau doen. Alleen moeilijk zag ik heel vroeger bij mijn moeder, als er iets kapot zou gaan dan is die kleur niet meer precies hetzelfde te krijgen.

Dus ik zou voor zilver en matzilver gaan. Is altijd nog bij te kopen in de jaren erna.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alles en nog veel meer!

Met de jaren werd het huis en dus ook de boom groter en steeds koop ik wat erbij. Elk jaar vind je nieuwe kleuren. Ik ben ooit begonnen met groen, goud en roestbruin. Kleurde leuk in mijn kamer. Nu hangt er ook blauw, roze, zilver, wit, rood, geel, paars en lila in. Elk jaar wel weer een nieuw doosje van zes wel steeds in dezelfde maat, ander wordt het zo'n rommeltje.
quote:maaique schreef op 20 november 2011 @ 13:38:

Volgende week al?!

Jeez wat vroeg..Ik zag echt 2 weken geleden al een opgezette boom bij buren. Die zijn gek.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb een allegaartje van antieke kerstballen, zuurstokken, gekleurde lampjes en een antieke kerstgroep eronder. De rest van het huis is wordt versierd met groene takken en rood en zilver. Kan niet wachten totdat die Klaas het land uit is!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik vind in jouw geval wit en zilver mooi of rood met goud.

Zelf heb ik al jaren de traditionele Engelse stijl van groen en rood, met kransen aan de deuren, versierde guirlandes voor de ramen en om de schouw en alles met natuurlijk ogende materialen (takken, rode besjes, hulst, dennenappeltjes enz.). Geen kerstboom, want vind ik niet leuk in mijn huis.

Mijn zus heeft wel een kerstboom met alle kerstballen van onze overleden oma uit de jaren 50, 60 en 70. Een schitterende bonte verzameling.

Mijn boompje wordt aquablauw met zilver. Ik zet hem rond 15 december neer en meestal vliegt 'ie er op oudjaarsdag al weer uit.

Maar om op de vraag van TO te antwoorden: ik vind zilver met rood een mooie klassieke combi. Of goud met rood. Ik zou dan alleen geen rode kerstballen doen , maar van die grote donkerrode rozen met een knijpertje eraan. (liggen nu bij action enz)
zelfgebreide kerstballen zijn heel erg in.
Ik heb meerdere malen een andere kleurcombinatie gebruikt, bruin, rood, zwart, goud, naturel, blauw, maar kom altijd weer terug bij wit. Vaak nog vóór de kerst wissel ik ze om.

De echte bomen zijn hier nog niet te koop. Ik heb wel een mooie neppert gezien, maar ik ben bang dat het model in de toonzaal veel mooier is dat het exemplaar dat in de doos zit. Dat heb ik vaker meegemaakt. Pak je hem uit en dan valt hij zo tegen!

Ik denk dat ik volgende week ga kijken en als ik een mooie zie, echt of nep, dan koop ik hem. Ook een nepboom gebruik ik meestal maar een, hoogstens twee seizoenen.
ze zegt toch helemaal niet dat ze de boom al opzet.

Enkel dat ze ballen gaat KOPEN...
Ik heb al bij 4 mensen een kerstboom zien staan ('s avonds als het donker is kijk ik vaak bij mensen naar binnen als ik langsloop/rijd).

Of je doet gewoon alle kleuren door elkaar

quote:kitty.elastic schreef op 20 november 2011 @ 14:06:

zelfgebreide kerstballen zijn heel erg in.
ik heb zelf verschillende mogelijkheden.

Fucsiaroze met zilver (gekocht in mijn eerste vrijgezelle jaar)

matzwart en glanzend zwart met zilver

en sinds vorig jaar ook een oranje met rode variant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven