Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:19.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Overig
  4. Komt er een elfstedentocht dit jaar? ja/nee

Dit onderwerp heeft 20 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 17:37.

[ Komt er een elfstedentocht dit jaar? ja/nee ]

Ga naar een onderdeel

1. Gewoon even benieuwd wat jullie denken... komt er nou een elfstedentocht of niet. Mijn man denkt van niet. Ik denk van wel.
    Ik heb ook veel familie in friesland wonen die bezig zijn sneeuw van de routes te vegen. Ik hoop het zo voor hun!
    Maar wat denk jij, zou het ijs dik genoeg zijn?

Don\'t be afraid that your life will end, be afraid that it will never begin

Poll: Komt er een elfstedentocht dit jaar?

49 stemmen in totaal.

Breng een stem uit

1. Oeps, gisteren was ik nog zo positief. Maar nu heb ik nee gestemd. Ik denk niet dat ze het nog redden, het ijs groeit niet genoeg aan...

2. Ik durf nergens op te gokken.
    Het zal heel krap worden, maar het zal mij niets verbazen als ze een alternatief voor de zwakke plekken vinden (ik hoorde al iets van de groep splitsen en dus de helft over het 'zwakkere' ijs laten gaan)
    Ik denk wel dat de nuchtere friezen geen enkel risico nemen, dus bij de geringste twijfel zal het worden afgeblazen.

3. Mij maakt het geen bal uit, als het hard genoeg nog vriest zal het wel doorgaan ja, maar anders niet. So be it. Dat er dit soort trucs uberhaupt ter sprake komen vind ik te bizar voor woorden. Ietsje te krampachtig. Maar he, voor wie het leuk vindt hoop ik dat het doorgaat.

De beste manier om in te slapen is jezelf wijs maken dat het tijd is om op te staan.

4. Er is inderdaad een alternatieve route. Normaal gaan ze via Woudsend over het Slotermeer naar Sloten en dan over het Slotermeer naar Balk en dan via de Luts richting Koudum/Stavoren. Maar als de Luts niet vertrouwd is, gaan de rijders van Sloten weer terug naar Woudsend en dan over de Fluessen richting Koudum/Stavoren.
    Zou wel jammer zijn, want ik woon aan de Luts :-)
    Of ze spiltsen het op, dat ze de wedstrijdrijders en een gedeelte van de tourrijders er wel overheen laten gaan, en het andere gedeelte niet.
    Ik heb trouwens op de vraag van TO nee gestemd..

Mississippii wijzigde dit bericht op 08-02-2012 13:24 met 14%
    Maar dat had je zelf ook al bedacht.

5. Ik vind het wel spannend hoor. Ik woon in het buitenland en kom vanaf a.s. zaterdag een weekje naar NL op vakantie. Het zou wel ontzettend gaaf zijn als er dan een Elfstedentocht komt ! :) Ik hoop het iig !!

6. Zou het leuk vinden voor iedereen die ervan houdt hoor, maar de temperatuur gaat best omhoog.
    dus óf ze moet het als de sodeju gaan regelen voor vrijdag of zaterdag, óf het komt er niet van.

Van mij hoeft het trouwens niet hoor, van mij mag het morgen ook weer 30 graden worden :)

7. quote:
    Razzmatazz schreef op 08 februari 2012 @ 13:23:
    Ik vind het wel spannend hoor. Ik woon in het buitenland en kom vanaf a.s. zaterdag een weekje naar NL op vakantie. Het zou wel ontzettend gaaf zijn als er dan een Elfstedentocht komt ! :) Ik hoop het iig !!

Ik hoop het ook, maar voor jou het meeste. Wat zou het leuk zijn zeg, op vakantie en dat meemaken.

Zelf woon ik niet in het Noorden maar lijkt mij wel leuk om er te staan aan het water met een koek en sopie tentje ;-) .

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

8. Ik hoop het zo! Ik woon in Leeuwarden en zou graag de sfeer eens 'in het echt' willen meemaken.. Vrienden en familie heeft al bij ons 'gereserveerd' haha, dus het zou gezellig zijn! Ik hoop het ook voor al die schaatsers die zijn ingeloot en zich er zo op verheugen!

Sluit je ogen, voel de regen , voel de zon, Leef !

9. Ik mis de optie, misschien over een week!

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

10. quote:
    Mylene_Valerie schreef op 08 februari 2012 @ 13:43:
    [...]

Ik hoop het ook, maar voor jou het meeste. Wat zou het leuk zijn zeg, op vakantie en dat meemaken.

Zelf woon ik niet in het Noorden maar lijkt mij wel leuk om er te staan aan het water met een koek en sopie tentje ;-) .
    Dank je Mylène ! Mijn ouders wonen in Rotterdam, dus ik zal het op de TV moeten gaan volgen als de tocht komt, maar zelfs dat lijkt me zooo gaaf ;) En idd lekker warme erwtensoep eten na een fijne wandeling over het ijs (bij gebrek aan schaatsen) X-D

11. Ik hoop van wel, maar ik denk van niet.

12. quote:
    Mylene_Valerie schreef op 08 februari 2012 @ 13:43:
    [...]

Ik was er '86 bij, niet geschaatst hoor, maar was heel gezellg! S'morgens om 9 uur aan de snert X-D we waren er al heel vroeg. 26 februari, vergeet het nooit meer!

Elvis has left the building

13. Ik denk het wel. Als je ziet wat er momenteel aan voorbereidingen wordt gedaan door de hele provincie heen, dan is er in ieder geval achter de schermen een hele dikke "misschien" af gegeven.

14. Gisteren was ik nog hoopvol, maar inmiddels niet meer, volgens de laatste berichten groeit het ijs nauwelijks aan :-( .

Liberty means responsibility. That is why most men dread it. - George Bernard Shaw

15. Ik hoop het eigenlijk wel! Ik heb kennissen in Sneek en in Bolsward zitten, waar we terecht kunnen. Heb jaren in het buitenland gewoond, dus dit zou een mooie kans zijn!

Graag of helemaal niet!

16. Ik denk het niet. Het ijs groeit niet snel genoeg aan, de weersvoorspellingen zijn niet zo goed.

Maar ik hoop van wel, het zou leuk zijn het weer eens mee te maken! :-d

17. Ik vermoed dat het niet doorgaat, en vele friezen met mij ook.
    Het is zo gehyped, eigenlijk vooral buiten friesland, dat dat nu een teleurstelling zou zijn voor velen. Bizar.

18. Jullie zijn negatief zeg ;-)
    Ik vind ook dat het gehyped wordt hoor. Maar toch zou het leuk zijn..

Don\'t be afraid that your life will end, be afraid that it will never begin

19. Ik hoop het wel, maar denk het niet!
    Het is net te krap

20. We zullen het vandaag in ieder geval nog niet weten.

Vanavond geen beslissing Elfstedentocht'
    Laatste update: 8 februari 2012 17:11 info
    AMSTERDAM – Er zal woensdagavond geen beslissing vallen over of de Elfstedentocht zal doorgaan. Dit verklaren twee rayonhoofden van de Vereniging De Friesche Elf Steden.

Voorbereidingen voor Elfstedentocht Fotoserie
    Volgens de rayonhoofden is het ijs nog niet dik genoeg om de tocht te rijden, zo laten ze weten aan de NOS.
    In het rayon Bolsward is het ijs op de route nu 12 centimer dik. "Dat is op dit moment gewoon nog te weinig. We zullen vanavond dan ook niet kunnen zeggen of de tocht door kan gaan", aldus rayonhoofd Jan van der Klis.
    Dunner
    Volgens de twee liggen de grootste problemen op de route bij Woudsend (6 centimeter), Witmarsum (8 centimeter) en Balk. Op sommige delen is het ijs de afgelopen nacht zelfs dunner geworden.
    De rayonhoofden van de vereniging komen woensdagavond opnieuw bijeen voor een beraad.
    Echt ijs
    Als er een Elfstedentocht komt, wordt er gereden op echt natuurijs. De Vereniging ziet niets in het idee van de Wageningse meteoroloog Bert Heusinkveld om met CO2-blokjes het ijs dikker te maken, zo zei een woordvoerster.
    Heusinkveld stortte CO2-blokjes op een plek waar het ijs 11 centimeter dik was, bij het Friese IJlst. Door verdamping van de CO2 wordt warmte aan het water onttrokken en dat versnelt de groei van het ijs.
    Een uur later was dat ruim 1 centimeter dikker, constateerde hij. Volgens de meteoroloog ''kan het een legitieme oplossing zijn bij kwetsbare punten, zoals onder bruggen''.
    ''We kunnen de natuur een handje helpen, zoals met ijstransplantaties. Maar CO2 gaat wel wat verder dan dat'', aldus de Vereniging De Friesche Elf Steden.

Van alle mensen die niets te zeggen hebben, verkies ik diegene die dat stilzwijgend doet.