Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:22.
Dit onderwerp heeft 265 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 20-05-2010 00:22.
- In het kader van steeds voorbijkomende topics, een nieuw potentieel relwaardig onderwerp.
Beter dan bv-fv, carrieremoeder vs. thuisblijfmoeder en zeker beter dan: hoe vertel ik op originele wijze dat ik niet zwanger ben maar gewoon dik.
Dus kom er maar in, tamponmaffiosi, maandverbandgroupies of misschien zijn er wel dames die helemaal niets gebruiken want die rode vlekken zijn zo leuk in je kleren?
Kortom, ik verveel me.
Wat gebruik jij en waarom? Wat is beter, gezonder etc?
- Ik snap nooit dat vrouwen in hun eigen bloed willen zitten, jakkie jakkie bah, als ik er weer aan denk!!
Thank God for tampons. - quote:Miepjemiep schreef op 13 mei 2010 @ 18:27:
[...]
Ik weet dat het bij mijn moeder in de familie zit, heftige menstruaties. Misschien daar iets mee te maken?
Bij mij zit het ook in de familie.
Die kotexmatrassen die hadden vroeger inderdaad zo'n ielig stripje zoals je op sommige enveloppen hebt en dan nog dunner. Dat bleef nooit goed zitten. Toen hadden ze ook nog geen vaste plastic onderkant maar zat er een los plastic laagje in verwerkt.Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings. - Op zware dagen (ik loop tegen de overgang, dan is het bloedverlies vaak hevig) heb ik aan (super)tampons niet genoeg, die moet ik ieder uur verwisselen. En zonder maandverband erbij voel ik me dan niet veilig.
Op zulke dagen ben ik lichtelijk gehandicapt. Móet echt een wc dichtbij hebben. Werken gaat prima, daar zijn wc's genoeg, maar een koorrepetitie, bioscoop, concert, feestje gaat écht niet. Gelukkig duurt deze tsunami niet langer dan 1,5/2 dagen. Voor de rest van de dagen ziijn dunne verbandjes genoeg. Op lichte dagen vind ik tampons heel vervelend, dan is in- en uitdoen pijnlijk, dus dan gebruik ik ze niet.
Ik heb ook de tijd nog meegemaakt dat maandverband geen plakstrips had, maar van die lange papieren uiteinden (net als een toffee) die je door de clipjes van een periodebroekje moest schuiven. Wat een gedoe was dat !
Ik heb overigens nog NOOIT geroken dat een vrouw maandverband gebruikt. Als je het geregeld verwisselt, gaat het echt niet stinken. Dat stinken is echt onzin ! - Nou, als er net een dik stolsel uit is geplopt, reken maar dat je dat ruikt. Gatver man. Ik kan het niet genoeg herhalen: gatver.
- Nou, ik heb nog nooit geroken dat iemand ongesteld is. Wat een onzin!Ruim je ego even op, straks struikelt iemand er over.
- Ik heb wel es gelezen dat er in (menstruatie)bloed een stofje zit dat gaat 'stinken' als het in aanraking komt met de lucht. Als je dus niet vaak genoeg je maandverband verschoont kan het gaan stinken.
Ik vind het trouwens een ontzettend vies gevoel als ik dat bloed en die stolsels eruit voel lopen, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.I am right 98% of the time, Who cares about the other 3%? - quote:emaille schreef op 14 mei 2010 @ 09:45:
Ik snap nooit dat vrouwen in hun eigen bloed willen zitten, jakkie jakkie bah, als ik er weer aan denk!!
Thank God for tampons.
Ik weet niet hoor, maar maandverband is echt geen bakje waar het bloed vrolijk in heen en weer klotst bij elke beweging die je maakt, en waarbij het bloed omhoog gutst langs je lijf als je gaat zitten.
Het is absorberend materiaal en de bovenkant is bij regelmatig verwisselen gewoon droog.
Overdrijven is ook een vak!Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!
Het wordt geroken door verscheidene mensen inclusief mijn persoontje, dus kan niet afgedaan worden als onzin.quote:jessy schreef op 14 mei 2010 @ 11:38:
Nou, ik heb nog nooit geroken dat iemand ongesteld is. Wat een onzin!- Getverdemme wat een vies topic. Dit valt bij mij echt onder het kopje TMI
- quote:Farfalla65 schreef op 14 mei 2010 @ 11:55:
[...]
Het wordt geroken door verscheidene mensen inclusief mijn persoontje, dus kan niet afgedaan worden als onzin.
Dan hebben jullie zeker het reukorgaan van een hond
Ik heb het echt nog nooit geroken bij iemand. Ik zal het eens vragen, als ik weer ongesteld ben, of iemand mij ruikt
Ruim je ego even op, straks struikelt iemand er over. - Wat een herkenning. Ik was ook altijd erg heftig ongesteld en van de tampon maffia.
Nu ben ik van de Mirena maffia, al 8 goddelijke jaren lang. Ik hoef me niet meer druk te maken over tampons of maandverband, heb ik allemaal niet meer nodig. Dochter lief is 12 en daar heb ik nu voor het eerst in jaren inlegkruisjes voor gekocht. - By the way, over het ruiken van menstruatie bloed. Beetje vies maar ja, ik vond altijd dat ik de laatste dagen van mijn menstruatie ongeloofelijk stonk. Ook het bloedverlies was dan niet meer rood maar een beetje bruinig (alsof er allemaal oude troep uitkwam). Hebben jullie dat ook?
- ik heb met maandverband nog nooit klachten gehad, en anders.. nou ja dan stink ik maar eens 2 dagen in de 6 weken... Andere mensen stinken ook wel eens, bovendien komen mensen nooit zo dicht op me staan, of me in het kruis snuffelen. Beetje deo over je maandverband en good to go!
- Ik ben sinds dinsdagavond ongesteld en heb n.a.v. dit topic maar gelijk even gevraagd aan manlief of hij mij kon ruiken (ik gebruik maandverband), maar hij keek me raar aan, en heeft na enig aandringen even aan mij geroken van zeer dicht bij, maar kon echt niets ruiken. Pfew

20 jaar geleden was dat anders hoor! En ik ga niet testen of het nu beter is. Noem het een trauma. Tampons rule.quote:Vinyl schreef op 14 mei 2010 @ 11:40:
[...]
Ik weet niet hoor, maar maandverband is echt geen bakje waar het bloed vrolijk in heen en weer klotst bij elke beweging die je maakt, en waarbij het bloed omhoog gutst langs je lijf als je gaat zitten.
Het is absorberend materiaal en de bovenkant is bij regelmatig verwisselen gewoon droog.
Overdrijven is ook een vak!
6 weken?quote:biobitch1984 schreef op 14 mei 2010 @ 14:40:
ik heb met maandverband nog nooit klachten gehad, en anders.. nou ja dan stink ik maar eens 2 dagen in de 6 weken... Andere mensen stinken ook wel eens, bovendien komen mensen nooit zo dicht op me staan, of me in het kruis snuffelen. Beetje deo over je maandverband en good to go!- quote:_Branwen_ schreef op 14 mei 2010 @ 15:02:
Ik ben sinds dinsdagavond ongesteld en heb n.a.v. dit topic maar gelijk even gevraagd aan manlief of hij mij kon ruiken (ik gebruik maandverband), maar hij keek me raar aan, en heeft na enig aandringen even aan mij geroken van zeer dicht bij, maar kon echt niets ruiken. Pfew
Wat een romantisch verzoek weer.
Maar sinds ik een mirena heb, gebruik ik alleen nog maar normal tampons. Daarvoor was het super + zo´n oversized maandverband en nog om het uur naar de wc rennen. Toen was ik wel een bang dat het idd te ruiken was. Maar ik zal het volgende keer ook eens aan vriendlief vragen, of hij even wil sniffen
hopelijk ruikt hij ook nietsHet leven is wel leuk, alleen moet je er zelf wel wat moeite voor doen.
Dat had ik nou ook.....en die deo....quote:
- Doe dan zo'n roll on deo, weet je zeker dat het fris ruikt.
- quote:DarkRosePrincess schreef op 13 mei 2010 @ 18:22:
[...]
Er is een methode waarbij je baarmoederslijmvlies wordt weggehaald en je daardoor stukken minder van deze ellende hebt. Het heet Novasure. Misschien ook iets voorjou?
Dat heb ik al een keer gehad.
Na mijn 2e bevalling bleef ik namelijk maar bloeden, iedere dag. Niet veel, maar wel iedere dag. Bleek dat mijn baarmoederslijmvlies naar buiten groeide, in plaats van in de baarmoeder. Dat hebben ze toen aangestipt. Daarna ging het een tijdje beter, dat wil zeggen, ik bloedde niet meer iedere dag. Maar nog steeds wel erg tijdens mijn menstruatie. Maar met iedere bevalling (nog 2 daarna) is het weer erger geworden.
Ik heb even gegoogled op novasure, maar weet niet zeker of dit precies hetzelfde is?Whatever, I do what I want - [quote]MiNouTje schreef op 13 mei 2010 @ 11:19:
Biobitch, ik kan me die drempel erg goed voorstellen. Is er nog een kans dat die pijn over zal gaan?
Sellena, behalve goed lezen vind ik het ook niet echt kunnen dat je zo'n persoonlijk verhaal in zijn geheel quote!
Crini, wat een martelgang zeg! Is daar echt niets aan te doen? Gebruik je anticonceptie als de pil? Is er geen mogelijkheid om een andere pil te nemen, die deze klachten tegen gaat?[/quote]
Ik kan niet tegen hormonale anticonceptie, dan werkt mijn schildklier niet goed en krijg ik last van vervelende bijwerkingen (depressie, aankomen, niet goede doorbloeding in benen en trombose komt in de familie voor). Ik heb alles al geprobeerd op dit gebiede, pillen, nuvaring, mirena, you name it. En dus ben ik gesteriliseerd middels Essure (half jaar nadat mijn 4e kind is geboren). Maar anticonceptie is dus ook helaas geen oplossing voor dit probleem.Whatever, I do what I want - quote:_Branwen_ schreef op 14 mei 2010 @ 15:02:
Ik ben sinds dinsdagavond ongesteld en heb n.a.v. dit topic maar gelijk even gevraagd aan manlief of hij mij kon ruiken (ik gebruik maandverband), maar hij keek me raar aan, en heeft na enig aandringen even aan mij geroken van zeer dicht bij, maar kon echt niets ruiken. Pfew
Wat dit topic allemaal teweegbrengt! - Ik heb niet alles gelezen, begin ik ook maar niet aan.
Is het "uitwasbaar katoenen maandverband" al genoemd ?
Ik heb het een tijdje gebruikt toen ik "tamponmoe" was, en het beviel me prima, behalve bij het fietsen, dat kun je er écht niet mee. - Okee, op bladzijde 1 dus al. Sorry.
Maar toen ik het kocht was het er alleen nog maar in ecru of lila. - Ik bel dol op tampons. Overal.

Dit onderwerp heeft 265 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 20-05-2010 00:22.