Mannen op het viva-forum

29-07-2014 09:30 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het beleid is met betrekking tot mannen en ook niet of er wel eens een topic over dit onderwerp is geweest. Het is, voor de goede orde, ook niet mijn ambitie om het beleid hier te gaan bepalen.



Wel wil ik het debat openen over de rol van mannen op dit forum. Ik vind het persoonlijk erg merkwaardig dat er behoorlijk wat mannen zijn, die uit alle beschikbare fora over alle mogelijke onderwerpen, uitgerekend kiezen voor het forum dat evident niet voor hen bedoeld is. Eerlijk gezegd gaat mijn radar hier al van af.



Want wat motiveert die mannen om hier te komen? Om van gedachten te wisselen met vrouwen? Kan dat niet op een gemengd forum in plaats van op een vrouwenforum?



Hopen sommige mannen hier een relatie of een scharrel op te doen? Misschien ben ik te cynisch, maar ik vermoed dat dat voor heel veel mannen hier geldt.



Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen.



In een ander topic valt het me ook op hoe mannen me negatief bejegenen, en er stilzwijgend van uitgaan dat feministische kritiek in feite niets anders betekent dan de wens om "eens stevig geneukt te worden". Het is erg genoeg dat we dit soort seksistische agressie elders in de maatschappij moeten dulden, maar uitgerekend op een vrouwenforum? Of all places in the world?



Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de mannen hier? En wat is jullie antwoord op de vraag wat die mannen hier in Godsnaam zoeken? Vinden jullie dat niet een beetje raar en dubieus?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Alle reacties Link kopieren
Mannen op het vivaforum



Je bent de zoveelste die deze vraag stelt, bovenstaande link is vrij recent.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
En nee, ik vind het niet raar dat hier mannen komen. Als hier echt alleen maar vrouwen kwamen was het forum minder leuk. Dus wat mij betreft zijn de mannen hier hartelijk welkom!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Sorry, maar waar jij blijkbaar seksisme ziet, zie ik vooral mannen die van vrouwen houden en graag virtueel met ons optrekken.

Ik kan me zo voorstellen dat je met je nick en je OP zo eens te lezen wel de vlag doet wapperen en in alle eerlijkheid gaat daar mijn radar van af.

Het zijn gewoon leuke en gezellige mannen waar je een gezellig en zelfs soms een interessant praatje mee kunt maken, dus zet die radar uit het enjoy, ook de mannen, niets aan het handje.
Wat een aannames en wantrouwen zeg. Hoop niet dat je ook zo in het echte leven staat, want dan mis je heel erg veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het VF op en top een vrouwenforum. Als mannen stomme topics of reacties plaatsen, krijgen ze hier meestal de wind van voren. Ik ken mannen die het VF volgen om meer te weten te komen over het mysterie "vrouw". Niks mis mee wat mij betreft.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 29 juli 2014 @ 09:35:

Mannen op het vivaforum



Je bent de zoveelste die deze vraag stelt, bovenstaande link is vrij recent.Hee, is mijn bericht verdwenen? Volgens mij heeft het door jou aangehaalde topic een heel andere insteek en bovendien een weinig serieuze.
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Ik heb 100 x liever mannen hier, dan 1 'vrouw' die komt om te provoceren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je insteek wel heel negatief. Ik heb geen problemen met mannen op het forum zolang ze daar gewoon eerlijk voor uitkomen. En zich niet Thea noemen terwijl ze Theo heten. En als ze dan ook nog iets zinvols te melden hebben, prima toch?
Enjoying life
Kind, waar maak je je druk om (met je 18 jaar).
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 09:30:

...



Hopen sommige mannen hier een relatie of een scharrel op te doen? Misschien ben ik te cynisch, maar ik vermoed dat dat voor heel veel mannen hier geldt.



Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden.



In een ander topic valt het me ook op hoe mannen me negatief bejegenen, en er stilzwijgend van uitgaan dat feministische kritiek in feite niets anders betekent dan de wens om "eens stevig geneukt te worden". Het is erg genoeg dat we dit soort seksistische agressie elders in de maatschappij moeten dulden, maar uitgerekend op een vrouwenforum? Of all places in the world?





Wie is hier sexistisch aggressief zeg. Alsof dit forum één groot kippenhok is zodra er een haan binnenkomt.



Je nick geeft een zeker verwachtingspatroon waarmee je op de allergieknop drukt van de kerels, denk ik. Daar zul je inderdaad best wat reacties op krijgen. Als ik de Opzij lees gaan mijn haren ook recht overeind staan...



Mijn psychologie van de koude grond; het zijn mannen die geïnteresseerd zijn hoe vrouwen denken (immers hun moeders, vriendinnen, dochters...). Niets mis mee en juist gezellig. Ik heb geen negatieve ervaringen. Als feminist (ja, ik ook) juich ik het alleen maar toe als mannen oprechte interesse hebben in wat voorheen typische vrouwenonderwerpen waren.



Verder wat Cateautje zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje lullig omdat haar naam feministe is meteen haar te zien als een wantrouwend figuur. Wat betreft de sexpijler zit het gros van de mannen natuurlijk wel enigszins te hengelen of om spannende verhaaltjes uit te lokken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op de mannen op het viva forum! Zo verhelderend.



Heb al op veel fora gelezen en geschreven (ja, ook BB ), en een forum zonder mannen gaat mis. Altijd.



Mannen en vrouwen hebben elkaar nodig.
Let it Bee
feministe1995: het lijkt net of jij alles wilt bepalen.



Het is maar een voetnoot maar jouw persoonlijkheid dunkt mij extremistisch.



Het is net alsof je iedereen de wet voor wilt schrijven en geen kritiek dult van je medemens.



Welke personen kennen we nog meer die zo'n denkwijze hanteren?



Idealisme is eenzijdig en verre van volmaakt.
quote:Maleficent schreef op 29 juli 2014 @ 10:01:

Ik vind het een beetje lullig omdat haar naam feministe is meteen haar te zien als een wantrouwend figuur. Wat betreft de sexpijler zit het gros van de mannen natuurlijk wel enigszins te hengelen of om spannende verhaaltjes uit te lokken.Het is niet haar nick waar het wantrouwen uit blijkt, maar het druipt echt van haar OP.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 29 juli 2014 @ 10:01:

Ik vind het een beetje lullig omdat haar naam feministe is meteen haar te zien als een wantrouwend figuur. Wat betreft de sexpijler zit het gros van de mannen natuurlijk wel enigszins te hengelen of om spannende verhaaltjes uit te lokken.



Kun je daar wat meer over te vertellen?



En vinden we dat acceptabel voor een vrouwenforum wanneer het dit soort mannen aantrekt?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Alle reacties Link kopieren
Wb je leeftijd: natuurlijk klinkt het lullig als je te horen krijgt 'joh, je bent nog geen 20, doe eerst eens wat levenservaring op'.



Maar aan de andere kant: iemand van medio 30 (zoals ik) weet hoe het is om 19 te zijn. Jij weet nog niet hoe het is om ouder te zijn, hoe je milder wordt door de rauwe realiteit van het leven.
Alle reacties Link kopieren
Dus een vrouw mag van jou ook de Actueel (bestaat dat blad nog) de Playboy en de Penthouse niet lezen?

En mogen wij ((vrouwen) daar ook niet op fora schrijven?



Wat ontzettend kortzichtig gedacht



Maar in antwoord op je vraag

Wat mannen hier zoeken, geen idee, doe eens gek en vraag het ze eens!



Ik vind ze wel een aangename aanvulling

Niet alle, maar om alle rukkerts forum ik dan wel heen



Ik snap eigenlijk niet waarom je je daar zo vreselijk druk om maakt

Als je het niets vindt, dan ga je toch weg?

naar www.feministenonly.nl of zo?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Helemaal eens met to. Je vergeet alleen nog de ranzige rukkers die zich niet of zelden laten zien maar continu onder het deurtje van dit kleedhok meegluren.



Uit de reacties die je krijgt leid ik ook af dat vrouwen elkaar afzeiken om te voorkomen dat de aandacht van de mannen naar een andere vrouw gaat.
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 10:04:

[...]





Kun je daar wat meer over te vertellen?



En vinden we dat acceptabel voor een vrouwenforum wanneer het dit soort mannen aantrekt?We?? Ik spreek altijd alleen voor mezelf. En ja, ik vind mannen iets toevoegen aan een vrouwenforum. Hengelaars worden hier heel snel op hun plek gezet. Er zijn hier genoeg mondige vrouwen die iemand (man/vrouw) op hun plek zetten als ze over de schreef gaan.
Alle reacties Link kopieren
Met haar nick heb ik niets, het is vooral haar dwingende en provocerende manier van discussiëren waar mijn nekharen van overeind gaan staan
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Maleficent schreef op 29 juli 2014 @ 10:01:

Ik vind het een beetje lullig omdat haar naam feministe is meteen haar te zien als een wantrouwend figuur. Wat betreft de sexpijler zit het gros van de mannen natuurlijk wel enigszins te hengelen of om spannende verhaaltjes uit te lokken.Ja, dat zijn van die zwervers die eens langskomen om te kijken of er iets te halen valt, maar toch niet ons vaste groepje troetels?
quote:schattigheid schreef op 29 juli 2014 @ 10:06:

Helemaal eens met to. Je vergeet alleen nog de ranzige rukkers die zich niet of zelden laten zien maar continu onder het deurtje van dit kleedhok meegluren.



Uit de reacties die je krijgt leid ik ook af dat vrouwen elkaar afzeiken om te voorkomen dat de aandacht van de mannen naar een andere vrouw gaat.Huh? Uit de reacties hier leid jij dat al af? Dat vind ik heel knap.
quote:schattigheid schreef op 29 juli 2014 @ 10:06:

Helemaal eens met to. Je vergeet alleen nog de ranzige rukkers die zich niet of zelden laten zien maar continu onder het deurtje van dit kleedhok meegluren.



Uit de reacties die je krijgt leid ik ook af dat vrouwen elkaar afzeiken om te voorkomen dat de aandacht van de mannen naar een andere vrouw gaat.Meid toch! Hier krijg ik spontaan een appelflauwte van.
Alle reacties Link kopieren
"Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen."



Wie denk jij eigenlijk wel niet dat je bent?
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven