Marilyns piekertopic

23-07-2014 09:32 62 berichten
Ik heb vannacht enorm ruk geslapen.

Kwam niet alleen maar door het piekeren, maar dat had wel een aandeel erin.

Nu zeggen ze altijd dat bij piekeren opschrijven helpt, dus bij deze.



Moet wel zeggen dat het enorm stom is waar ik over piekerde



Meer mensen die aan het piekeren waren/zijn?

Hier kan je het kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben chronisch piekeraar . Ik piekerde over een telefoongesprek wat heel raar eindigde. Ik kan mijn vinger er niet opleggen waarom het zo raar eindigde.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het piekeren over mijn werk.. Vorige week aangevallen door een client, ik heb de krassen nog op mijn arm staan. Nu hoopte ik even de ziektewet in te kunnen, maar vanochtend met iemand van het werk gesproken en die zegt dat dit niet kan. Ik wil al heel lang weg, maar solliciteren eindigt altijd met afwijzingen.



Wat moet ik nu wat moet ik nu wat moet ik nu..
Als ik de neiging krijg tot piekeren, dan val ik jullie gewoon lastig en dump alle zooi bij jullie.

Tja, je moet er toch wat mee, haha!



Gedachten die je lastig vallen zijn het best te behandelen als een vervelende dronkelap. Je bedenkt gewoon, als je nu je smoel niet hou, dan spoel ik je weg onder de kraan en dat moet afdoende zijn. Word je toch kierewiet van, van dat gedoe aan je kop.



Maar goed, het kan je nachten aardig verpesten.
quote:marilyn82 schreef op 23 juli 2014 @ 09:32:

... Moet wel zeggen dat het enorm stom is waar ik over piekerde [...] Ik lag te piekeren/was bang voor hele zware wraakacties )





Oh, dat zou ik ook kunnen hebben. In werkelijkheid is er dan helemaal niks aan de hand, maar in je hoofd is het al helemaal geëscaleerd. Flauw, trouwens, de reactie van je buren.



Aanvulling: troost jezelf met de gedachte dat je buren waarschijnlijk net zo min zin hebben in ruzie als jij.
anoniem_179759 wijzigde dit bericht op 24-07-2014 09:39
Reden: Aangepast op verzoek van TO
% gewijzigd
Cateau: dat doe ik dus bij deze ook, jullie lastig vallen .

Het verschil is wel dat jullie over logische dingen piekeren, ik pieker enkel over stomme rare en nutteloze dingen.



(alhoewel, hoe nuttig piekeren soms ook lijkt, het is het natuurlijk niet...)
Alle reacties Link kopieren
Piekeren is volgens mij nooit nuttig omdat je er allerlei dingen bij haalt die je helemaal niet weet.

Ik pieker al een paar dagen (vandaag mamografie)

Maandag was het zo erg dat ik al mijn meubels al aan het uitdelen was in mijn gedachte



Het gekke is dat piekeren bij mij vooral savonds/snachts gebeurt en ook al weet ik dat het grote onzin is allemaal, ik kan dat hoofd maar niet stil zetten.
Granny71, sterkte vandaag.



Marilyn82, piekeren is het verkeerd gebruiken van fantasie! Dat vertel ik mezelf als ik zit te piekeren en dan probeer ik van alle enge scenario's het tegenovergestelde (dus positieve) te bedenken. Soms lukt het ook nog!
Op naar goed nieuws Granny.



Ik pieker nooit! Slapen is mijn hobby.
Alle reacties Link kopieren
Ik pieker op het moment over of sommige mensen op het internet überhaupt enig besef hebben hoe hard,koud en akelig de door hun gekoesterde meningen kunnen overkomen op mensen die rouwen. Ik hoop oprecht dat ze het niet weten en dat het niet zo is bedoeld maar ik vermoed dat het bij sommigen anders ligt. Ik bekijk best veel forummers sinds een paar dagen echt volkomen anders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 23 juli 2014 @ 09:41:

Ik ben aan het piekeren over mijn werk.. Vorige week aangevallen door een client, ik heb de krassen nog op mijn arm staan. Nu hoopte ik even de ziektewet in te kunnen, maar vanochtend met iemand van het werk gesproken en die zegt dat dit niet kan. Ik wil al heel lang weg, maar solliciteren eindigt altijd met afwijzingen.



Wat moet ik nu wat moet ik nu wat moet ik nu..Dat is heftig! Kon je ook niet een of twee dagen thuisblijven, om bij te komen van de schrik? Heel veel sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald op verzoek van Marilyn
Alle reacties Link kopieren
Een opkikkertje voor iedereen die aan het piekeren is!



Cateau: dat is ook een hobby van mij normaal gesproken. Volgende keer moet ik meteen hier maar even komen spuien... (de laptop stond nog wel in de slaapkamer...)



Nieuwe piekeritem: ik zit op mijn werk, het is rustig, veel met vakantie en ik verveeeeeeeeel me.

(ik nog een paar dagen en 1 week voordat ik vakantie heb )
Alle reacties Link kopieren
er zijn boeken om te leren hoe je van piekeren af kunt komen zoals 'ik pieker me suf' (even boektitel uit mijn hoofd).



als je hierop googled vind je vast meer informatie.



piekeren kan echt heel vervelend zijn en kost veel tijd die ook aan leuke dingen te besteden zijn



actief aanpakken helpt echt!
Van je afschrijven is een manier om aan te pakken, gebruiken ze in de psychologie .
quote:marilyn82 schreef op 23 juli 2014 @ 10:35:

[...]





..Piekeren gaat nagenoeg altijd over mensen en wat zijn voor negatieve invloed uit kunnen oefenen op je leven. In feite voert het angst, niet altijd, maar meestal wel. Je zorgen maken om iets waar je geen invloed op hebt, heeft in feite helemaal geen functie, het levert niets op. Het heet niet voor niets zorgen MAKEN.
quote:Enn schreef op 23 juli 2014 @ 10:10:

Ik pieker op het moment over of sommige mensen op het internet überhaupt enig besef hebben hoe hard,koud en akelig de door hun gekoesterde meningen kunnen overkomen op mensen die rouwen. Ik hoop oprecht dat ze het niet weten en dat het niet zo is bedoeld maar ik vermoed dat het bij sommigen anders ligt. Ik bekijk best veel forummers sinds een paar dagen echt volkomen anders.Ik ook Enn, en dat doet me eigenlijk best veel pijn. Ik wil/durf in die topics zelf al niet meer te reageren, houd het verdriet maar liever bij mijzelf, maar ik heb er echt een heel naar gevoel bij. Stom toch, terwijl ik niemand van de forummers persoonlijk ken. Het raakt me echt heel erg.
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 10:46:

[...]





Ik ook Enn, en dat doet me eigenlijk best veel pijn. Ik wil/durf in die topics zelf al niet meer te reageren, houd het verdriet maar liever bij mijzelf, maar ik heb er echt een heel naar gevoel bij. Stom toch, terwijl ik niemand van de forummers persoonlijk ken. Het raakt me echt heel erg.

Dat andere topic dat nu al zo lang loopt, had in de eerste instantie een functie, maar men weet eenvoudigweg geen invulling meer te geven en blaten nu maar wat voor zich uit zonder er nog bij stil te staan dat het een echte tragedie is, in de echte wereld met echte mensen en dat er achter deze letters ook allemaal echte mensen schuil gaan.

Het valt me wel vaker op dat er niet bij stilgestaan wordt, dat iemand met een hart en een ziel deze woorden schrijft. Volgens mij zijn ze in gesprek met de computer.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 10:46:

[...]





Ik ook Enn, en dat doet me eigenlijk best veel pijn. Ik wil/durf in die topics zelf al niet meer te reageren, houd het verdriet maar liever bij mijzelf, maar ik heb er echt een heel naar gevoel bij. Stom toch, terwijl ik niemand van de forummers persoonlijk ken. Het raakt me echt heel erg.

Och NYC jij ook? Meid toch wat een verdriet.

Weet dat er meer zijn en en ik lees je hoor!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 juli 2014 @ 10:10:

Ik pieker op het moment over of sommige mensen op het internet überhaupt enig besef hebben hoe hard,koud en akelig de door hun gekoesterde meningen kunnen overkomen op mensen die rouwen. Ik hoop oprecht dat ze het niet weten en dat het niet zo is bedoeld maar ik vermoed dat het bij sommigen anders ligt. Ik bekijk best veel forummers sinds een paar dagen echt volkomen anders.+1 Ik blijf ook maar weg uit die topics.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dat andere topic (dat geopend was door Eindeloos) daarin vond ik dat er al veel te snel geblaat en onzinnig gepraat werd. Iedereen mag zijn/haar mening ergens over hebben en gedachten uiten maar daar liep het al in het begin van het topic uit de hand. Ook ik heb mij trouwens op een gegeven moment laten gaan in een reactie op een mede-forummer, terwijl mijn eigenlijke frustratie gericht was op een paar anderen...



Enn, dank je wel...
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 11:16:

Dat andere topic (dat geopend was door Eindeloos) daarin vond ik dat er al veel te snel geblaat en onzinnig gepraat werd. Iedereen mag zijn/haar mening ergens over hebben en gedachten uiten maar daar liep het al in het begin van het topic uit de hand. Ook ik heb mij trouwens op een gegeven moment laten gaan in een reactie op een mede-forummer, terwijl mijn eigenlijke frustratie gericht was op een paar anderen...



Enn, dank je wel...

Het spijt me NYC als ik daar de oorzaak van ben geweest, het was absoluut niet mijn intentie. Ik dacht niet dat het vreemd was om te denken dat er legermensen mee zouden gaan om daar één en ander in goede banen te leiden. Zo jammer dat daar een quasi grappige rel over ontstond. Zeer genant.



Ik wens je rust en vrede NYC en hoop dat je veel troost vind bij de mensen in je omgeving.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 23 juli 2014 @ 11:15:

[...]





+1 Ik blijf ook maar weg uit die topics.Haai fijn om je hier ook te lezen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Cateau je bent geweldig. Je zegt echt weer goede dingen...

Ik vertelde het net aan een goede vriend van mij, die weet hoe ik in mekaar zit en dat ik me vreselijk druk om niet kan maken.

We lagen allebei helemaal dubbel om waar ik dus over gepiekerd had.

Wel raar, snachts lijkt alles veel groter dan dat het werkelijk is.

Ik maakte me ook druk dat ik vreselijk moe zou zijn op mijn werk, dat valt gelukkig wel mee. (het is toch rustig)



NYC: ik herken het wel. Mensen zijn hier best wel direct en kunnen best wel harde dingen zeggen. Het is maar van achter een schermpje en het zegt niet zoveel over jou, maar ik herken het wel. Ik ben er ook wel eens onzeker van geweest van wat mensen zeiden.

(niet van Cateau, die zegt alleen maar of leuke of lieve dingen...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven