Muursticker ervaring gevraagd

20-04-2011 20:53 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn bezig met het opknappen van het kamertje wat de babykamer gaat worden. Aangezien we allebei slecht zijn in behangen en een gewoon effen geschilderd kamertje zo saai is ben ik nu aan het speuren naar een leuke muursticker.



Keus zat op internet, er zijn echt tientallen sites waar je die kan bestellen. Maar omdat je voor een beetje grote muursticker tussen de 50 en 100 euro kwijt bent hoop ik toch wel dat het net zo mooi en makkelijk is als de sites je doen geloven.

Als ze er na een jaartje er al weer van afvallen of de hoeken gaan omkrullen vind ik het zonde van mijn geld.



Dus hoe was het eindresultaat en bleven ze goed zitten?
Heb er eentje gekocht voor een goede vriendin en die (de sticker) rolde met een paar dagen van de muur...
Alle reacties Link kopieren
http://www.debijzaak.com/ ... ctenstckers/bestek-antiek



Heb deze vorig jaar besteld en die zitten nog steeds goed!!
Had er een van IKEA, dus vaak omlaag stortte. Kwam omdat we gewerkt behang hadden, die dingen plakken dus echt alleen goed op een gladde ondergrond.
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelise schreef op 20 april 2011 @ 20:59:

Had er een van IKEA, dus vaak omlaag stortte. Kwam omdat we gewerkt behang hadden, die dingen plakken dus echt alleen goed op een gladde ondergrond.Heb er ook 1 van ikea en ook op onze gladde muur krult hij om/laat het los. Geen aanrader dus!
Alle reacties Link kopieren
Jongen of meisje?



Ik had die bloemen van ikea op een groene muur..



Een enorme boom van "rozen".. Was erg mooi en bleef mbv een beetje superlijm zitten..
Alle reacties Link kopieren
Ikea valt dus af.
Alle reacties Link kopieren
Meisje. Ik zal even een plaatje zoeken van wat ik leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze en die is perfect! http://www.ferm-living.com/three-owls-red/ Heb hem zelfs kunnen meeverhuizen van ene muur naar een andere.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb muurstickers van de action. Zitten nu al een jaar op de muur geplakt en plakken nog steeds goed. Geen problemen en de muren zijn verre van glad.
Heb een dure dus en die hangt na 2 jaar nog hartstikke goed op mijn muur. Hoge prijs is wat dat betreft dus wel betere kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
er is ook een duidelijk instructiefilmpje op de site.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 van het merk Nouvelle Image, volgens mij heet die 'barok', is er een met rode bloemen, die zit er nu al 3 jaar op.

Daar heb ik zelfs een keer een bloemetje van verplaatst, en dat ging ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Ben je beetje creatief? Ik heb zelf van behang en scrapbookpapier (action) een tak, blaadjes, vogeltjes, uil, vlinders etc gemaakt. Kost geen drol, blijft geweldig zitten met behangerslijm en je kan zelf bedenken hoe je het wilt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets bijvoorbeeld (en deze is niet eens zo duur):







of zoiets (deze is wel duur):





of zoiets:





Precies welke daar ben ik dus nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets is niet heel moeilijk om van behang te maken, blijft zeker goed zitten. En anders zijn er verschillende sites waar je eht kan kopen (soms inderdaad erg duur), als je met behanglijm doet gaat het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden bloemen en dieren van de gamma gekocht en die blijven prima zitten!
Alle reacties Link kopieren
bedankt alvast voor de reacties, ik ga nu naar bed en lees morgen verder!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb stickers van Zuuz, die zitten op glad behang. Makkelijk op te brengen en ze zitten perfect! Ben er erg blij mee.



Dan heb ik ook nog van kleurmijninterieur, die waren lastiger op te brengen (echt een drama, eigenlijk), en ze blijven prima zitten zolang je er niet aankomt. En als je dat wel doet volgens mij ook.



Ben er erg blij mee dus! (die tweede zitten trouwens op gipsplaat, dus niet op behang)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb stickers van Mimi'Lou (duur) en die blijven erg goed zitten op een geverfde muur. Ze plakken zó goed dat ze de verf meetrekken als je ze eraf wilt halen. Maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als je ze aanschaft om een aantal jaar op dezelfde plek te laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
In mijn studentenkamer had ik een tekst-sticker van 101woonstickers.nl Die zat er nog stevig op toen ik een jaar later weg ging en die muur was echt niet glad en schoon.



Voor mijn dochters kamer wilde ik een behangboom, tot ik zag hoe duur die krengen zijn. Ik heb toen een mal gemaakt van papier (had papier op rol liggen) en die op de muur overgetrokken. Vervolgens heb ik hem met verf 'ingekleurd'.

Bij de bouwmarkten heb ik toen veel behangstalen meegenomen en daar heb ik blaadjes van gemaakt.

Misschien een idee voor jou als je iets niet te moeilijk/kleurrijk wilt.

Ik had muurstickers van fraaifraai.nl en die zitten na 3 jaar nog steeds.
quote:Loeszie schreef op 20 april 2011 @ 21:16:

Ik heb deze en die is perfect! http://www.ferm-living.com/three-owls-red/ Heb hem zelfs kunnen meeverhuizen van ene muur naar een andere.

Oh die zijn leuk!



On topic: ik heb er geen.

Ik heb laatst gezien dat iemand zelf een dolfijn had geknipt uit behangpapier, die grijs geschilderd, zo'n leuke snuit er op en een olijk oog. Dat hadden ze met behangselplak op de muur geplakt. Zag er mooi uit.
Ik had er een van de babywalz (soort groeimeter/boom) op een ondergrond van glasvezelbehang. Dit was geen succes, rolde alttijd naar beneden. Op den duur maar weggehaald. Had in de babykamer muurstickers (uit een bouwmarkt), deze waren kleiner en bleven wel wat beter zitten, maar toch nog regelmatig omkrullende hoekjes. Dus hier geen muurstickers meer.
Alle reacties Link kopieren
Hier deze:







Van Ikenik, en hij zit nog steeds perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven