Onzinnige adviezen

22-10-2014 09:54 59 berichten
Ik kan me soms zo ergeren aan bepaalde adviezen van mensen.

Bijvoorbeeld in de sportschool:

-' wat is je doel van het sporten? Afvallen zeker ( dan ga ik al overdreven beledigd doen en voelen ze zich ongemakkelijk, maar men blijft op koers! Advies zul je krijgen!) maar ik zie je dit en dit doen. Of je nou voor het afvallen of conditie opbouwen komt, dan heeft dat geen nut hoor!'

Hou toch je kop! Ten eerste is je niks gevraagd, ten tweede is op de bank zitten en chips eten nog altijd slechter dan een rondje toestellen in de sportschool en daarna een lesje denk ik.

- als je een mandarijn of appel eet altijd wert types die beweren (zomaar) dat dat niet gezond is. In een appel zit blijkbaar evenveel suiker dan in een mars en als je een mandarijn eet kun je net zo goed een stukje karton eten, evenveel vitaminen.



Om de 1 of andere reden roep ik het op om advies te krijgen.

Anderen hier ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Jep, hoor ook wel eens onzin. Zeg gewoon: sorry, had niet om advies gevraagd geloof ik. En dan af laten glijden en lekker doorgaan met wat je doet.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Heel soms gebeurt het bij mij ook wel en vaak van mensen die zelf hun doelen niet bereiken.



Of zo van, je knie gaat waarschijnlijk vast zitten van het squatten want dat is bij mij ook gebeurd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon zeggen : oh ja joh?

En lekker verder gaan met wat jij wilt
Alle reacties Link kopieren
Suiker in een appel en in een mars zijn helemaal niet te vergelijken (zijn langzame koolhydraten). Lekker negeren die mensen.



Edit: even opgezocht, in een Mars zit bijna zes keer zoveel suiker.
"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinion, their lives a mimicry, their passions a quotation."
Alle reacties Link kopieren
Quote Haakje: Om de 1 of andere reden roep ik het op om advies te krijgen.



Nee, je ziet het verkeerd: er zijn zoveel mensen die zich geroepen voelen advies te geven, ongevraagd. Het ligt niet aan jou.
quote:ejsji schreef op 22 oktober 2014 @ 10:05:

Suiker in een appel en in een mars zijn helemaal niet te vergelijken (zijn langzame koolhydraten). Lekker negeren die mensen.Al was het wel zo. Dat gebemoei zonder dat er om gevraagd wordt is rete irritant.
Alle reacties Link kopieren
Toch heb ik zo'n aversie tegen de sportschool, het lijkt me zo ontZettend saai dat ik niets anders kan bedenken dat vrouwen dat doen om er slank uit te zien. Iets wat ze moeten doen naast alle andere dingen die de moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 22 oktober 2014 @ 10:06:

[...]



Al was het wel zo. Dat gebemoei zonder dat er om gevraagd wordt is rete irritant.Is ook zo, maar het is dus ook nog eens onzin.
"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinion, their lives a mimicry, their passions a quotation."
Als ik op een prachtige zonnige dag mensen voor die grote glazen ramen zie zwoegen in de sportschool heb ik ook altijd een goed bedoeld advies voor ze: ga lekker buiten wat doen. Daar zitten ze denk ik ook niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zal ik zo'n kop hebben die niks aanneemt van anderen, want ik herken het niet.
quote:pimpampum schreef op 22 oktober 2014 @ 10:10:

Als ik op een prachtige zonnige dag mensen voor die grote glazen ramen zie zwoegen in de sportschool heb ik ook altijd een goed bedoeld advies voor ze: ga lekker buiten wat doen. Daar zitten ze denk ik ook niet op te wachten.Haha idd
Wat echt van belang is is of het waar is of niet.
quote:ejsji schreef op 22 oktober 2014 @ 10:05:

Suiker in een appel en in een mars zijn helemaal niet te vergelijken (zijn langzame koolhydraten). Lekker negeren die mensen.



Edit: even opgezocht, in een Mars zit bijna zes keer zoveel suiker.



Bovendien is een mandarijn (althans dat vind ik) een stuk lekkerder dan een mars, bleeeegghhh...



Verder die onbedoelde nutteloze ongevraagde adviezen zijn rete-irritant.

Ik krijg ze helaas maar al te vaak. Ik ben chronisch vermoeid, er is mij wel eens gevraagd/gemeld dat ik dan maar eerder naar bed moet .

En echt advies is het niet, maar wel onzinnig en irritant: ik weet al eigenlijk mn hele leven dat ik geen kinderen wil.

Vaak zat gehoord: 'ooow ja dat wilde ik ook niet toen ik 30 was...'

Ja en? Ik ben jou niet...



Het lukt me nog niet altijd, maar de laatste tijd kan ik stomme opmerkingen/adviezen wel wat beter langs me heen laten gaan.
Niet over sportscholen maar eentje die ik regelmatig hoor: ja je kan beter blijven bij je oude werk, daar heb je een vast contract. (Gaat heel slecht bij zo'n bedrijf en ontslag ligt op de loer). Een jaarcontract? Je geeft alle zekerheid op? (Als je al een hele poos met gruwelijke tegenzin naar je werk gaat) Ga je minder uren werken? Hoezo? Jullie hebben toch geen kinderen? (Alsof je dan verplicht fulltime moet werken)...



Ik reageer alleen maar met: "ja inderdaad". :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 22 oktober 2014 @ 10:10:

Als ik op een prachtige zonnige dag mensen voor die grote glazen ramen zie zwoegen in de sportschool heb ik ook altijd een goed bedoeld advies voor ze: ga lekker buiten wat doen. Daar zitten ze denk ik ook niet op te wachten.Daar zitten ze inderdaad waarschijnlijk niet op te wachten, want als zij 'lekker buiten wat doen' handiger/nuttiger/fijner zouden vinden, zouden ze dát wel doen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Wat ik vaak te horen krijg is dat ik dat ijsje (die cheeseburger, die bak friet) best wel kan hebben.
Door knieproblemen kan ik niet fietsen. Voor mensen in de sportschool is dat totaal onbegrijpelijk want fietsen belast de kniegewrichten niet veel.

Inderdaad, en voor de meeste mensen is fietsen dus heel goed. Maar met mijn specifieke klacht is het juist slecht.

Krijg die sportschool types dat maar eens aan het verstand gepeuterd. Ze bedoelen het goed, maar zijn zo betweterig, ik word daar chagrijnig van.
Alle reacties Link kopieren
Merisi! Ik heb een zinnig advies voor je: ga je 'ns effe melden in je Engelse actrice topic!



Ik lig er snachts wakker van namelijk!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Oh op dat soort opmerkingen reageer ik altijd met 'dood ga ik op een gegeven moment toch wel'.



Genoeg om de mond te snoeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 22 oktober 2014 @ 10:22:

Wat ik vaak te horen krijg is dat ik dat ijsje (die cheeseburger, die bak friet) best wel kan hebben.



+1



Dan reageer ik altijd met, dat komt omdat ik niet altijd iets neem wat voor mijn neus staat, maar alleen wanneer ik er trek in heb. Dat werkt bij mij erg goed.



Ik kreeg ook altijd reacties omdat ik bijna nooit alcohol drink. De meesten zijn het inmiddels gewend en als er nog een opmerking komt reageer ik er niet op.



En als ik zin heb om niet meer te doen dan lekker in om het huis rond te hangen op mijn vrije dag dan doe ik dat. Dat een ander het zonde van mijn tijd vindt interesseert mij niet. Het is mijn tijd en niet die van een ander.



Ik ben trouwens erg benieuwd wanneer de forummers met kinderen zich hier komen melden
Ik heb er eigenlijk zelden tot nooit last van. Schijnbaar straal ik iets uit, dat ik niet op commentaar zit te wachten. (of dat iets goeds is, is dan weer de volgende vraag natuurlijk)



Als er een keer iemand zou beginnen over gelijke hoeveelheden suiker in een mars en een appel, zou ik gewoon antwoorden dat ze niet alles moeten geloven dat op internet staat. Heel kort, direct, en geen discussie aan gaan.
Hoe vaak ik in de afgelopen 20 jaar al niet gehoord heb welk dieet ik echt eens MOET proberen.....

En het hielp allemaal geen ****** want mijn schildklier wilde gewoon zijn werk niet doen, kun je diëten wat je wilt maar dan gaat er niets af.
Alle reacties Link kopieren
Ongevraagd advies is eigenlijk commentaar. Mensen denken dat ze het zo minder kwetsend overbrengen.



Zo irritant.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk inderdaad, ongevraagde adviezen. Weet ook nooit goed hoe ik er op moet reageren.



De meest verschrikkelijke die ik ooit heb gehoord was aan mijn zusje gericht:

Haar schoonzus: je kan beter niet elke dag seks hebben, dan wordt de kwaliteit van het zaad minder.

Waarbij ze er zomaar eventjes vanuit ging dat mijn zusje zwanger wil worden, wat ze niet wil, én dat zij elke dag seks heeft met haar vriend, wat ze (denk ik ) ook niet heeft.

Hoe haalt ze het in haar hoofd?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven