Ouderwets lekker

21-10-2014 18:58 49 berichten
Druilerig weer, hangen voor de TV... Cheers op Canvas. Heerlijk! Ik krijg direct de geur van een oud café in de neus en krijg spontaan zin in een garnalencocktail mét mandarijntjes uit blik. Of zo'n klein glas bier uit de dorpscafé's, of om bij mijn moeder aan te schuiven voor boerenkool met stamppot. Of om de rest van de avond Dad's Army ('hier komen de schutters' hier in NL) te kijken. Of in bad te gaan en daarna in pyjama een kommetje chips te eten voor een quiz op TV. Heerlijk ouderwets, vertrouwd dus.



Ouderwets lekker. Waar krijg jij weemoed van?
Alle reacties Link kopieren
Rijst met kipkerrie

Groentesoep

Echte snert

Draadjesvlees met aardappels en sperziebonen met nootmuskaat



Spelletjes doen voor het eten
Alle reacties Link kopieren
Een schaaltje pretletters met een glaasje champagnepils.

De geur van draadjesvlees en stoofpeertjes (ook de smaak)

Zelfmaaktompoezen of sneeuwster.

Zelfgemaakte appelmoes
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van weemoed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een flinke plak gevulde speculaas (met echte amandelspijs) en warme chocomelk! (Misschien race ik zo nog wel even naar de supermarkt )
Alle reacties Link kopieren
Oh ja natuurlijk, stoofpeertjes!
Hachee.
Alle reacties Link kopieren
Ok stoofvlees idd en warme melk met anijs in de winter wanneer je je niet tof voelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Grote pot thee met pepernoten en mandarijntjes.



Zuurkool met rookworst en spekjes.



Onder een dekentje op de bank met kat een boek lezen.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Die gevulde speculaas ligt hier, tenminste, wat ervan over is. Rode kool heb ik vorige week nog gegeten, met wild zwijn, ik heb wel zin in erwtensoep maar ik heb een man die er niet dol op is en dat is wel jammer, het is bijna onmogelijk een kleine pan erwtensoep te maken. Volgende week maak ik wel een keer stoofpeertjes.
verba volant, scripta manent.
De geur van een open haard!
Alle reacties Link kopieren
Rode kool met aardappels en hachee.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:MarianneDavids schreef op 21 oktober 2014 @ 19:14:

Die gevulde speculaas ligt hier, tenminste, wat ervan over is. Rode kool heb ik vorige week nog gegeten, met wild zwijn, ik heb wel zin in erwtensoep maar ik heb een man die er niet dol op is en dat is wel jammer, het is bijna onmogelijk een kleine pan erwtensoep te maken. Volgende week maak ik wel een keer stoofpeertjes.Heb je geen diepvries? Lekker een pan maken en erwtensoep slobberen wanneer jij er zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Van die grote hopen opgewaaide herfstbladeren waar je doorheen kunt banjeren.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Mijn tijd in de VS toen ik daar woonde en werkte.



Als het gaat om kneuterigheid: een flanellen pyama, verwarming aan, warme choco, poezels op schoot.
Alle reacties Link kopieren
Bepaalde muziek.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:patchouli_ schreef op dinsdag 21 oktober 2014 19:09 Oh ja natuurlijk, stoofpeertjes!Die heb ik net vanavond op!
quote:MarianneDavids schreef op dinsdag 21 oktober 2014 19:14 Die gevulde speculaas ligt hier, tenminste, wat ervan over is. Rode kool heb ik vorige week nog gegeten, met wild zwijn, ik heb wel zin in erwtensoep maar ik heb een man die er niet dol op is en dat is wel jammer, het is bijna onmogelijk een kleine pan erwtensoep te maken. Volgende week maak ik wel een keer stoofpeertjes.Ik kom er aan, voor de speculaas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb thuis bijna altijd een flanellen pyjama aan en een poezemoes in de buurt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De geur en het geluid van een stoom strijkijzer, zondagen in het ouderlijk huis.

Het liedje Jesse, uit 95' ofzo, aan de zomervakantie zonder mijn vriendje die op vakantie was.

The Golden Girls en The Loveboat, heerlijk zorgeloos jong zijn...
Alle reacties Link kopieren
Appelsap met een rietje uit het flesje drinken
Alle reacties Link kopieren
Wit brood met roomboter en speculaasjes als beleg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zelfgemaakte griesmeelpudding met Tova aardbeiensaus, goedkope loeihete chocomelk, anijsmelk, thee met melk en suiker, dubbellikkers en vast nog heel veel meer.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Golden Girls!







Noah: leven in het buitenland, ook geweldig! *droomt ook even weg*



Amber: heerlijk, een flanellen pyjama... ik heb er nog geen! Morgen maar een shoppen voor eentje!
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 21 oktober 2014 @ 19:46:

Golden Girls!



[img]http://i.huffpost.com/gen/1865879/thumb ... cebook.jpg[/img]



Noah: leven in het buitenland, ook geweldig! *droomt ook even weg*



Amber: heerlijk, een flanellen pyjama... ik heb er nog geen! Morgen maar een shoppen voor eentje!Ik heb alle seizoenen op dvd, heerlijk om af en toe te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven