Parkeren omgeving Utrecht

26-09-2011 17:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Helaas m'n wachtwoord kwijt, dus even onder een nieuwe naam de volgende vraag.

Aankomend weekeind staat een heerlijk weekeindje Utrecht geplant.

Nu ben ik op zoek naar een gratis/goedkope parkeerplek voor het volledige weekeind in de omgeving van Utrecht.

We nemen de fietsen mee en willen dan, vanaf die parkeerplaats fietsen naar het hotel.

Op google kom ik alleen transferium tegen. Waar je 4 euro voor een tramkaartje betaald.

Mag je auto daar het hele weekeind staan en als je de tram niet gebruikt kun je wel gewoon uitrijden?



Groetjes de spinazi-familie.
Parkeren in de wijken waar je niet hoeft te betalen? Bij Winkelcentrum Overvecht oid? Ik weet alleen niet of daar veel ruitjes ingetikt worden (zou toch jammer zijn...)
Alle reacties Link kopieren
Zet je auto bij Rotsoord (google maps). Altijd plek, erg makkelijk naar centrum te lopen. Zit vlak bij Tivoli de Helling.

Gratis uiteraard.
Bazinga!
quote:vivalda schreef op 26 september 2011 @ 17:11:

Zet je auto bij Rotsoord (google maps). Altijd plek, erg makkelijk naar centrum te lopen. Zit vlak bij Tivoli de Helling.

Gratis uiteraard.

Betere optie dit

Waar zit je hotel?
Alle reacties Link kopieren
P&R Westraven, niet duur, vast veilig.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet gewoon met de trein? Het centraal station is middenin de stad en je hoeft je geen zorgen te maken over ingetikte ruitjes e.d.
Alle reacties Link kopieren
Handige link: P+R-locaties in Utrecht. Er zijn er meerdere. Waar is je hotel en waarom zou je de auto eigenlijk niet gewoon bij het hotel kunnen zetten?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivalda schreef op 26 september 2011 @ 17:11:

Zet je auto bij Rotsoord (google maps). Altijd plek, erg makkelijk naar centrum te lopen. Zit vlak bij Tivoli de Helling.

Gratis uiteraard.Ja, goeie! En daar zit sinds kort een heel leuk restaurant (ook even googelen), dus eerst daar heerlijk eten en dan door naar het hotel
Alle reacties Link kopieren
Achterin West kun je hem ook (veilig) neerzetten. Of net over de sluis bij Oog in Al. Waar zit je hotel?
Alle reacties Link kopieren
Zo! snelle jelle's! Bedankt!



Het hotel is vrij duur in auto parkeren.

Als we met de trein gaan dan moeten we vanaf onze woonplaats eerst een heel eind en betalen we 33euro per persoon aan treinkaartje.

Vinden we het ook niet echt waard.



Ons hotel zit aan de Maliebaan, (Maliehotel Sandton).



We vinden het handig onze fietsen mee te nemen omdat we ook een dag met de trein naar Amsterdam willen, en anders moeten we eerst ook nog een heel eindje met de bus. En we hebben geen OV-chipkaarten die we dan, als ik het goed heb begrepen ook nog eerst moeten kopen.



Ik ga in ieder geval Rotsoord even zoeken.

Opzich als we 5 km ofzo maar hoeven te fietsen is het geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dan Rotsoord of die omgeving nemen, zit je redelijk dichtbij (minder dan 2 km in ieder geval). Volgens mij kun je trouwens in Oudwijk op veel meer plaatsen gratis staan, iemand?



Wat je ook kunt doen is vanaf het hotel richting de kardinaal de jongweg rijden tot het betaald parkeren ophoudt. Dat zal ook niet meer dan een km zijn denk ik (andere kant van die weg is in ieder geval vrij parkeren en behoorlijk veilig)
Vrijwel alles binnen de ring Utrecht is goed te fietsen, dus ik zou me daar geen zorgen over maken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb net rotsoord gegoogle-mapt (haha) en zie dat het een hele wijk is.

Jullie bedoelen dat je gewoon in de hele wijk gratis kunt parkeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:spinazi schreef op 26 september 2011 @ 17:56:

ik heb net rotsoord gegoogle-mapt (haha) en zie dat het een hele wijk is.

Jullie bedoelen dat je gewoon in de hele wijk gratis kunt parkeren?Het is een lange straat in de wijk Hoograven en hier kun je overal gratis parkeren.
Alle reacties Link kopieren
oudwijk is volgens mij helemaal betaald parkeren. omgeving maliebaan ook.



ik zou zeggen overvecht (vlakbij het treinstation, stond ik vroeger ook regelmatig, nooit problemen gehad, je hebt daar een paar straten met gewone huizen). ik zet hem voor een avondje altijd neer op de meubelboulevard en neem dan de tram maar voor paar dagen zou ik dat niet doen.

oog en al over de sluis is ook nog goed te doen. of lunetten of rijnsweerd. is allemaal nooit meer dan 5 km fietsen. utrecht is niet zo groot :-). Veel plezier in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
En een dag Utrecht EN een dag Amsterdam? Heftig programma. Is het niet leuker om gewoon alleen Utrecht te doen, kun je vrijdag/zaterdag in de stad rond kijken en op zondag rond Utrecht fietsen. Bijvoorbeeld richting Bunnik, even wandelen in Rhijnauwen en daar een pannenkoek eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 26 september 2011 @ 18:08:

En een dag Utrecht EN een dag Amsterdam? Heftig programma. Is het niet leuker om gewoon alleen Utrecht te doen, kun je vrijdag/zaterdag in de stad rond kijken en op zondag rond Utrecht fietsen. Bijvoorbeeld richting Bunnik, even wandelen in Rhijnauwen en daar een pannenkoek eten.Helemaal mee eens, er is zoveel moois rondom utrecht te zien!
Alle reacties Link kopieren
Rotsoord is een straat. Achter de kinderboerderij.
Bazinga!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook op de gansstraat/koningsweg na het spoor gratis parkeren. Is ook niet ver fietsen naar Maliebaan toe en volgens mij staat je auto daar best veilig. Het is er wel altijd druk, dus goed zoeken naar een plekje. Je kunt vanuit daar ook makkelijk fietsen naar Rhijnauwen en Bunnik, zoals hierboven geopperd.

Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Maliebaan naar het station is max. 10 minuten met de bus, neem je echt alleen de fiets mee om naar het station te gaan?

Het is ook niet ver lopen naar de bussen vanaf de Maliebaan.
Alle reacties Link kopieren
Plato laan, google maar even, vlakbij het wilhelminapark en dat ligt weer in de buurt van de malie baan. zeker geen 5 km fietsen en nog gratis parkeren ook.



parkeerde daar al 8 jaar mijn auto, is een gewone straat met huizen, nooit iets gebeurd.



succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!! Gaat helemaal goed komen, super!



(oh, en we doen ook Amsterdam omdat we eigenlijk naar Amsterdam wilden, ik vind het een geweldige stad namelijk, maarja, hotel via hotelkamerveiling, waar uiteraard weer adertjes onder het gras zitten en we het hotel zoals bedacht niet konden boeken voor as weekeind. Daarom voor een stad in de buurt gekozen en dan Amsterdam een dag)
Alle reacties Link kopieren
quote:spinazi schreef op 27 september 2011 @ 09:33:

Bedankt allemaal!! Gaat helemaal goed komen, super!



(oh, en we doen ook Amsterdam omdat we eigenlijk naar Amsterdam wilden, ik vind het een geweldige stad namelijk, maarja, hotel via hotelkamerveiling, waar uiteraard weer adertjes onder het gras zitten en we het hotel zoals bedacht niet konden boeken voor as weekeind. Daarom voor een stad in de buurt gekozen en dan Amsterdam een dag)Kun je dan niet een andere keer naar Amsterdam gaan? Dan heb je ook echt de tijd om te ontdekken wat voor geweldige stad Utrecht is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad ook wat meer tijd aan Utrecht besteden. Vooral als je de fiets meeneemt, de omgeving van Utrecht is schitterend. Langs de Vecht op richting oud Zuilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven