Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Hieronder een lijst met leuke webshops, met dank aan steph uit het vorige topic. De inmiddels verlopen links heb ik er uit gehaald. Wie heeft er aanvullingen?



www.pp-junkie.com: bijzondere kaarten (kaarten die je niet overal ziet),hello kitty, dierenkaarten etc

www.Goededoelenkaartje.nl: nijntje, zelf kaarten maken etc

www.Vanallesvan.nl: barbapapa kaarten

www.tinstarcompany.com: pippi langkous, muis, hello kitty, marilyn monroe etc

www.eigenwijsz-shop.nl: van alles en nog wat

www.Cardcetera.nl Daar zijn oa Nouvelle Images te koop. (veel te leuke site)

www.ArtUnlimited.com: kaarten van o.a. de koninklijke fam, kaj stenvall,dickbruna,jip en janneke etc

www.frokkieenlolawinkel.nl: kinderkaarten van frokkie en lola

www.kunstvanjoop-shop.nl: kaarten van kinderschilderijen etc

www.bol.com - heeft aantrekkelijk geprijsde kaartensets

www.postzegelsmetkorting.nl - Om tegen een voordelige prijs leuke postzegels te bestellen

www.Kinderpostzegels.nl - de bekende postzegels en kaarten

www.happy-postcrossing.nl - veel keus

www.postcardworld.eu

www.kaartfanaat.nl

www.goedkope-ansichtkaarten.nl

www.postzegelerop.nl

www.postpapierenzo.nl
Alle reacties Link kopieren
De link naar de site?

Ik heb zelf nooit echt die andere links aangeklikt, maar het is wel makkelijk natuurlijk.



En dan om op jouw vraag in vorig topic terug te komen:

In het begin was mijn postcrossingsgenoegen vooral kaartjes/plaatjes kijken. Ik heb toen veel gefavoriet wat ik leuk vond. Als ik nu een kaartje zie, dat ik leuk vind maar dat niet echt bij mijn 'vragen' staat, favoriet ik het wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zie ik meer mensen doen inderdaad, ik had daar nooit aan gedacht. Maar ik heb een kaartje dat het altijd goed doet, heel grappig want elke keer als ik het verstuur komen er veel 'favs' op. Het is een kaartje met zo'n oudhollands leesplankje.
Alle reacties Link kopieren
Jubileumtopic!!!



Alle reacties Link kopieren
Het eerste topic dat ik kan vinden is uit 2008, grappig, want het had nog vrijwel dezelfde tekst als het vorige topic in de openingspost. Blijkbaar steeds een beetje aangepast.
Alle reacties Link kopieren
@Firene- de kaarten die bij mijn favorieten staan, zijn kaarten die ik graag zou willen ontvangen.

Als ik er één van krijg, haal ik hem uit mijn favorietenlijst.

Ik zorg er wel voor dat het aantal fav. kaarten binnen de perken blijft.

(Ik zie soms postcrossers met >1000 favorieten, die ga ik echt niet allemaal doorspitten. Dan check ik alleen de Nederlandse kaarten.)



Als ik een (erg) mooie kaart ontvang, dan krijgt de afzender een (zéér) enthousiaste hurray, zodat ze wel weten dat ik er blij mee ben.
Alle reacties Link kopieren
Aanvullingen voor de tweede post:

www.postcardworld.eu

www.kaartfanaat.nl

www.goedkope-ansichtkaarten.nl

www.postzegelerop.nl

www.postpapierenzo.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik doe met de favorieten precies hetzelfde als mamabear. Ook niet teveel (vooral om een globale indruk te geven) en weghalen als ik er één ontvang. Soms kom je mensen tegen die dan van één kaartenserie alle mogelijke varianten hebben gefavoriet (en ook liefst meerdere keren per kaart, logisch dat je het overzicht kwijtraakt ), daar is echt niet doorheen te komen.



Met uploaden doe ik ongeveer hetzelfde als dreamer (vorige topic). Wat ik zelf stuur upload ik allemaal. Bij wat ik ontvang kijk ik eerst even of er een plaatje geupload is en of dit een goede scan is. Denk nu een keer of 2 gehad dat het maar een matig plaatje was, dan delete ik ze en maak ik zelf een nieuwe scan.



@Firene, de openingspost kon wel een update gebruiken, want in de variant van het vorige topic was volgens mij nog uit de tijd dat je altijd maar 5 kaarten kon sturen (ipv steeds meer). Die van jou is kort en helder, bedankt voor het openen!



Ik was blij dat er gisteren geen kaartjes in de bus lagen! Ik was thuis toen de postbode in de stromende regen voorbij kwam. Alles wat hij wel in de brievenbus gooide was zeik- en zeiknat. Oa een envelop van postzegelsmetkorting: gelukkig verpakken die de postzegels in plastic zakjes, want ook de brief die erbij zat in de envelop was doorweekt. Was wat geweest als dat met de postzegels zelf was gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze toegevoegd Noora!
Alle reacties Link kopieren
Pff.. ik zit in dubio (nee.. niet de forumster ) In de Flow creative een idee om van oude (kinder-)boekenkaften kaarten te maken. Van die pocketboekjes, die toch al uit elkaar vallen en die niemand meer leest (ik heb het geprobeerd.. de kinderen wilden ze écht niet lezen.. en ik doe dat toch ook niet meer.. ik heb geen hoop meer gevestigd op de kleinkinderen ) Ik heb veel van die pockets van Enid Blyton en ik weet dat die over de hele wereld gelezen zijn.

Zou dat leuk gevonden worden? Door mensen die zeggen van lezen te houden, bijvoorbeeld? EN vind ik het niet te zonde van m'n boekjes (die nu in een doos liggen te verstoffen)?



Anyways

ik heb 8 adressen opgevraagd. Als nieuw land: Hongarije. voor de rest same old same old: Finland, Duitsland, Oekraïne, Taiwan, Tsjechië, Frankrijk (toch nog redelijk apart voor mij) en Japan.



Het klinkt bijna blasé, dat je deze willekeur aan landen 'same old' noemt he? En Belarus zit er niet eens bij! (is zeker nog onderweg van vorige keer haha)



Dus.. eerst wat verder lezen in flow en dan kaartjes uitzoeken. (ik zie ineens hoe laat het is, lezen kan wel na het uitzoeken)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kaartjes zijn gepost Meeste hadden nog niet zoveel kaartjes ontvangen, ééntje wel. Nr. 2 van Frankrijk!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond zag ik dat jullie deel 10 werd geopend. Ik kende het niet, postcrossing en ben die site eens gaan bekijken. Wat een ontzettend leuk idee! Ik heb mij dus net aangemeld, mijn eerste adres aangevraagd en de eerste kaart geschreven!

Ik heb een tik om leuke kaarten te kopen, dus heb hier een hele stapel, nu eindelijk mensen om ze naar op te sturen!



Morgenochtend gaat de eerste kaart naar Duitsland op de post!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Martine! En dan het moeilijkste... wachten
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Een nieuw topic En welkom Martine.



Ik had gisteren twee kaarten in mijn brievenbus, en eergisteren ook al

Ik had een kaartje uit Nederland, Japan, Finland en België. Mijn eerste keer een kaartje uit Japan en België. Gek genoeg sta ik nu wel op 66 verzonden, 68 ontvangen. Ik mag zelf ondertussen alweer 7 kaarten versturen, dus ik ga straks even postzegels halen en morgen adressen trekken!



Wat ik doe met de favorieten, kaartjes die ik heb ontvangen en echt heel leuk vind, die maak ik favoriet. Soms als ik door een favorietenlijst van ander profiel kijk, maak ik ook nog wel eens 1 favoriet. Ik heb gewoon nog niet zo heel veel favorieten, want ik vind ze allemaal leuk. En ik wil niet dat mijn favorieten lijst overvol wordt, dus ik selecteer heel kritisch.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, kom ik thuis, heb ik weer twee kaartjes in mijn brievenbus liggen! Een uit Singapore en 1 uit Italië. Vind het echt heel leuk, maar sta nu op 66 verzonden, 70 ontvangen. Snap er niets meer van
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Dat gebeurt soms Cocomo.. heb ik ook een tijdje gehad. Gewoon van genieten (of heeft het misschien te maken met expired kaartjes?)



Martine, leuk dat je ook begonnen bent. Helaas.. je komt niet van je verzameling kaartjes af, je krijgt er alleen maar steeds meer bij, want nu heb je een réden om kaartjes te kopen

Ik heb mezelf gisteren echt verteld dat dat even niet meer mag. Alleen van Stad, want daar wordt toch nog wel om gevraagd. Maar ze passen niet meer in m'n laadje



Vandaag 2 kaartjes uit Rusland ontvangen, gisteren één uit Duitsland en Litouwen. Dreamer is blij
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh. ik sta precies gelijk! 238 verstuurd en ontvangen



Ik heb mezelf gisteren wél voorgenomen om niet meer dan 5 per keer te sturen. Ik verstuur meestal op woensdag.. vind ik wel mooi, 1x per week 5 kaartjes. Dat moet ook maar genoeg zijn. Ik heb gekeken op die site van postzegels bestellen, ga ik denk ik wel doen. Maar het bedrag is dan ineens zo hoog..

Even met man overleggen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lekker zo'n fris topic! Ik heb hier weer 4 kaartjes klaar liggen om de wijde wereld in te gaan

- Een foto van de Oosterscheldekering naar een toerismestudente uit Polen;

- Een skyline foto van mijn stad naar de UK;

- Een foto van Willy, Max en de kinders naar Finland;

- Een vintage advertentie van het Amerikaanse leger (America Calling: take your place in Civilian Defense )naar België.



Vandaag had ik een kaartje uit Duitsland van Krtek / het molletje en gister een 'Keep calm'-kaart uit Hongkong en de dag daarvoor een Winnie the Pooh kaart uit Tsjechië. Leuke kaartjes allemaal!



Trouwens even een waarschuwing:

Vorige week donderdag heb ik kaarten besteld bij kaartenvoordeel.nl . Ik vond de levering erg lang duren en heb dinsdag een mail gestuurd. Ik kreeg geen antwoord en heb vandaag nog een berichtje gestuurd via de website/contactformulier. Ik zag toen dat in het gastenboek negatieve berichten stonden van anderen die ook niets geleverd hebben gekregen en wat ook al een tijdje duurt.

Dus (voorlopig) niets bestellen hier! Ik hou jullie op de hoogte. Ik baal wel, want de bestelling is ook al betaald.
Alle reacties Link kopieren
Oh.. dat is balen zeg Mriek!



Leuke kaartjes verder
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Firene: bedankt voor het toevoegen!



@Dreamer: leuk idee van die kaften, ik zou dat zelf grappig vinden om te ontvangen. Mocht je er werk van maken, dan zou ik het wel alleen doen bij profielen die aangeven handmade oke te vinden. Enid Blyton inderdaad.... Die heb ik ook stukgelezen!



En ja, die landen: mij maakt het allemaal niet uit, als het profiel maar leuk is. Nu heb ik dus repeated countries aanstaan, maar ik ga toch af en toe switchen, het is vooral Rusland zoals bekend en hoewel sommigen er na twee weken zijn, doen de meeste kaartjes er toch 3 tot 4 weken over en dat houdt de boel wel een beetje op.



Dat van die kaartjes klopt, het worden er alleen meer. Ik durf ze niet te tellen, haha.

Ik kijk als ik kaartjes stuur altijd gewoon hoe lang ik er zin in heb: ik doe altijd per adres aanvragen, dus een kaartje helemaal afronden voordat ik het volgende adres aanvraag. En gezien mijn trage tempo kom ik dan zelden verder dan 3 kaartjes.



Ik kan postzegels van PMK echt aanraden. Je moet wel veel op de kaart plakken, maar ik schrijf zo klein dat ik alsnog veel meer schrijf dan ik op de meeste kaarten die ik zelf ontvang aantref. Je kaart wordt er lekker vrolijk van, vaak probeer ik nog een beetje kleuren of onderwerpen te matchen en er passende stickers/washitape bij te zoeken.



Ik heb trouwens deze week echt superleuke kaartjes gekregen, vooral qua tekst. Werd er helemaal blij van!



@Martine: welkom! Fijn dat je eerste naar Duitsland moet, die zou er normaal gesproken met een week wel moeten zijn. Ik zou overigens wel adviseren om gewoon alle 5 meteen te sturen: het komt best wel traag op gang in het begin. Dikke kans dat landen als Rusland en China bij de overige adressen zitten en dat duurt ff.



@Cocomo: ja, dat gebeurt af en toe inderdaad. Het nadeel is dat je dat verschil ook weer moet 'bijwerken': bij de komende 4 hurrays zal waarschijnlijk de opmerking onder in de mail over 'nu krijgt iemand anders jouw adres' ontbreken, moet je maar eens op letten.



Sorry, veel tekst
Alle reacties Link kopieren
Martine, Dreamer heeft inderdaad gelijk, je stapel kaarten wordt niet echt kleiner Ik zag gisteren weer een stapeltje liggen bij Donner in Rdam, mooie zwart wit kaarten. Dus tja



Net een hele mooie kaart uit USA gekregen, een geschilderde vogel, een beetje in de stijl van oude schoolplaten van vroeger. Met een leuke uitleg en zes verschillende mooie postzegels. Super!
Alle reacties Link kopieren
Martine, leuk dat je bent begonnen, ik ben ook beginner. Ook begonnen naar aanleiding van het topic hier.

Ik heb 2 weken geleden mijn eerste 5 kaarten verstuurd. Hiervan is er 1 ontvangen, dat was de kaart naar Duitsland. Het opstarten duurt inderdaad vrij lang, dus ik ben blij dat ik er gelijk 5 heb gestuurd. Nu zit ik dus in spanning te wachten op mijn eerste kaartje!
Alle reacties Link kopieren
Op zich merk ik qua landen wel, dat het profiel belangrijker is dan het land. Toch is het leuk als er weer een 'nieuw' land bij is



Ik vraag wel meerdere adressen per keer aan, want dan print ik ze gelijk uit. Wel zo prettig, zéker met sommige lange adressen. Ik heb niet zo'n heel klein handschrift (niet al te leesbaar ook, trouwens ) zo weet ik ook altijd zéker dat het ID erop staat. Dat zet ik dan ook nog ergens anders in het rood erbij.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, mijn stapel met ansichtkaarten wordt ook nooit kleiner. Ook gisteren weer een aantal er bij gekocht. @Dreamer, op de grote markt bij dat Deense winkeltje verkopen ze ook wat ansichtkaarten.



Ik heb net de kaarten geregistreerd die ik gisteren heb ontvangen, en wat blijkt: een van die twee heeft er 218 dagen over gedaan. Dat verklaart ook waarom ik in ieder geval 1 meer heb ontvangen dan verstuurd. Diegene van wie ik dat kaartje heb gekregen, heeft nog maar twee kaarten verstuurd in het afgelopen jaar dat ze lid is.
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven