Surfles cadeau. Iemand tips?

29-07-2014 14:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is bijna jarig en ik ben bezig met een cadeau voor hem. Ik weet dat ik hem het meeste plezier doe met een doe-cadeau, om het zo maar even te noemen. Hij is sportief en houdt ervan om nieuwe dingen uit te proberen.Nu hoor ik hem al een aantal maanden over surfen. Hij heeft nog nooit gesurft en ik weet dat hij dat heel graag eens zou willen doen. Daarom wil ik hem een surfles cadeau geven en om een beetje in dezelfde stijl te blijven heb ik ook Powerkiten voor twee personen gekocht.



Nu kom ik er niet helemaal uit met de surflessen. Ik wil graag twee surflessen kopen, dan kan hij zelf kiezen of hij iemand meeneemt of dat hij zelf twee keer gaat surfen. Ik kom zelf op surfschool Hartbeach uit, in Scheveningen. Scheveningen ligt het dichtst in de buurt. Ik kan daar twee cadeaubonnen kopen voor een surfles. Maar toen ik net even belde naar de surfschool om uit te zoeken hoe het precies werkt, klonk het nogal chaotisch. Degene die ik aan de lijn had, had zijn aandacht maar voor de helft bij het gesprek en ik ben er niet veel wijzer van geworden.



Ik hoor dus graag van jullie of er iemand ervaring heeft met deze surfschool en hoe dat was? Als iemand suggesties heeft voor een andere goede surfschool met leuke surflessen, hoor ik het ook graag!
Alle reacties Link kopieren
Nog een keer bellen, op een rustiger tijdstip?!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou kunnen inderdaad! Maar ik wil buiten dat ook graag wat ervaringen horen. Kan er niet veel over vinden op internet.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik ooit eens een surfcursus van een week gevolgd, op een meer. Als je nog 0 ervaring hebt met surfen, dan is het zonder branding al lastig genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Oke, handig om te weten! Het gaat hier om een introductie-surfles. Dus echt bedoelt als de eerste keer op een surfplank. Ik hoop dat ze daar dan dus rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Alleen al de truc van het zeil uit het water weten te hijsen onder de knie krijgen, kost behoorlijk wat oefening. Hoe lang duurt zo'n proefles?
Volgens mij lopen hier in discussie de twee soorten surfen door elkaar. Je hebt golfsurfen (zonder zeil en meestal op zee ivm de aanwezigheid van golven) en windsurfen (met een zeil, kan zowel op een meer als op zee, maar dat laatste is een behorolijke uitdaging voor een beginner).



Welk soort surfen bedoelt jouw vriend TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:Calm schreef op 29 juli 2014 @ 15:35:

Volgens mij lopen hier in discussie de twee soorten surfen door elkaar. Je hebt golfsurfen (zonder zeil en meestal op zee ivm de aanwezigheid van golven) en windsurfen (met een zeil, kan zowel op een meer als op zee, maar dat laatste is een behorolijke uitdaging voor een beginner). Heel scherp!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip! Dat had ik er inderdaad bij moeten zetten. Het gaat hier om golfsurfen, zonder zeil. Ik forum nu mobiel, maar ga het straks aanpassen.
Zelf nog nooit gedaan, maar ken meerdere mensen die bij heartbeach erg goede ervaringen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is surfen een verzamelnaam.



Je hebt brandingsurfen maar ook windsurfen. Deze 2 verschillen behoorlijk wat betreft technieken. Voor windsurfen zou ik niet op zee beginnen maar ergens o een binnenwater.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Zelf nog nooit gesurft, maar ik heb van meerdere mensen vernomen dat ze goede ervaringen hebben met Dreams. Dat is in Terheijde.
volg je hart, want dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zijn beloning voor het halen van zijn P was dat hij een week naar Fuerta Ventura op surfkamp gaat. 7 dagen lang met gelijkgestemden de hele dag op zo'n plank.



Kosten vielen ook wel mee, misschien is dat ook wel een leuk idee.



Mijn lief was er in ieder geval heul blij mee.
Ik heb heel goede ervaringen met surfles.nl. Ook Scheveningen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de tip Boerderijgeit! Als zo'n eerste surfles bevalt, is dat zeker iets waar we naar zouden kunnen kijken. We willen namelijk nog wel graag een weekje weg, maar we zijn beiden niet van het all-inclusive strandhangen. Dit zou dus wel een heel leuk alternatief zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik voor vriend geboekt



http://www.surfblend.nl/?gclid=CO7J_dne ... tAodxikASA



Ze zitten ook in Portugal en Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Whopper! Ga ik daar ook even een kijkje nemen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook nog kitesurfen, tegenwoordig ook helemaal hot.
Alle reacties Link kopieren
Ook in Portugal? Dat is al helemaal ideaal! Daar willen we zo graag eens heen.
Hartbeach is ook goed hoor. Hebben ook een leuke winkel op Scheveningen. Voor als je nog zin hebt om te shoppen daarna
Alle reacties Link kopieren
Yoshe, kitesurfen lijkt mij vooral ook heel leuk inderdaad! Maar dat ziet er zo moeilijk en woest/gevaarlijk uit..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist een hele goede ervaring bij Hartbeach, degenen die lesgeven zijn een stuk beter bij de les gelukkig dan de mensen die de telefoon opnemen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Haha dankjewel, Hartbeach it is!
Alle reacties Link kopieren
Have fuuun!



(ohja, als je surfen zelf een tikkie te heftig vind moet je gaan suppen, dan leen je een sup board, iets groter en stabieler, en een peddel en kun je toch op het water zijn bij je dude!)
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven