Wadlopen: welke kleding?

31-07-2014 20:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zondag wadlopen en weet nu niet zo goed wat ik aan moet doen. We gaan er op zaterdag al heen dus ik moet een beetje vooruit denken. Volgens mij is het niet zo koud, maar ik weet niet hoe het daar is, zo midden op het wad. Voldoet een t-shirt met vest?
WADLOPERSUITRUSTING



Goed passende sportschoenen of surflaarsjes. Hoge schoenen mag, hoeft niet. Wel moeten de schoenen/surflaarzen beslist goed passen !

Sokken (tegen blaren en verwondingen)

Korte broek (zomer) of trainingsbroek / legging (voor- en najaar). Geen spijkerbroek (schuurt te veel)

Warme bovenkleren, dwz. T-shirt/sweater en twee truien.

Incl. goed waterdichte regenjas, muts/capuchon en sjaal.

In voor- en najaar ook handschoenen.

Rugzak met daarin waterdicht verpakt: droge kleren om na de tocht aan te trekken, handdoek en ruim voldoende proviand (geen alcohol, ook niet de laatste 6 uren voor aanvang van de tocht!).

Zonnebril, zonnebrandcrème.



Van de site: http://www.wadgids.nl/zomer/info1.htm
Ik zou een korte broek aan doen, met een t shirt en inderdaad iets meenemen voor als het wat frisser is, een windjack, truitje of vest inderdaad. Iets wat niet te dik is en je lekker om je middel kan knopen. Leuk!! wadlopen! Veel plezier
Ik sluit me aan bij Gizmo. En heel veel plezier gewenst! Wadlopen is ontzettend leuk.



Neem inderdaad droge kleding mee en een flink aantal waterflessen om de modder van je (hopelijk alleen) benen te spoelen.
Alle reacties Link kopieren
Van die hoge allstar achtige schoenen want het kan zijn dat je een stuk door het slik moet lopen!



Ik heb het 1x gedaan, was erg leuk. We hebben een oversteek gemaakt en zouden dan nog naar de boot moeten lopen. Maar het was zo koud dat de organisatie toch een bus had geregeld. Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik in de toiletruimte van de veerboot op alle mogelijke manieren onder de handblower heb gestaan om het een beetje warm te krijgen......
Opblaasboot.
Leuk! Ik heb het een paar jaar geleden gedaan naar Ameland.

Kniebroek van hele dunne stof aan, een sporthemdje, bikini eronder en een jackje voor als het koud was. Die heb ik niet nodig gehad. We hadden echt mazzel met het weer.

Wel handig is een tasje waarmee je je spullen droog kunt houden. Wij moesten sommige stukken best diep het water in en zelfs een stukje zwemmen.

Na afloop aan de andere kant van de duinen de zee in gedoken om af te spoelen en daarna in het hotel goed gedoucht.

En hou er rekening mee dat je nog heel lang overal zand in terug vindt.
Alle reacties Link kopieren
Vooral geen nette kleding, alles kan nat en vies worden. Wij moesten een klein stuk tot ons middel door het water. En dan ben ik 1,78m maar wie kleiner was stond er nog dieper in.



Qua schoenen zou ik oude schoenen nemen die je anders toch weggooit. Of evt voor een tientje gympies kopen. Maar niet met je hardloopschoenen oid het zeewater in want dat overleven ze niet.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
All star-achtige gympen zijn het beste omdat je die goed dicht kan knopen. Het zand kan nogal zuigen en je bent zo je schoenen kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Nog een andere tip: Houd er rekening mee dat je een aantal uur niet naar het toilet kunt.



Open deur natuurlijk maar iemand had mij wijsgemaakt dat langs de dijk in Pieterburen nog van alles was zoals een hokje met toiletten en douche en iets waar je koffie kon drinken

Wist ik veel.... daar is dus niks



En op t wad kan t best druk zijn met andere groepen ook dus je gaat niet zo snel ff ergens hurken als je moet plassen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ok, bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 31 juli 2014 @ 23:16:

All star-achtige gympen zijn het beste omdat je die goed dicht kan knopen. Het zand kan nogal zuigen en je bent zo je schoenen kwijt.Die tip werd ons ook gegeven, maar dan specifiek het hoge model, dus tot aan de enkels. Die kan je echt niet kwijtspelen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad hadden de meeste mensen hoge allstars aan. Volgende keer haal ik gewoon een paar bij de Primark of de Schoenenreus als ik weer ga wadlopen.

Het was leuk trouwens en een kort sportbroekje was prima! Ik heb wel een jas geleend van een vriend vanwege de wind, maar truien en vesten waren echt niet nodig. Overigens duurde de tocht maar 3 uur en waren de meeste mensen nog redelijk schoon.
Leuk dat het zo'n mooie tocht was! Van waar naar waar ben je gegaan? Stiekem wel nieuwsgierig!



Oh en mocht je sowieso all stars willen kopen ipv goedkope sneakers, dan zou ik die kopen. Ik heb witte, die heb ik gekocht vlak voor een wadloopavontuur. Ze waren helemaal vies en modderig, maar na een wasje waren ze weer helemaal als nieuw. Ik zou er dus geen goedkope voor kopen, als het niet hoeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven