Wat is voor jou jeugdsentiment?

17-06-2011 21:52 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moest ervan komen afgelopen week; ik ging m'n berging opruimen. Ver ben ik niet gekomen, want al na tien minuten stuitte ik op m'n Bobby & Kate verzameling. Kennen jullie die spulletjes van vroeger? Ik was er helemaal lijp van:





Toen ik ging nadenken wat voor mij nog meer jeugdsentiment is, kwam ik op de volgende items:



Dit kocht ik altijd na het zwemmen. (Oftewel: daarvoor gíng ik zwemmen....)





'Plastic schoenen'. Als ik die aanmocht, was het écht zomer!





'De Zevensprong'. Wat was dat spannend zeg! Ik heb 'm nu ook op DVD, en het blijft gewoon leuk.



Waarvan krijgen jullie weer dat gevoel van vroeger?

Ik ben trouwens 37.

Bij andere leeftijden komen er waarschijnlijk weer hele andere dingen naar boven. Ben benieuwd!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
En dan die Nederlandse serie die in het bos en in een kasteel werd gespeeld. de zevensprong dacht ik. Het was ook iets met een leraar.
Alle reacties Link kopieren
Thomas en Senior vond ik ook altijd geweldig!
Alle reacties Link kopieren
quote:kersenoogje schreef op 19 juni 2011 @ 21:59:

En dan die Nederlandse serie die in het bos en in een kasteel werd gespeeld. de zevensprong dacht ik. Het was ook iets met een leraar.Zie openingspost
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 19 juni 2011 @ 21:57:

Nog bedankt trouwens voor dit topic. Mijn tweelingzus en ik hebben vanmiddag heerlijk herinneringen opgehaald. Zo leuk!

Graag gedaan, ik beleef er zelf ook erg veel plezier aan, moet ik zeggen.



Vanmiddag deze trouwens nog opgedoken (ook door dit topic):





Was het na drie minuten al zat......
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
allemaal beren:



bolke de beer



http://profile.ak.fbcdn.n ... 48173191748_6792823_n.jpg



beertje colargol



http://www.kindertv.net/s ... /beertjecolargolboek3.jpg



de berenboot



http://zezunja.punt.nl/upload/berenboot%20kleiner.jpg



en denkende aan boten: peppi en kokki !

zie hier een filmpje (ziet er niet meer uit, eerlijk gezegd, alleen het intro blijft leuk)

http://www.youtube.com/watch?v=lCTWoI-UwjY
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie ik bij m'n berichtje alleen links en geen plaatjes en waar moet ik die vraag eigenlijk stellen?
Alle reacties Link kopieren
En Tita tovenaar vond ik ook zo'n leuke serie en Nils Holgersonn en uiteraard Vrouwenvleugel (laatst nog gezien op misdaadnet) en Medisch Centrum West..

Dokter Jan vd Woude
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me nog een soort plastic platte bakjes die je open en dicht kon doen, daarmee kon je o.a. leren lezen, maar ik kom er maar niet op hoe die heetten. Het is een vage herinnering dus ik weet verder ook even niks meer qua omschrijving..

Iemand?
quote:durske schreef op 19 juni 2011 @ 22:08:

Waarom zie ik bij m'n berichtje alleen links en geen plaatjes en waar moet ik die vraag eigenlijk stellen?



Je moet bij het plaatje de eigenschapen opzoeken met je rechtmuisknop en dan de gehele regel dat bij het Url adres staat copieren.



Dan open je het blokje dat het 5e icoontje van rechts is, dat staat bovenaan je reactie-scherm en daar copieer je de Url-regel in.



Je ziet dan dit:

[img] .......... [/img]



Als het goed is heb je dan een plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Nils Holgersson ja, op die zwaan toch?
quote:durske schreef op 19 juni 2011 @ 22:06:



en denkende aan boten: peppi en kokki !

zie hier een filmpje (ziet er niet meer uit, eerlijk gezegd, alleen het intro blijft leuk)

http://www.youtube.com/watch?v=lCTWoI-UwjYHaha, zo heerlijk knullig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nikki34 schreef op 19 juni 2011 @ 22:24:

Ik herinner me nog een soort plastic platte bakjes die je open en dicht kon doen, daarmee kon je o.a. leren lezen, maar ik kom er maar niet op hoe die heetten. Het is een vage herinnering dus ik weet verder ook even niks meer qua omschrijving..

Iemand?Mini Loco?

You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Nikki34 schreef op 19 juni 2011 @ 22:25:

Nils Holgersson ja, op die zwaan toch?Doe maar een gans
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 19 juni 2011 @ 22:28:

[...]



Mini Loco?

[afbeelding]Ja, Mini Loco! Super dat je het weet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 19 juni 2011 @ 22:28:

[...]



Doe maar een gans Haha, een gans inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ooh ja! Flying Doctors! Dat was echt leuk! Mijn vader en de jongens gingen dan beneden studio sport kijken en moeder met de meiden lekker in hun bed naar Flying Doctors kijken. Zo gezellig!
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetjebee schreef op 20 juni 2011 @ 00:03:

Ooh ja! Flying Doctors! Dat was echt leuk! Mijn vader en de jongens gingen dan beneden studio sport kijken en moeder met de meiden lekker in hun bed naar Flying Doctors kijken. Zo gezellig!

M'n moeder en ik lagen ook altijd boven op bed te kijken.

Nog niet zo lang geleden is het trouwens herhaald hè?

Was lang zo leuk niet meer. Vond ik dan.
You don't have to fit into the format
Voor iedereen die nog meer jeugdsentiment wil voelen is er een leuke tentoonstelling in het Teylers Museum in Haarlem over gadgets van vroeger en nu. De tentoonstelling duurt nog tot 11 september.



Alle reacties Link kopieren
Telekids, en dan ook al in de jaren vóórdat Carlo erbij kwam. Voor het naar school gaan The Flintstones kijken, tussen de blokjes RTL 4 Ontbijtnieuws door. 's Avonds Prijzenslag & Rad Van Fortuin kijken. De Tina lezen, en dan net zo mooi willen zijn als die meisjes in de strips. Met Barbiepoppen spelen en er ook zelf kleertjes voor maken, die er bij nader inzien niet uit zagen. Leggings in 1001 kleuren dragen, met een gebreide trui in al net zo veel kleuren (en vol figuurtjes) erboven. Speentjes en klaparmbandjes sparen. Het Beverly Hills-boek volplakken met stickers die je ervoor moest sparen. Cassettebandjes opnemen (jánken als de tape er helemaal uit lag). Eindeloos moeten sparen om maar één cd te kunnen kopen.



En deze zender, waarvan dit de directe luisterlink is, maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen (30), dat ik die muziek leuk vind.



(Vergeef me, ik was als kleine v1981 nogal van de housemuziek.)



Je hebt trouwens ook nog Planet 90, maar die gaat tot het einde van de jaren 90. En bij dat gedeelte voel ik al wat minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 20 juni 2011 @ 20:52:

Voor iedereen die nog meer jeugdsentiment wil voelen is er een leuke tentoonstelling in het Teylers Museum in Haarlem over gadgets van vroeger en nu. De tentoonstelling duurt nog tot 11 september.



[afbeelding]

Oh, lijkt me leuk.

Viewmaster had ik trouwens ook!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:v1981 schreef op 22 juni 2011 @ 09:04:

Leggings in 1001 kleuren dragen

Of 'skibroeken'. Zo noemden wij ze in ieder geval. Zo heetten ze waarschijnlijk helemaal niet, want als ik erop google krijg ik alleen maar echte skibroeken te zien, om in te skiën dus.



Maargoed, onze 'skibroeken' waren van die dingen met bandjes onder je voeten. Dat vond ik voor geen meter zitten, maarja, ik wilde met de trend meedoen.



Ik had ze overigens in de kleuren roze en mintgroen. Enorm hip
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Bij het woord sentiment denk ik aan begin jaren 70. Op zaterdagavond was het gezellige avond en mochten we langer opblijven. Eerst douchen, haartjes wassen en in schoongewassen pyama's op de bank naar Avro's weekendquiz of een van de acht kijken. Kommetje chips en glaasje limonade erbij.



Als ik mn ogen sluit, voel ik mn natte haartjes, ruik ik de shampoo en krijg ik een gelukzalig gevoel over me heen.



Voor mijn gevoel was het leven toen zo eenvoudig maar zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, een van de acht! En dan de doos met het vraagteken, de knuffel en de kofferset. En dan een echte reis winnen!



Volgens mij had vroeger ook iedereen zo'n ding:



en dan de rode knop en de play tegelijk indrukken, wat altijd weer een vaardigheid op zich was.
Alle reacties Link kopieren
en in de winter droegen alle jongens zo'n muts:

(net als Ard en Keessie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven