Wat is voor jou jeugdsentiment?

17-06-2011 21:52 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moest ervan komen afgelopen week; ik ging m'n berging opruimen. Ver ben ik niet gekomen, want al na tien minuten stuitte ik op m'n Bobby & Kate verzameling. Kennen jullie die spulletjes van vroeger? Ik was er helemaal lijp van:





Toen ik ging nadenken wat voor mij nog meer jeugdsentiment is, kwam ik op de volgende items:



Dit kocht ik altijd na het zwemmen. (Oftewel: daarvoor gíng ik zwemmen....)





'Plastic schoenen'. Als ik die aanmocht, was het écht zomer!





'De Zevensprong'. Wat was dat spannend zeg! Ik heb 'm nu ook op DVD, en het blijft gewoon leuk.



Waarvan krijgen jullie weer dat gevoel van vroeger?

Ik ben trouwens 37.

Bij andere leeftijden komen er waarschijnlijk weer hele andere dingen naar boven. Ben benieuwd!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic, heb het helemaal doorgespit!

Volgens mij nog niet genoemd:



-van die slippers waarbij er om je hak en wreef een elastieken band zat, in allerlei felle kleurtjes.

-plastic haarbanden met stof erop

-modewijzer

-eekhoorn Pluizerd (tekenfilm)

-yogho yogho ijsjes, met tekst op het stokje..

-dummies. Een klasgenootje had de dansende dummie bijeengespaard. Jaloers!
Ach ja, ik word even helemaal vrolijk van dit supertopic. Dank je TO en posters!

Silly putty, nooooooit meer gezien sinds 1970. Ik had er 1 en werd helemaal wee van de geur. Kan het zo voor de geestvhalen, haha. Maar zo leukkkkk. Ik gisteren naar de Action, jammerde bammer: hier niet in het assortiment. en nu wil ik natuurlijk zo' n ei hebben. ' da's logisch he?
"Die vlechtarmbandjes heb ik nooit gedragen, maar deze dan weer wel. Dat hondje had ik ook en een molentje waarvan de wieken echt konden draaien.

Eigenlijk was het de bedoeling dat je die bedeltjes dan ging sparen, maar ik heb later nooit een bedeltje erbij gekregen,



Ik zie ze trouwens heel af en toe nog steeds!"





Ik had, kind van 1963, ook zo'n bedelarmbandje. Er zat een eikeltje aan, een molentje, een kinderwagentje een poesje, een hondje, een landenplaatje, een lieverheersbeestje etc. Toen ik zelf dochtertjes kreeg liet ik van mijn armbandje twee maken voor ze door de juwelier. Op een dag raakte er 1 zoek onderweg helaas.
frutsels voor in je haren
Alle reacties Link kopieren
Ik was trouwens ook helemaal bezeten van poppen. Dit was mijn favoriete item:



Ben nog weleens een been van een pop verloren tijdens een fietsritje. 't Arme schaap is altijd gehandicapt gebleven.
You don't have to fit into the format
Ja poppen waren leuk, maar ze waren ook stronteigenwijs (of was ik dat? ), want ik wilde dat ze een pony hadden, maar ze deden hun haar steeds weer omhoog, hoeveel water of speldjes ik er ook in deed .



Ik had een pop waarbij het hoofd kon draaien en dan zag je of een huilend gezicht of een lachend gezicht en de andere kant zat dan in een mutsje.



Ik heb ze later nooit meer gezien. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, haren knippen was ook favoriet. Ik heb bij verscheidene barbies geprobeerd pony's te knippen, wat telkens uitliep op een drama. Ook mijn opmaakpop moest eraan geloven. 'Een puntje eraf' draaide uit op een wel héél korte bob, omdat het steeds scheef ging.quote:iris1969 schreef op 26 juni 2011 @ 21:27:

Ik had een pop waarbij het hoofd kon draaien en dan zag je of een huilend gezicht of een lachend gezicht en de andere kant zat dan in een mutsje.

Ik weet welke je bedoelt!

Kijk hier even...
You don't have to fit into the format
Jaaa wat leuk dat je die gevonden hebt! Dit is de eerste keer sinds jaren dat ik er weer eentje zie!
Mijn eerste barbie Sindy!









Daar was ik zo trots op

Helaas is mijn Sindy erg beroerd aan haar einde gekomen. Mijn broer heeft haar letterlijk gevierendeeld.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dit!

Twinkel Pinkels, die poppetjes die licht gaven in het donker en wat was nou de naam van zo'n oranje ijsje met vanille ijs erin???
Alle reacties Link kopieren
Toverballen moest ik ook opeens weer aan denken!
Alle reacties Link kopieren
quote:nielson schreef op 26 juni 2011 @ 22:46:

en wat was nou de naam van zo'n oranje ijsje met vanille ijs erin???De split.



Nog steeds erg lekker!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ojaaaaaa thanks!
quote:nielson schreef op 26 juni 2011 @ 22:46:

Leuk dit!

Twinkel Pinkels, die poppetjes die licht gaven in het donker en wat was nou de naam van zo'n oranje ijsje met vanille ijs erin???Ik heb echt nog nooit van die poppetjes gehoord. Wanneer waren die een rage?

Alle reacties Link kopieren
Midden jaren 80, zoiets? Ik had er een in ieder geval!
flippo's en knikkeren!
quote:bunnerbobbelien schreef op 17 juni 2011 @ 22:03:

[afbeelding]



Zo'n blikje met zuurtjes lag standaard in de auto. Als we een lange autorit moesten maken, kregen we er daar één uit onderweg Zo'n blik zuurtjes ja! Geweldig. Ik wilde altijd zo graag het doosje hebben als het leeg was. Bij het zien van deze foto herinner ik me weer hoe erg ik zo'n doosje als een "schat" beschouwde.
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie deze nog?



Heb ik dit weekend meegenomen bij Jamin

Zou het nog net zo lekker zijn als vroeger?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
ohja ! TwinkelPinkels !

wij hadden daar een spel van .. met lichtgevende pionnen oid !



wie kent Pim en Pom nog ?
Is dat niet dat poeder dat knettert in je mond?
Alle reacties Link kopieren
Er zit inderdaad poeder in iris, maar het knettert niet. 't Is volgens mij een beetje zurig. Ik weet nog dat ik per ongeluk eens wat van dat poeder inademde, en bijna de dievenmoord stikte. Toch ga ik het nog een keer proberen!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:wiezewo schreef op 23 juni 2011 @ 19:42:

[afbeelding]



Die vlechtarmbandjes heb ik nooit gedragen, maar deze dan weer wel. Dat hondje had ik ook en een molentje waarvan de wieken echt konden draaien.

Eigenlijk was het de bedoeling dat je die bedeltjes dan ging sparen, maar ik heb later nooit een bedeltje erbij gekregen,



Ik zie ze trouwens heel af en toe nog steeds!ik had vroeger ook een bedelarmband, net gekregen toen de mode bijna ovver was. Dus ik had er een stuk of 6 aanhangen, oudere zussen die hem eerder hadden, veel meer. heb ik later goed gemaakt door er op iedere vakantie zelf een te kopen, makkelijke souveniers, weinig plaats in de koffer, en je weet waar je ze moet laten. Met t gevolg dat hij nu wel erg zwaar is om te dragen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vond net dit stukje Q en Q en wat is het achteraf gezien slecht geacteerd .



Stukje Q en Q
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 28 juni 2011 @ 14:27:

Ik vond net dit stukje Q en Q en wat is het achteraf gezien slecht geacteerd .



Stukje Q en QZinderend!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Jeugsentiment betekent voor mij:Lekker lang buitenspelen in de zomer met je vriendjes uit de straat,overlopie doen,buskruitje spelen,kamperen op het grasveldje aan de overkant van ons huis,fietsen op het schoolplein.Swiebertje kijken bij de buurvrouw(want wij hadden nog geen tv)oh ik kan nog zoveel bedenken hier.(wat een onwijs leuk topic trouwens)Maar vooral het gevoel wat ik erbij krijg nu ik aan mijn jeugd terugdenk.Het gevoel van lekker onbezorgd zijn,geen hoofd vol zorgen,de toekomst nog zooo ver weg.SOms wou ik echt dat ik lekker nog kind kon zijn!!!!Even terug in die onbezorgde,warme,veilige,knusse tijd die mijn kindertijd was!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven