Wat is voor jou jeugdsentiment?

17-06-2011 21:52 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moest ervan komen afgelopen week; ik ging m'n berging opruimen. Ver ben ik niet gekomen, want al na tien minuten stuitte ik op m'n Bobby & Kate verzameling. Kennen jullie die spulletjes van vroeger? Ik was er helemaal lijp van:





Toen ik ging nadenken wat voor mij nog meer jeugdsentiment is, kwam ik op de volgende items:



Dit kocht ik altijd na het zwemmen. (Oftewel: daarvoor gíng ik zwemmen....)





'Plastic schoenen'. Als ik die aanmocht, was het écht zomer!





'De Zevensprong'. Wat was dat spannend zeg! Ik heb 'm nu ook op DVD, en het blijft gewoon leuk.



Waarvan krijgen jullie weer dat gevoel van vroeger?

Ik ben trouwens 37.

Bij andere leeftijden komen er waarschijnlijk weer hele andere dingen naar boven. Ben benieuwd!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Djin schreef op 17 juni 2011 @ 22:21:

Wij hadden een Atari ipv NintendoMet twee streepjes + een heen en weer gaande stip = tennis?
You don't have to fit into the format
Ooh wat grappig, wij maakten ook smurfensnot en rozenbottel"parfum".
Alle reacties Link kopieren
Klopklop maken. Leeg rond botervlootje, zeep erin en met een stokje keihard kloppen. Roze crepepapier erbij voor de kleur. Of zachtzand maken in de zandbak..Hoe weet ik eigenlijk niet meer.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
volleybal geloof ik
Alle reacties Link kopieren
@mooncatcher, enne bedankt nou heb ik dat deuntje van Mario in mn hoofd haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Djin schreef op 17 juni 2011 @ 22:24:

Klopklop maken. Leeg rond botervlootje, zeep erin en met een stokje keihard kloppen. Roze crepepapier erbij voor de kleur. Of zachtzand maken in de zandbak..Hoe weet ik eigenlijk niet meer.haha ja zacht zand maken...en hoe? geen idee
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 17 juni 2011 @ 22:24:

[...]



Met twee streepjes + een heen en weer gaande stip = tennis?Yep die ja, en ook een soort traitlon kon je doen. Had je de pech dat je honderd meter moest rennen, zat je als een bezetene dat stickje keihard heen en weer te duwen..
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:Renee09 schreef op 17 juni 2011 @ 22:24:

@mooncatcher, enne bedankt nou heb ik dat deuntje van Mario in mn hoofd hahatudutudutu TU..
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen in het zwembad en dan na afloop een patatje met.

Zomervakanties die altijd droog en zonnig waren (in mijn beleving)

Barbies

Elastieken (soort touwtje springen maar dan met elastiek)

Plastic zonneklep in kleuren rood groen en blauw

Vakantie-doe boeken

Walkman (ja voor cassettebandje)

Jem een tekenfilm

Gele vla uit een glazen fles

Piedro schoenen (god die waren lelijk, altijd donkerblauw of poepbruin)

Van die plaatjes die je op kapotte kleren kon naaien

De film van ome willem

de mini playbackshow

van die dubbele waterijsjes (nog steeds goed en goedkoop)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja smurfensnot maken in een plastic zakje met badschuim
Alle reacties Link kopieren
Lekturama sprookjes met cassette en boeken, we hadden ze allemaal, je hoorde een PING als je de bladzijde moest omslaan...altijd mee naar Spanje in de auto
Alle reacties Link kopieren
Een opmaakpop had ik ook:





Toen kwam m'n nichtje een keer logeren, en die had het hele gebeuren op m'n bureautje gezet, met de bureaulamp er bovenop. Die was toen heel heet geworden, waardoor die halve kop, inclusief haar, was weggesmolten.



M'n slaapkamer heeft nog een week gestonken.

Ik kreeg overigens wel een nieuwe kop.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Mooncatcher schreef op 17 juni 2011 @ 22:28:

Lekturama sprookjes met cassette en boeken, we hadden ze allemaal, je hoorde een PING als je de bladzijde moest omslaan...altijd mee naar Spanje in de autohebben wij dezelfde ouders???
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
voor een paar cent een zakje smex, smax, smecs, smacs (?) halen. van die ovale bacon zoutjes...daar ging ik echt lijp op, zo jammer dat ze niet meer bestaan...likkoekjes in roze, wit geel en oranje
Alle reacties Link kopieren
quote:Djin schreef op 17 juni 2011 @ 22:29:

[...]



hebben wij dezelfde ouders???



uuhhh hahaha zou het?



ow heb de lekturama sprookjes allemaal op cd gebrand, altijd leuk om ze weer te horen...PING
O ja, vakantie-doe boeken. Ik had eerst Bobbo en later Donald Duck.



* de deurtjes in mijn hoofd gaan helemaal open *



Hoe heten die plastic touwen ook al weer waar je een bal tussen moest laten gaan? Dat deed je met z'n tweeën aan ieder een kant van het touw.



En dan had je ook nog stoepie-randen, waar je een bal op de stoep terug moest laten schieten.
Alle reacties Link kopieren
Op woensdagmiddag eerst vrijzwemmen en daarna met z'n allen voor de tv voor kinderbios (waaronder 'alleen op de wereld'), met een bakje chips natuurlijk!!

Elastieken

Stoepranden (met de bal de stoep aan de overkant proberen te raken zodat je de bal weer terug kreeg)

Cake bakken bij iedereen die het wilde en lekker de bak uitlikken :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Djin schreef op 17 juni 2011 @ 22:04:

Een lolo bal, Jem and the Misfits, Ron's honeymoon quiz met natte haren op de bank met bakje chips. En van die gekleurde lichtgevende armbandjes.Een poosje geleden kwam ik de dvd tegen bij de Blokker. Een film van Jem and the misfits. Gekocht natuurlijk! En nu hou ik op met dit soort ontboezemingen.. slecht voor mn forumreputatie
Rozenparfum, jaaaa. Metzonder jas naar buiten, Abba playbacken op school. De Dik voor mekaarshow op de radio, betonuurtje van Alfred Lagarde. Champagnepils.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mooncatcher schreef op 17 juni 2011 @ 22:30:

voor een paar cent een zakje smex, smax, smecs, smacs (?) halen. van die ovale bacon zoutjes...daar ging ik echt lijp op, zo jammer dat ze niet meer bestaan...likkoekjes in roze, wit geel en oranjeDie had je in twee smaken. Smacs was het geloof ik. BBQ en iets met uien. Die langwerpige zakjes.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:Mooncatcher schreef op 17 juni 2011 @ 22:30:

voor een paar cent een zakje smex, smax, smecs, smacs (?) halen. van die ovale bacon zoutjes...daar ging ik echt lijp op, zo jammer dat ze niet meer bestaan...likkoekjes in roze, wit geel en oranjeDie had je in twee smaken. Smacs was het geloof ik. BBQ en iets met uien. Die langwerpige zakjes.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic...



Kinderen voor Kinderen...en dan met Sinterklaas de lp krijgen

Danny de Munck

Frizzle Sizzle

ballonrokjes

van die mouwophouwers met bretels eraan

stuiterballen

gompie ijsjes met een kauwgumbal onderin

top 40 opnemen met een casseterecorder
Alle reacties Link kopieren
oranje zakjes waren het...idd stoepranden, en spoorzoekertje door de hele wijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Mooncatcher schreef op 17 juni 2011 @ 22:31:

[...]





uuhhh hahaha zou het?



ow heb de lekturama sprookjes allemaal op cd gebrand, altijd leuk om ze weer te horen...PINGJe kon ze gewoon dromen tegen de tijd dat de franse grens bereikt was. En met een beetje pech liep het bandje vast en hoorde je de hele terugreis een raar stuk halverwege de gelaarsde kat.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Rolo's bij oma, Nibbit chips

Familie Robinson kijken, Barbie's, Lego Fabuland, Suske en Wiske lezen en de Kameleon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven