Wat is voor jou jeugdsentiment?

17-06-2011 21:52 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moest ervan komen afgelopen week; ik ging m'n berging opruimen. Ver ben ik niet gekomen, want al na tien minuten stuitte ik op m'n Bobby & Kate verzameling. Kennen jullie die spulletjes van vroeger? Ik was er helemaal lijp van:





Toen ik ging nadenken wat voor mij nog meer jeugdsentiment is, kwam ik op de volgende items:



Dit kocht ik altijd na het zwemmen. (Oftewel: daarvoor gíng ik zwemmen....)





'Plastic schoenen'. Als ik die aanmocht, was het écht zomer!





'De Zevensprong'. Wat was dat spannend zeg! Ik heb 'm nu ook op DVD, en het blijft gewoon leuk.



Waarvan krijgen jullie weer dat gevoel van vroeger?

Ik ben trouwens 37.

Bij andere leeftijden komen er waarschijnlijk weer hele andere dingen naar boven. Ben benieuwd!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Van die waterijsjes in een plasticzakje. Je hebt ze nu nog. Maar vroeger hadden ze kleur. Je kreeg er zelfs een paarse of gele etc tong van. Er zat ws heel veel kleurstof in. Cola smaak werd om gevochten. En citroen bleef bij ons altijd liggen. Wij noemden ze overigens zuigzakjes.
Alle reacties Link kopieren
Lolobal,rolschaatsen,zweetbandjes,hééél veel kleine speldjes en dan het liefst overal op.

Pick-up en elpees en singletjes cassettebandjes een walkman



De zevensprong,Q en Q,Medisch centum west,de Doornvogels.. Wicky de viking..

O,ik ben wel op dreef zo te lezen/zien
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
O,ja en je had toen ook drie verschillende zakken chips met nieuwe smaken en vormen :sjimpies,sjompies en sjampies! ben die namen nooit meer vergeten..

En we kregen altijd van die Napoleon-snoepjes als we een dagje Efteling ofzo deden..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Maya de bij

Raketjes met chocoladepunt

Brokken druivesuiker

Silas!



En zoveel wat al gezegd is. De kauwgom met plaatjes die je op je hand kon plakken, koetjes repen uit de automaat.



Mijn eerste zelf gekochte LP van celavette de l'animo, had m tegen de verwarming aangezet, krom!! Zucht...
Alle reacties Link kopieren
En wij hadden van die geurpennen..

Ook dronken we altijd Capri-sonne.. dat smaakt trouwens nog steeds hetzelfde..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Wie kent dit spul nog? Zat in de jaren '70 of '80 in een groen potje..

Filmpje!!



http://www.wonderhowto.co ... th-glue-and-borax-130536/
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
zo! 11 pagina's gecheckt om te zien of de juiste naam voor dat rubberen half-rondje al gegeven was...



het is een .......(roffel)..............



Maneschijf! Moest inderdaad een gaatje in vanwege oogplop gevaar...
jeugdsentiment:



Klokhuis! was nieuw op de buis en op school speelden we hele scenes na.



LP's van "now this is music", hadden we in de klas, ik geloof nummer 3 en 4.



Mel en Kim, Milli Vanilli, Lambada..... Thriller, Rick Ashley...



Alle boeken van Lemniscaat, Cats musical, Amsterdamned...(mocht ik niet zien)



Buskruit spelen op straat, "landje veroveren", hinkelen, kaatsen met een tennisbal, vanaf 10 naar beneden tellen met steeds moeilijkere gooi en vang trucs, straf als je 5 minuten te laat binnen was van het buitenspelen Buitenspelen buitenspelen buitenspelen.



Al dat speelgoed, ik had wel wat, maar dat boeide me niet zo. Zus had al dat spul, ik had een boek of was buiten.
Alle reacties Link kopieren
Op woensdagmiddag had je bij de EO de super christelijke kinderserie: bontje blauw. Een vogel was het. Meer weet ik niet. En als ik het aan anderen vraag, kent niemand het.



Ik had een casettebandje waar een spelletje in zat. Die klapte er uit. Met magneten als een soort pionnen. Heb de spelregels nooit gekend maar ik speelde er wel vaak mee
Alle reacties Link kopieren
Op de Duitse zender Die sendung mit der maus kijken. Er werd gewoon een sprintje getrokken richting tv als ik die begintune hoorde.

Of Rosenmontag op ZDF kijken en dan ook zooooo graag met omgekeerde paraplu alle snoep willen vangen.

En als we buiten gingen spelen deden we vaak Annamaria Koekoek, of als obstakel fungeren voor mijn broer en vriendjes die stunten met hun crossfiets. Allemaal op rij op de grond liggen en zij met een zelfgemaakte schans over ons heen springen.

Of het A-team naspelen en dan was die leuke buurjongen Face en ik Amy want die vonden elkaar zo leuk.

Ik zit er weer helemaal in. Opgroeien vanaf '76 en dan de jaren 80, geweldig!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de band " Doe maar! "

En dan ook alles wat daarbij hoorde, dus de neon groen/roze buttons (zoveel mogelijk op je spijkerjasje), veters en nog veel meer dingen in die kleuren
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtbron schreef op 18 juni 2011 @ 01:40:

Wie kent dit spul nog? Zat in de jaren '70 of '80 in een groen potje..

Filmpje!!



http://www.wonderhowto.co ... th-glue-and-borax-130536/Jaaaaaaa, smurfensnot noemden we dat!
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtbron schreef op 18 juni 2011 @ 01:40:

Wie kent dit spul nog? Zat in de jaren '70 of '80 in een groen potje..

Filmpje!!



http://www.wonderhowto.co ... th-glue-and-borax-130536/Slime! Daar speelden wij ook mee. Ik herinner me ook nog dat we zelf een boterhamzakje vulden met stukjes zeep en een beetje water en dan net zo lang kneedden totdat het een schuimig goedje werd en dat voelde heel lekker in je handen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tarretje schreef op 18 juni 2011 @ 07:40:

Op woensdagmiddag had je bij de EO de super christelijke kinderserie: bontje blauw. Een vogel was het. Meer weet ik niet. En als ik het aan anderen vraag, kent niemand het.

Dat was volgens mij een onderdeel van het programma "D'r kan nog meer bij".
Jeugdsentiment...voor mij de Kinderbios op de woensdagmiddag, Ren je Rot, Stuif es in, Klassewerk.



En natuurlijk, je hoorde er niet bij als je de film NIET gezien had, GREASE! Was een jaar of 10 toen ik de film met de whole familie in de Arnhemse Luxor bioscoop zag. Daarna nog stiekum 2x met vriendjes/vriendinnetjes naar die film geweest. De film was echt een rage, en natuurlijk moest er ook Brylcreem ("haargel" uit de jaren 70) in m'n haren in die periode dat de film draaide



Wil die tijd best nog eens over doen
Alle reacties Link kopieren
Van tv: Oppassen en natuurlijk, Telekids met Carlo en Irene. Ook kan ik me Geef nooit op nog wel herinneren. Waarbij ze in de studio in zo'n gat sprongen en opeens in de volgende scene op een totaal andere locatie waren.

Wat ik me nog goed kan herinneren is het internetten via de modem. Dat piepend, krakend geluid als je ging inloggen. Wij mochten dan een half uurtje internetten. Als je er te lang aan had gezeten kreeg je dat wel te horen als de rekening van KPN op de mat viel.. en o, ja als m'n moeder moest bellen moesten wij natuurlijk van internet af want tegelijkertijd bellen ging toen nog niet.



Nee, ben dus nog niet zo heel oud. 22 ;)
Wie speelde er ook landjepik?
Alle reacties Link kopieren
80s muziek, hoewel ik pas in 89 bewust naar muziek ben gaan luisteren.

Nik Kershaw, wouldnt it be good

Don Henley, boys of summer

Tears for fears, everybody wants to rule the world

Forever young

Mister mister, broken wings



Naf naf, cool cat, mijn oude middelbare school
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, Naf Naf!

Daar had ik een sweater van, met capuchon. Felroze met badstof letters in alle kleuren (die uiteraard 'Naf Naf' vormden.)Hoewel niet goedkoop, werd de trui steeds korter in de was. Wat baalde ik daarvan zeg, want ik was verliefd op m'n trui in kermiskleuren.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
En dit soort computerspelletjes:



Ik had er eentje van m'n eigen spaargeld gekocht. Was 39 gulden. Een godsvermogen voor een kind van tien.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Van die schoentjes als sleutelhanger met geurende zool ! Kan die geur nog zo voor de geest halen, heerlijk !
Alle reacties Link kopieren
Landjepik, check. Of naar de V&D schoolcampus kaftpapier en een nieuwe agenda uitzoeken.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Papieren poppetjes aankleden met diverse kleertjes:



Alle reacties Link kopieren
O, wat een feest van herkenning!



Om maar met het laatste bericht te beginnen: ik had dozen vol van die papieren poppetjes die je kon aankleden. Geweldig vond ik het!



Die foam kubusjes had ik ook. Kun je die nog ergens kopen? Denk dat mijn puzzelgekke kinderen die ook erg leuk vinden. En inderdaad de Rubiks dingen, ik had er heel veel van: een gewone Rubiks cube, een kleintje aan een sleutelhanger, een ovale met schuifvakjes en ook dat platte ding. Ben er uren zoet mee geweest.



Woensdagmiddag tv, heerlijk! Ik was helemaal weg van Dieren van het groene woud, maar dat kent dus ook helemaal niemand.



Een lolobal mocht ik niet, dat was gevaarlijk volgens mijn moeder. En zelf smurfensnot maken mocht ook niet, dat vond ze vies. Dat deed ik stiekem .



Ik speelde met de barbies van m'n zussen, maar had zelf Fleur met een hele kast vol kleertjes.



In de zomer was het altijd warm en mochten we 's avonds ook nog buitenspelen: stoepranden, verstoppertje, blikspuit. Op mijn verjaardag (in februari) lag er altijd sneeuw en bouwden we een sneeuwiglo in de tuin.



Ooooo, zo kan ik nog wel even doorgaan. Heerlijk, even terugdenken aan die onbezorgde tijd van toen!
Alle reacties Link kopieren
quote:flint schreef op 18 juni 2011 @ 16:12:

Woensdagmiddag tv, heerlijk! Ik was helemaal weg van Dieren van het groene woud, maar dat kent dus ook helemaal niemand. IK wel hoor!

You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven