Wat laten zien van Amsterdam aan indonesische vriendin

29-07-2014 19:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Een vriendinnetje van lang geleden uit indonesië komt morgen naar amsterdam, Ze heeft ondertussen een heel gezin wat ze mee neemt (2 mannetjes van 6 en 2 en haar man).



Super leuk dat ze komt en dat ik d'r gezin kan ontmoeten, Zelf wist ze nog niet wat ze wil gaan doen, dus wou zelf iets leuks verzinnen, maar vindt dit nogal lastig,



Ik kom zelf zelden in Amsterdam, en heb al helemaal geen ervaring met uitjes met kinderen maken, dus heb al een poos zitten googlen maar ben er nog niet uit (ook ivm die niet zo zonnige weersvoorpelling)



Dus ben ik benieuwd of jullie misschien wat leuks weten om te doen, of te laten zien.



Ik wacht het hoopvol af ^^
Alle reacties Link kopieren
Nemo is voor kinderen superleuk! Wellicht ook heel druk ivm vakantie, dat weet ik niet.
Sowieso een rondvaart.
Alle reacties Link kopieren
Museum het grachtenhuis is ook leuk en minder druk dan andere trekpleisters.



In de openbare bieb heb je een dakterras met mooi uitzicht over de stad.



Rondvaart is misschien ook leuk?
Alle reacties Link kopieren
Slot Muiderpoort, ergens pannenkoeken eten, een molen bezoeken, een stukje met de tram vinden de meeste kinderen ook al gewoon leuk.
Artis!
Alle reacties Link kopieren
Niet naar Nemo, daar zijn de kinderen te klein voor. Volgens mij is Nemo vanaf 8 jaar.

Rondvaart is inderdaad leuk!
De wallen in elk geval en het seksmuseum is ook leuk voor toeristen
Alle reacties Link kopieren
De pannenkoekenboot! Die vaart over het ij terwijl de kinderen zelf pannekoeken mogen bakken/ eten



Vondelpark en dan vooral bij het pierenbadje, erg leuk voor die kleintjes al heb je daar wel een beetje zo'n voor nodig



Amstelpark heb je een hele grote speeltuin



Zaterdag heb je de gay parade, klein en groot kijken hun ogen uit! Is wel erg druk!



Met heel slecht weer kan je ook nog naar tun fun.



Op Schiphol het panoramadek om vliegtuigen te kijken en daar heb je ook een klein indoor speeltuintje. (Ook heel indrukwekkend om even bij de bloemenzee langs te gaan)



Een ritje in een koets (opstappen op de dam)
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
"De wallen in elk geval en het seksmuseum is ook leuk voor toeristen"



Ja, echt superleuk voor kinderen van 2 en 6! Goed meegedacht dit keer!
Nemo is erg leuk en heeft een mooi dakterras (kleine kinderen kunnen daar ook pootjebaden. Al zal de 2-jarige nog niet zoveel hebben aan Nemo. Een rondvaart is zeker aan te raden (vooral als het warm wordt). Artis is ook leuk.
quote:kerstklok schreef op 29 juli 2014 @ 20:54:

"De wallen in elk geval en het seksmuseum is ook leuk voor toeristen"



Ja, echt superleuk voor kinderen van 2 en 6! Goed meegedacht dit keer!
Alle reacties Link kopieren
Ga even achter CS met het gratis pontje over het IJ, drink wat op het prachtige terras van Eye, bij minder weer heb je binnen ook mooi uitzicht, en ga weer terug. Altijd leuk om de waterkant even te zien.



Mensen kijken in het Vondelpark.
.
Het gaat toch over wat ze haar volwassen vriendin wil laten zien? Regel oppas voor die peuters als je Amsterdam gaat beleven en laat haar er 'n dagje mee naar de Efteling gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2014 @ 21:52:

Het gaat toch over wat ze haar volwassen vriendin wil laten zien? Regel oppas voor die peuters als je Amsterdam gaat beleven en laat haar er 'n dagje mee naar de Efteling gaan.

Ja, want die moeder gaat vast zonder problemen haar kinderen achterlaten bij een wildvreemde oppas, die de kinderen verder ook niet kennen, om wat van Amsterdam te gaan zien



Ik zou eerder voor de kindervriendelijke uitjes gaan. En vooral niet te veel plannen, want jetlag en wie weet slaapjes spelen vast ook nog mee.
Alle reacties Link kopieren
Voor zulke jonge kinderen zijn geen heel spectaculaire uitjes nodig.



Kinderen van bekenden uit het buitenland vonden fietsen al iets geweldig leuks
Alle reacties Link kopieren
En een ritje met de tram zal ook al dolle pret zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Anne Frank huis

Wandeling over de wallen

Trompetsteeg door . Is de smalste straat van Europa
Alle reacties Link kopieren
quote:mabelle schreef op 30 juli 2014 @ 12:51:

Anne Frank huis



Denk niet dat je met 2 kleine kinderen zin hebt om aan te sluiten in de ellenlange rij.

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven