Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:36.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Overig
  4. Wie is dit jaar ook eindelijk weer jarig?

Dit onderwerp heeft 17 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:43.

[ Wie is dit jaar ook eindelijk weer jarig? ]

Ga naar een onderdeel

1. Het duurt nog 3 weken, maar dan is het eindelijk zover, mijn verjaardag is daar! 29 februari, de dag die iedereen vergeet als-ie weer in een jaar zit, de dag waarover iedereen zegt "ach kon je moeder het niet nog even ophouden of juist harder persen", de dag waarop ik mijn verjaardagsfeestje mag vieren!
    Wie ook?

Ja... Het is wat het is he

1. Oh, ik ben dit jaar ook jarig, in april.. Maar dat bedoel je dus niet! ;-)

Geniet van jouw unieke dag!!

Lalalalala Pasta!

2. Lijkt me een hele aparte dag om jarig te zijn ja! Wanneer vier je het als er geen 29 feb is?
    Of wordt je gewoon niet ouder? :)

Ben zelf ook weer jarig dit jaar, in Juli wel te verstaan ;-)

3. Schrikkeljaar hè, van harte gefeliciteerd hoor!
    En vertel hou oud word je nu dan?

4. Ik lees mijn OP nu terug en besef dat het nogal egotripperig over kan komen. Dat bedoel ik niet he!! Ben gewoon blij dat 29 februari dit jaar eindelijk weer bestaat. En ik ben benieuwd of er meer mensen op dit forum actief zijn die ook op die dag geboren zijn.

Ik vier het in overleg met schoonfamilie ivm verjaardag familielid op 28 februari. Meestal gewoon in een weekend, zoals ook voor familie en vrienden dit jaar. Manlief moet gewoon werken, rest van familie ook. En Druifje, het lijkt wel of ik nu net begin met volwassen worden ;-) zou mijn geboortedag ermee te maken hebben dat dat wat later op gang komt X-D ?? Dit jaar wordt ik 7 overigens.

5. Een tropisch jaar (de tijd die de aarde nodig heeft om in haar baan om de zon van lentepunt naar lentepunt te draaien) is niet exact 365 dagen. Het is 365 dagen, 5 uren, 48 minuten en 45,1814 seconden. Als men zich van dat verschil niets zou aantrekken en de duur van een jaar op 365 dagen zou afronden, dan zou men na vier jaar bijna een dag tekortkomen (preciezer: 23 uur en 15 minuten). We zouden dan oud en nieuw te vroeg vieren; bijna een dag voordat de aarde werkelijk helemaal rond de zon is gegaan. Het toelaten van de afwijking zou tot gevolg hebben dat na langere tijd de seizoenen ten opzichte van het kalenderjaar gaan verschuiven.

6. Nou het is toch wel heel bijzonder hoor, maak je niet druk over egotripperij X-D

7 ah wat een mooie leeftijd, mooi getal :)

7. quote:
    mamaria schreef op 08 februari 2012 @ 13:02:
    Ik lees mijn OP nu terug en besef dat het nogal egotripperig over kan komen. Dat bedoel ik niet he!! Ben gewoon blij dat 29 februari dit jaar eindelijk weer bestaat. En ik ben benieuwd of er meer mensen op dit forum actief zijn die ook op die dag geboren zijn.

[..]

.
    Zo komt het niet over hoor, alleen de titel is wat verwarrend haha

Lalalalala Pasta!

8. Vind het ook echt bijzonder ja! Geniet van je verjaardag heerlijk om het eens op de echte dag te kunnen vieren!

9. Zou die ene dag correctie de reden zijn van de late winter dit jaar?? X-D

10. Wat fijn voor je dat je dit jaar eindelijk weer eens echt jarig bent. :)

11. Wat bijzonder, ik hoop dat je een fijne dag hebt dan :)

Ik vier m'n verjaardag samen met m'n dochtertje, zij is de dag voor mijn verjaardag jarig.

12. Ikzelf ben op koninginnedag jarig en ik kan het dus eigenlijk ook nooit op mijn échte verjaardag vieren. Iedereen is naar de vrijmarkt of op stap. Ikzelf ook trouwens.
    Heeeeel soms valt q-day op zondag en dan wordt het op de 29e gevierd en dan kan ik mijn verjaardag op de dag zelf vieren. Leuk is dat!

Leuk dat je weer eens echt jarig bent.
    Geniet er maar van.

13. Je wordt bedankt. Mijn verjaardag is dit jaar een dag later omdat jij zo nodig dit jaar ook jarig moet zijn. :(

Ik zou hem eraf bijten als ik jou was!!!

14. Ach gut, wat is weer zo'n verborgen verdriet waar ik echt geen weet van had.. X-D
    Mensen die op 29 februari jarig zijn... echt nooit bij stil gestaan..

Dan wil ik je alvast een heerlijke 7e verjaardag wensen Mamaria! :gift:

15. quote:
    tietanium schreef op 08 februari 2012 @ 13:23:
    Je wordt bedankt. Mijn verjaardag is dit jaar een dag later omdat jij zo nodig dit jaar ook jarig moet zijn. :(

ben jij ook jarig op 1 maart? Ik ben van 80, dus had overigens ook anders gekunt.

vrienden van ons zijn dit jaar 1 jaar getrouwd!

16. Haha , ik begreep de titel niet, dacht iederen is tcoh weer jarig?
    Maar bof jij even, volgens mij is het een zaterdag, dus tijd genoeg om het te vieren. Op een doordeweekse dag heb je altijd mensen die zeggen: Ik kan niet, ik kom wel een dagje eerder of later ;)

Pluk de dag, maar trek met de bloemen de plant niet uit

17. Geen verjaardag maar mijn schoonzus en zwager zijn wel op 29 februari getrouwd. Geen idee hoe lang al maar dit jaar gaan we zéker even langs.

Van harte trouwens met je 7e!

Belangrijk zou ik mezelf niet willen noemen. Maar ik ben er van overtuigd dat als ik niet geboren zou zijn, iedereen zou willen weten waarom niet.