Zomertijd - Wintertijd

22-09-2014 20:25 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken gaat de wintertijd weer in, ik vind het maar helemaal niks.

In het donker opstaan en in het donker weer thuis komen



Nu is het zo dat de wintertijd eigenlijk de oorspronkelijke, juiste tijd is en heeft men de zomertijd ingevoerd zodat we zomers lang in het licht leven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zomertijd



Kunnen we die wintertijd nou niet gewoon helemaal afschaffen?

Ik stem voor, wie ook?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Nou eerder deden we niet mee met de Berlijnse tijd (wat we nu wel doen) en zaten we midden tussen Londen en Berlijn in, dat scheelde ook.

Zullen we het Amsterdams halfuurtje dan maar ook weer invoeren?



Maar eigenlijk ben ik gewoon voor lang genoeg licht, het hele jaar. En in de zomer extra lang licht om 's avonds lekker lang buiten te kunnen zitten.... Helaas helaas...
Nee, want het is vanaf half oktober 's ochtends donkerder dan op de dag dat de wintertijd ingaat! Ik zou pleiten voor wintertijd op 1 oktober. Dan sta je heel oktober nog in het ligt op!



Ik zou eerder de zomertijd afschaffen, heb ik die twee nare weken in april ook niet. Ik kan me namelijk altijd heel slecht aanpassen dan!
Eens met jou Sandt!
Alle reacties Link kopieren
Nee dat in het donker uit en thuis vind ik ook niks inderdaad.



Maar wat kouder weer, met een dekentje op de bank, warme chocomel en fijn de kaarsjes aan, daar heb ik op zich wel weer zin in .
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn wel meer voorstanders van, van mij mag het ook zomertijd blijven. Ik heb een hekel aan lange donkere avonden, kaarsjes of niet.
verba volant, scripta manent.
quote:Cheery schreef op 22 september 2014 @ 20:42:

Nou eerder deden we niet mee met de Berlijnse tijd (wat we nu wel doen) en zaten we midden tussen Londen en Berlijn in, dat scheelde ook.

Zullen we het Amsterdams halfuurtje dan maar ook weer invoeren?



Maar eigenlijk ben ik gewoon voor lang genoeg licht, het hele jaar. En in de zomer extra lang licht om 's avonds lekker lang buiten te kunnen zitten.... Helaas helaas...Door de zomertijd wordt het geen uur langer licht!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook van winteravonden met warme chocolademelk, kaarsjes, kerstboom, etc.



Maar daarom hoeft de klok nog niet te worden verzet!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Eensch met Sandt!
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:MarianneDavids schreef op 22 september 2014 @ 20:45:

Daar zijn wel meer voorstanders van, van mij mag het ook zomertijd blijven. Ik heb een hekel aan lange donkere avonden, kaarsjes of niet.Als het zomertijd blijft dan wordt het half december pas na negen uur 's ochtends licht!
Ik zou de wintertijd ook afschaffen. Maakt niet uit dat je in het donker moet opstaan, dat moet toch al als je vroeg naar je werk moet, maar in de winter in het donker thuis komen en een hele dag zonder daglicht vind ik juist klote. Heb liever dat uurtje daglicht nog eind van de middag.
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 20:53:

[...]





Als het zomertijd blijft dan wordt het half december pas na negen uur 's ochtends licht!Nou en? Dan zit je toch op je werk. Ik heb liever nog wat daglicht als ik 's middags vrij ben.
quote:elninjoo schreef op 22 september 2014 @ 20:59:

[...]



Nou en? Dan zit je toch op je werk. Ik heb liever nog wat daglicht als ik 's middags vrij ben.Kleine kinderen gaan nu wel in het licht naar school, veel veiliger! Met dit soort dingen geldt natuurlijk niet het persoonlijke belang, maar meer het totale plaatje!
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 20:45:

[...]





Door de zomertijd wordt het geen uur langer licht!

Ik weet het, maar het is meer een soort onmogelijke wens.. Zo van laat de aarde zo staan dat het altijd lang genoeg licht is om in het licht wakker te worden (rond 7 uur 's ochtends) en om ook niet in het donker naar huis te hoeven (rond half negen 's avonds nog beetje licht) en dam zomers lekker lang, beetje Scandinavisch.

Dat zou mijn ideaal zijn...

Maar helaas, zo draait de aarde niet 😕😕
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 20:53:

[...]





Als het zomertijd blijft dan wordt het half december pas na negen uur 's ochtends licht!Tja, ik heb liever 's avonds iets langer licht en dan 's ochtends maar lang donker.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 september 2014 @ 20:54:

Ik zou de wintertijd ook afschaffen. Maakt niet uit dat je in het donker moet opstaan, dat moet toch al als je vroeg naar je werk moet, maar in de winter in het donker thuis komen en een hele dag zonder daglicht vind ik juist klote. Heb liever dat uurtje daglicht nog eind van de middag.



Nou, dit dus.

Ben het helemaal met je eens!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Vreselijk. Het is nu al donker als 's ochtends mijn wekker gaat :'(



Maar verder wel eens met ninjoo en miss.inuendo. Als het 's ochtends toch al donker is maakt met mij weinig uit of het nou om 7.30 of 9 uur licht wordt. Doe dan maar dat uurtje langer in de middag.
Oh vreselijk vind ik dat die lange donkere avonden! Ik ben een ochtend mens, zodra het donker wordt, word ik moe.

Ik zie er altijd tegenop als de tijd weer verzet wordt. De zomer is nog niet afgelopen, maar van mij mag het alweer lente worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dan altijd wel fijn dat ik nog een uur langer mag liggen
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 20:53:

[...]





Als het zomertijd blijft dan wordt het half december pas na negen uur 's ochtends licht!Dat vind ik niet zo erg, het is nu ook al donker als ik opsta, na volgende week even niet meer maar dan moet 's middags om een uur of vijf, als het van dat druilerige weer is, het licht al aan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:bananenmilkshake schreef op 22 september 2014 @ 21:20:

Ik vind het dan altijd wel fijn dat ik nog een uur langer mag liggen Dat is ook maar één ochtend....
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Of flexibele werkuren? In de winter later beginnen en vroeger naar huis, in de zomer net andersom?
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar is er weer deze discussie. En elk jaar vind ik het prima zoals het is. Ik vind vooral het gejammer erover irritant.
Zo heerlijk dat het weer vroeg donker is... Ik haat de zomer en al dat licht!
Alle reacties Link kopieren
Sorry .. Ik probeer de positieve kant ervan te zien. Op zondagochtend ben ik wel blij met 1 uurtje extra, ook al is dat maar 1 keer per jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven