Zou je echt?

17-09-2014 22:14 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand molesteren als hij b.v aan je kind heeft gezeten, of is het iets wat je in je drift roept en doe je aangifte enz...

Ik vraag dit na aanleiding van een gruwelijk facebookfilmpje, zijn twee filmpjes naast elkaar, op de ene zie je een mafklapper een hondje slaan op niks af, op het rechterfilmpje lijkt het alsof de dierenbeul in elkaar gebeukt wordt vanwege datzelfde filmpje.

In de reacties echter is te lezen dat het rechterfilmpje een andere persoon is, iemand gemolesteerd al maanden terug omdat hij homo zou zijn.

Maar sommige reacties van mensen, echt, wat mensen alleen al roepen in hun drift, de dierenbeul moet minstens dood???
die ik wilde bestaat al...
Ik denk dat ik iemand in onmacht aan zou kunnen vliegen ja. Als iemand aan mijn kind heeft gezeten en ik die persoon tegen kom, dan hangt het erg af van hoe die persoon reageert. Maar als die persoon bijvoorbeeld meesmuilend naar me kijkt, op me neerkijkt of anderzijds mij niet het idee geeft dat die persoon ermee zit wat die persoon mijn kind heeft aangedaan, ja, dan denk ik dat ik het er eigenhandig wel in zou slaan... verstandig? Vast niet. Maar ik beroep mij dan weer op tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid.
Ik vind een dierenbeul en iemand die aan je kind heeft gezeten wel twee hele verschillende dingen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen beschouwen hun huisdier als hun kind. Dus die zullen een dierenbeul denk ik beschouwen als hetzelfde als een kindermishandelaar.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Vaak wordt er naar mijn idee niet gekeken naar het werkelijke verhaal en zijn het allemaal tokkies die vervolgens op zo'n filmpje reageren... Keurt niet goed wat dierenbeulen etc. doen. Toch walg ik vaak van de reacties...
Waarom kijk je dat soort filmpjes? Snap ik nooit zo...



Ik kan me voorstellen dat als iemand aan mijn kind heeft gezeten, ik in blinde woede hem/haar aanvlieg.
De extreem agressieve reacties die je de laatste jaren ziet als reactie op wat als dierenmishandeling wordt gezien zijn vrij opvallend ja.
Sorry het gaat er bij mij echt niet in dat iemand dezelfde instinctieve gevoelens kan hebben voor zijn huisdier als voor zijn kind. Hoe ik het ook wend of keer klopt daar iets niet in.
Ik niet en ik roep dat ook niet (meer).



Ik denk trouwens dat de meeste mensen die het roepen niet daadwerkelijk tot actie over zouden gaan. Als je bedenkt hoeveel kinderen iets aangedaan wordt en hoe vaak dat in het nieuws komt, als vervolgens elke ouder erop in zou beuken zou dat geen nieuws meer zijn en die enkele keer dat er eens een ouder door het lint gaat wordt nog altijd groot uitgemeten. De meeste ouders zijn als hun kind iets is aangedaan verstandig genoeg om zich op hun kind te richten.
@lalalief ik ook. Net als dat filmpje van die agent die een loslopende hond neerschoot. Sommige reaguurders (en de context was onbekend adhv het filmpje) hadden hem het liefst achter een auto aan door de straten gesleurd.
Alle reacties Link kopieren
In mijn jonge jaren heb ik een keer iemand die zijn hond sloeg een enorme opdonder verkocht met mijn paraplu, die kerel was veel groter en sterker dan ik maar ik was zo ongelooflijk giftig, ik kreeg een soort oerkracht. Die vent was zo overdonderd dat hij niets zei of deed.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 17 september 2014 @ 22:23:

Sorry het gaat er bij mij echt niet in dat iemand dezelfde instinctieve gevoelens kan hebben voor zijn huisdier als voor zijn kind. Hoe ik het ook wend of keer klopt daar iets niet in.Ik ben bewust en zeer gelukkig kindvrij en mijn kat is inderdaad voor mij belangrijker dan welk kind ook. En als iemand mijn kat iets aan zou doen is diegene inderdaad nog niet jarig.
Alle reacties Link kopieren
Jij vindt niet dat een dierenbeul een flink pak rammel verdient?



Ooit iemand een keer gezien die uit wilde halen naar mijn hond, toen werd ik ook pis en pislink. Doe mijn beestje moedwillig pijn en ik trek je kop van je romp, geen excuus.
En idd. Je kunt het je als ouder eigenlijk niet veroorloven het risico te lopen dat je weg moet bij je kind omdat je vervolgd wordt. De schade aan je kind kun je niet ongedaan maken door de misbruiker te mishandelen/doden. Je kunt je kind alleen maar nog meer beschadigen er mee.
idd matrusjka, ik snap het ook niet zo...



Misschien zijn mijn familie en ik wel barbaren haha, maar we hebben van elkaar stellig het idee dat we wraak zouden nemen op iemand die een van ons iets afschuwelijks aan doet...en sja het mag niet officieel en zo maar op zich vind ik het rechtssysteem in nederland wel zo soft he..
Alle reacties Link kopieren
Als je aan mijn kinderen komt doe ik je wat. Dat weet ik zeker. Wat ik doe weet ik niet, dat ligt eraan wat de persoon gedaan heeft.
Blue_lagoon jij vergelijkt je liefde voor je kat echt met liefde en instinctieve (biologisch bepaalde) beschermingsgevoelens die mensen (en dieren) naar hun eigen kinderen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Soms zijn de zogenaamde oplossingen die mensen voor daders bedenken nog veel erger dan de misdaad van de dader.

Dan hebben ze zelf waarschijnlijk niet door hoe bloeddorstig ze zijn.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Dat noem ik crazy catlady. Sorry.
quote:eldorado schreef op 17 september 2014 @ 22:23:

De extreem agressieve reacties die je de laatste jaren ziet als reactie op wat als dierenmishandeling wordt gezien zijn vrij opvallend ja.

dat is echt alleen in westelijke landen zo, hoor...in andere landen zijn honden vaak waak beesten of, heel anders weer, voedsel.



Vind het een beetje kinderachtig ook je zelf te identificeren met een dier, natuurlijk zijn ze leuk maar het zijn geen mensen.
Maar je hebt geen kinderen dus geen vergelijk blue_lagoon. Je kunt dus niet weten of dat dezelfde soort liefde is.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 17 september 2014 @ 22:26:

Blue_lagoon jij vergelijkt je liefde voor je kat echt met liefde en instinctieve (biologisch bepaalde) beschermingsgevoelens die mensen (en dieren) naar hun eigen kinderen hebben?



Dat kan ik niet weten omdat ik zelf (gelukkig) geen kinderen heb dus ik weet niet hoe dat voelt. Maar op mijn manier: ja, ik voel een beschermingsdrang naar mijn kat en heb een grotere liefde voor mijn kat dan voor kinderen. Shoot me. Dat zal inderdaad vast niet te vergelijken zijn met iemand die een kind heeft en de gevoelens daarvoor, maar dat hoeft ook helemaal niet.



En noem me vooral zoals je wil.
anoniem_203610 wijzigde dit bericht op 17-09-2014 22:37
Reden: edit
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg je nu GateKeeper, maar dat doe je niet werkelijk, ik snap je reactie, maar dit bedoel ik nou.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 17 september 2014 @ 22:25:

Jij vindt niet dat een dierenbeul een flink pak rammel verdient?



Ooit iemand een keer gezien die uit wilde halen naar mijn hond, toen werd ik ook pis en pislink. Doe mijn beestje moedwillig pijn en ik trek je kop van je romp, geen excuus.Precies. Dieren zijn net zo goed onschuldig en weerloos.
quote:Penelope_ schreef op 17 september 2014 @ 22:28:

Maar je hebt geen kinderen dus geen vergelijk blue_lagoon. Je kunt dus niet weten of dat dezelfde soort liefde is.Precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven