bedankje ziekenhuis

22-07-2014 09:25 23 berichten
Ik heb de afgelopen tijd nogal wat meegemaakt qua ziekte. Ik zou graag het ziekenhuis (artsen en verplegers) een bedankje willen geven voor hun goede zorgen en alles. Ik ben ze heel erg dankbaar.



Ik heb natuurlijk al mondeling de arts bedankt, maar ik zou graag ook iets willen geven, denk ik. Bloemen kunnen niet in het ziekenhuis, omdat bloemen (of eigenlijk vooral het water waarin ze staan) niet zo hygiënisch zijn, maar misschien iets anders.



Heeft iemand misschien tips/ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Grote doos Merci of pot drop?
Een megagrote fruitmand, een subway platter voor de afdeling, een grote schaal muffins die je zelf gemaakt hebt?



Of een kleine fotocollage in een lijst die ze aan de muur kunnen hangen?
Alle reacties Link kopieren
Idd taart, luxe koeken, muffins, merci.

Superleuk van je!
Alle reacties Link kopieren
Ik al verpleegkundige (en mijn collega's) houden erg van chocola of taart (of ander cultureel gebak, Baklava bijv) ;) eten is dus altijd goed, een snoeppot bijv ook.

Mar een mooie kaart is ook prima hoor, want het leukste blijft een persoonlijk bedankje. Dus spreek de verpleegkundigen die je veel verzorgd hebben persoonlijk aan, of geef het door aan een collega als ze op vakantie bijv zijn
Ik geef altijd een snoeppot. En zorg er ook voor dat deze wordt aangevuld.
Alle reacties Link kopieren
Een mooie snoeppot of een luxe blik koekjes.

Of gewoon een mooi kaartje.



Wat lief van je!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde zelf ook een aardigheidje geven aan de verpleegkundigen na de laatste chemokuur. Ik wist ook niet goed wat en vroeg het daarom aan één van de verpleegkundigen. Haar antwoord:



Ze krijgen zo vaak bedankjes van mensen in de vorm van taart of snoep, dat ze elke dag wel aan de vlaai, de cake en het snoepgoed zitten, de ene taart is nog niet op, of de volgende staat alweer op tafel, en de ene droppot is nog niet leeg, of de volgende pot snoep met strik staat alweer op de balie. En hoewel ze het enorm waarderen dat de mensen zo blij zijn met de goede zorg, wordt de toestroom van lekkers in allerlei vormen wel eens iets té veel.



Die verpleegkundige gaf toen aan net zo blij te zijn met gewoon een welgemeend bedankje en hooguit een kaartje erbij.



Maar nogmaals, dit was op de chemokuur-afdeling, dus misschien dat het op andere afdelingen anders is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 22 juli 2014 @ 10:25:

Ik geef altijd een snoeppot. En zorg er ook voor dat deze wordt aangevuld.Dat wilde ik net zeggen. Je hebt van die hele mooie grote glazen `bokalen/vazen` bij de Action voor nog geen 4/5 euro. Die vullen met snoep die verpakt is, mini marsjes, snickers, milky way, ferrero roche, enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie weken in 't ziekenhuis gelegen, voor, tijdens en na de bevalling.

Ik heb een geboortekaartje gegeven met daarbij en bedankbriefje en een geldbedrag.

Had begrepen van een kennis, die ook verpleegkundige is, dat ze een pot hebben voor dit soort dingen en daar dan iets leuks mee doen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook verpleegkundige (niet ik zkh) en wij hebben ooit als team een geit gekregen! Zo ontzettend leuk en origineel. Van Oxfam welteverstaan!
Alle reacties Link kopieren
De verpleging krijgt vaak de cadautjes, logisch, want die zie je het meest, maar de secretaresses of de dokter wordt vaak overgeslagen. Een keer had ik een patient waarvan de zoon een fruithandel hand en die had een hele kist heerlijke bananen meegenomen. Een welkome gezonde afwisseling van alle chocolade en taart!

Wat ook altijd erg leuk is, ook voor de mensen die niet op de dag dat je wat komt brengen weken, is een voorgeschreven kaart of briefje. Wordt opgehangen en iedereen leest het wanneer hij/zij werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:grrrhij schreef op 22 juli 2014 @ 12:07:

. Een keer had ik een patient waarvan de zoon een fruithandel hand en die had een hele kist heerlijke bananen meegenomen. Een welkome gezonde afwisseling van alle chocolade en taart!





Dat is wel beter. Ik heb het ooit enkele weken volgehouden als ondersteuner van een verpeegafdeling in het ziekenhuis. Nog nooit zoveel taart, koek en snoepgoed gegeten als in die weken.



Dan is het op zich een zwaar fysiek beroep en kun je al die extra brandstof prima gebruiken. Maar ik dacht er wel zo het mijne van.
Bedankt voor alle tips en het meedenken! Ik kan nog niet zo lang op mijn benen staan, dus het wordt in ieder geval iets wat gemakkelijk gekocht kan worden. Ik kan echt wel wat met jullie tips, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Liever geen merci..dat kunnen we niet meer zien!

Geldbedrag gaat bij de personeelspot, voor het dagje uit, daar heeft iedereen wat aan. Snoep ed krijgen we inderdaad al zoveel, taart ook, het blijft lastig om taart weg te gooien dus daar gaan we weer...toch maar opeten.

Ik zou gaan voor een kaart met wat geld, een tientje wordt echt al heel erg gewaardeerd hoor.
Ik denk dat een oprechte kaart het leukst is.

Snoep krijgen we in de zorg inderdaad al zó vaak.



Wat laatst ook leuk was, was een monstertje handcreme van Rituals, leuk verpakt met lief kaartje eraan.
Fruit of fruitkoeken, zakjes soep enz!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 juli 2014 @ 10:34:

[...]





Dat wilde ik net zeggen. Je hebt van die hele mooie grote glazen `bokalen/vazen` bij de Action voor nog geen 4/5 euro. Die vullen met snoep die verpakt is, mini marsjes, snickers, milky way, ferrero roche, enz.Op zich lief bedacht, maar vorige week zag ik bij ons in de verpleegpost alweer een stuk of 6 van die grote potten in de hoek staan. Klaar om weggegooid te worden want wat moet je met zoveel potten.. en mee naar huis gebeurd ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaringsdeskundige; idd cake en merci NEE! Hoe lief ook, dat komt ons de neus uit.



Waar ik wel heel blij verrast door was, was van een enorme krentenwegge / groot rozijnenbrood met een pakje roomboter erbij. Smullen!



En nu met deze temperaturen: ijsjes!
Alle reacties Link kopieren
lemonpie, ja lekker, ijs!
Het leukste vind ik altijd een oprechte kaart. Natuurlijk is een doos merci ook altijd prettig maar een kaartje waar op staat wat je precies fijn vond, dat is het allerfijnste. Dan voel je echt de waardering.
Ik heb laatst mijn favoriete vpk een zelfde gadget gegeven als ik zelf ook bij me had in het ziekenhuis. Ze had verteld dat ze ging kamperen deze zomer en dit gadget komt dan goed van pas. Kleur gekozen die terugkomt in het uniform en dat vond ik een leuk gebaar.



Waarom deze ene verpleegkundige? Zij ging net een stapje verder om te zorgen dat ik fris en comfortabel kon herstellen en dat maakte voor mij een groot verschil.



En natuurlijk had ik er een kaartje met een bedankje bijgedaan. Kreeg nog een (uberbeleefd) kaartje terug ook, tot mijn verbazing.
Alle reacties Link kopieren
quote:ericito schreef op 22 juli 2014 @ 20:53:

Ik heb laatst mijn favoriete vpk een zelfde gadget gegeven als ik zelf ook bij me had in het ziekenhuis. Ze had verteld dat ze ging kamperen deze zomer en dit gadget komt dan goed van pas. Kleur gekozen die terugkomt in het uniform en dat vond ik een leuk gebaar.



Waarom deze ene verpleegkundige? Zij ging net een stapje verder om te zorgen dat ik fris en comfortabel kon herstellen en dat maakte voor mij een groot verschil.



En natuurlijk had ik er een kaartje met een bedankje bijgedaan. Kreeg nog een (uberbeleefd) kaartje terug ook, tot mijn verbazing.



Ik zou me dan heel opgelaten voelen. Ik snap wel dat je het doet hoor, zeker als diegene meer voor je het heeft betekend.

Hoewel ik ook wel weer kan bedenken als het een traject van maanden is dat het anders is.



Ik vind de kaartjes het leukst, zeker als er net iets meer op staat als alleen bedankt. En merci vind ik altijd lekker :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven