Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 11:41.
Dit onderwerp heeft 9 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 16:11.
[ theorie examen - gezakt! ]
- Ik was even benieuwd of iemand van jullie tips heeft, want ik ben net echt door de grond gezakt van verbazing tijdens mijn theorie examen. Ik had het ANWB pakket (boek + dvd) grondig bestudeerd, en had steeds praktisch alle vragen goed op de dvd, slaagde met gemak voor de proefexamens, dus had er niet zoveel zorgen meer over. Wist gewoon niet meer wat ik er nog bij kon leren. Vol goede moed naar het examen, zitten er bepaalde vragen/situaties/regels tussen die ik nergens terug heb zien komen!
Ik had 6 fout, max 5 dus, dus gezakt. Iemand tips? Misschien een ander boek/website die beter voorbereid?
- Wordt er bij je rijschool geen theorieles gegeven? Anders in je omgeving kijken naar rijscholen die een 1-daagse theoriecursus geven. Zij hebben nog meer oefenmateriaal dan het ANWB-pakket en ze kunnen situaties uitleggen.Nou ja, dat bedoel ik dus. Soort van.
- Aah vervelend dat je gezakt bent!! Ik heb niet echt een tip voor je, maar misschien de vragen die je nu niet wist even opschrijven en later nog eens bestuderen.
Het kan best zijn dat die vragen niet zijn voorgekomen bij proefexamens, maar ze zullen toch echt wel in je boek staan! - Heel vervelend dat je bent gezakt!
Ik kan maar 1 tip geven,volg een theoriecursus op de rijschool, kost een paar euro maar als je bijvoorbeeld 5 keer herexamen moet doen ben je meer kwijt, ik heb het zelf ook gedaan en samen met de cd-rom thuis studeren er op en ik ben in 1 keer geslaagd. ( 5 jaar geleden )Roses are red Violets are blue,Frankenstein is ugly,What the f*ck happend to you. - Gewoon pech, die vragen die je fout had nog even goed leren en dan snel opnieuw examen doen. Gaat vast goed dan.
- Zelf ben ik blij dat ik me zo'n theoriecursus niet heb laten aanpraten. En zeker met zes fout zou ik dat niet doen. Ben je weer weken bezig. Ik zou vanmiddag nog weer examen doen als ze plek hebben.
- Ik denk ook gewoon pech eigenlijk. Had zelf 5 fout tijdens mijn examen, maar had m'n 'dit weet ik echt niet' vragen geteld tijdens het examen en dat waren er 8 dus had de hoop al opgegeven toen ik toch geslaagd bleek.
- Ik heb de eerste keer ook uit het theorieboek van de ANWB geleerd. Dezelfde situatie: op de proefexamens bijna alles goed, maar bij het echte examen zakken.
De tweede keer heb ik een theorieboek geleend van een vriendin, waar de oefenexamens veel meer overeen kwamen met die van het CBR. Daarmee ben ik wel geslaagd. Toen heb ik ook heel bewust de onderdelen opgeschreven waar ik veel fouten mee maak en die nog een keertje extra doorgelezen voor het examen. - Bedankt voor jullie snelle reacties

Ik kreeg na afloop te zien op welke onderdelen ik iets fout had, maar niet echt 1 specifiek onderdeel, haha. Maar ik zal nog strenger voor mezelf alles doorkijken zodat ik niet twijfel.
femmelotje, weet je nog toevallig welk boek dat was?
Heb op internet nu twee websites gevonden waar je tegen een kleine vergoeding onbeperkt kan oefenen, denk dat ik dat maar ga doen.
Misschien inderdaad pech, het merendeel wist ik meteen en vond ik heel makkelijk, maar er zaten een paar tussen (die zes dus) die ik niet goed wist.
Als iemand nog goede websites/boekjes weet, hoor ik het graag! - Ik moest hem even zoeken, maar het is: Wegwijzer in het verkeer, van Verjo B.V.
Dit onderwerp heeft 9 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 16:11.