Aan Borderliners

23-08-2014 10:34 24 berichten
Hoi Allemaal!



Ik heb een vraag aan ex-borderliners of borderliners die er ver zijn in hun behandeling. Wordt de pijn je voelt op emotionele momenten ooit minder?

Gister had ik weer een moment tijdens therapie waarop de emoties zo hoog opliepen dat het voelde alsof er iemand met een mes door mijn lichaam aan het snijden was. Ik vroeg me af of dit ooit afneemt aan intensiteit?

Ook vroeg ik me af of de leegte die je kan voelen, verandert tzt?



Alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag uit nieuwsgierigheid.

Ik dacht dat borderline nooit te genezen was. Lees nu ex borderliners.. Zou je mij dat kunnen uitleggen?
Het leven is wat je overkomt, terwijl je andere plannen maakt.
Alle reacties Link kopieren
*Ik heb er geen ervaring mee, maar je krijgt een dikke knuffel!
Het leven is wat je overkomt, terwijl je andere plannen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Mona, Een knuffel voor jou!



Ik heb wel gelezen en van een therapeut gehoord dat met goede behandeling borderline te genezen of sterk te verminderen is.



Heb zelf geen borderline, maar wel PTSS. En ja, de pijn voelen doet zo`n pijn! En merk zelf ook: Als er meer pijn omhoog komt betekent het niet altijd dat het slechter gaat. Ik weet dat het onlogisch klinkt, maar soms is dat eerst nodig, om daarna sterker te worden.
Je krijgt de diagnose als je een x-aantal trekken vertoont van de stoornis. Deze trekken/gedragingen/etc kunnen zodanig verminderen dat je niet meer als borderliner gediagnosticeerd kan worden. In theorie heb je het dan niet meer, maar waarschijnlijk blijf je er in lichte mate last van hebben. Wat in dit geval dan zeker is, is dat je grote stappen vooruit hebt gemaakt.
Als borderline je identeit is ('borderliner'), kom je er niet vanaf. Als je borderline hebt misschien wel.



(Sorry heb zo'n pesthekel aan die term!)