Alleen op de wereld

22-08-2014 17:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,



Dit komt over als een regelrecht janktopic, maar ik wil graag iets van me afschrijven. Ik heb 15 maanden met veel plezier in Tsjechië gewoond en gewerkt, maar op een gegeven moment trok ik het niet meer. Je moet weten dat het werk dat ik nu doe vrij saai is en dat het totaal niet is in de richting wat ik heb gestudeerd. Ik was het avontuur aangegaan, omdat ik werkloos was door de economische crisis. Daarnaast ben ik die stugge en afstandelijke Tsjechen ook zat. Tel daarbij op dat mijn beste vriendin, die uit Roemenië komt, ook ervandoor gaat. Het was voor mij mooi geweest.



Maar nu zit ik hier zo in de namiddag op mijn werk en dan voel ik me best alleen. Ik ga volgende week weer tijdelijk terug naar mijn ouders in Nederland, vanwaar ik nieuw werk ga zoeken. Ik ben 25 jaar, single en ik weet niet waar ik zal belanden en bovendien moet ik afscheid nemen van een mooie kring die ik had opgebouwd. Blijven is echt geen optie, want ik vind het in Tsjechië simpelweg niet leuk meer. Toch kan ik niet van dat eenzame gevoel afkomen. Ik ga morgen misschien afspreken met wat collega's / vrienden, maar dat is nog niet zeker. Wellicht wordt het een eenzaam weekend.



Hopelijk kan ik dit topic over een jaar of over een paar jaar nog eens, met een glimlach, bekijken vanaf een plek waar ik mijn thuis heb gevonden en waar ik misschien wel samenwoon met een lief meisje.



De toekomst is onzeker. Ik ben eenzaam, maar ik ga mijn rugzakje pakken en ik ga weer verder op mijn reis.



Ik moest dit even van me afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Troost me!!!




In Londen komt binnenkort een vacature vrij
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 22 augustus 2014 @ 19:12:





In Londen komt binnenkort een vacature vrij
Alle reacties Link kopieren
Gewoon tijdelijk naar je ouders toe en naar het uitzendburo.

En dan een limiet stellen waarbinnen je besloten wilt hebben wat je verder wilt,,,



Wil je hier blijven, of wil je misschien weer naar het buitenland? Zuid Amerika, Australie, Zuidoost azie?

Zal ook samenhangen met wat je hebt gestudeerd.

naar een land waar de mensen toegankelijker zijn ? (ben weleens op vakantie in Tsjechië geweest en ik hoef er echt nooit meer heen...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 22 augustus 2014 @ 19:12:





In Londen komt binnenkort een vacature vrij







TO, k met peren. Dat begrijp ik.

Maar toch heb je ervaring op gedaan, je bent wijzer geworden. Kun je met je opleiding /beroep hier werk vinden?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Oh Nikin toch ! Van mij krijg je een dikke knuffel hoor !

Had juist van een vriend begrepen dat Tsjechië zo veel gastvrijer is dan hier... Net waar je zit misschien... Nou welkom terug en komt goed ! :-D
quote:Keausje schreef op 22 augustus 2014 @ 19:12:





In Londen komt binnenkort een vacature vrij
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt niet alleen een jank topic, het IS het ook
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als ik gegeten heb ga ik je een half uurje beklagen, misschien knap je daarvan op.
verba volant, scripta manent.
Trek er dit weekend op uit. Ga naar een museum of zo. In een drukke stad voel ik me nooit eenzaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 22 augustus 2014 @ 19:36:

Het lijkt niet alleen een jank topic, het IS het ook
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je gaat volgende week alweer terug naar je ouders in Nederland. Heb je daar geen vrienden en/of kennissen waar je weer mee af kan spreken?

Die paar dagen alleen in Tsjechië overleef je ook wel. Gebruik die tijd om contacten met oude bekenden weer aan te halen. En anders de kroeg in, lekker aan de vodka en pivo.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil werk vinden in Nederland of in een ander land (behalve Tsjechië, Slowakije, Polen, Hongarije etc.). Ik vind het lastig om mijn kansen in Nederland in te schatten op dit moment.quote:pearle schreef op 22 augustus 2014 @ 19:17:

Gewoon tijdelijk naar je ouders toe en naar het uitzendburo.

En dan een limiet stellen waarbinnen je besloten wilt hebben wat je verder wilt,,,



Wil je hier blijven, of wil je misschien weer naar het buitenland? Zuid Amerika, Australie, Zuidoost azie?

Zal ook samenhangen met wat je hebt gestudeerd.

naar een land waar de mensen toegankelijker zijn ? (ben weleens op vakantie in Tsjechië geweest en ik hoef er echt nooit meer heen...)Is je verblijf in Tsjechië erg tegengevallen destijds?
Alle reacties Link kopieren
quote:nikonlover schreef op 22 augustus 2014 @ 23:46:

Ik wil werk vinden in Nederland of in een ander land (behalve Tsjechië, Slowakije, Polen, Hongarije etc.). Ik vind het lastig om mijn kansen in Nederland in te schatten op dit moment.





Ook veel mensen die op dit moment in Nederland wonen vinden het moeilijk om hun kansen in te schatten. Daar sta je niet alleen in.



Maar, Remi, wat wil je met dit topic, tips tegen eenzaamheid, of gewoon even zielig klagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 22 augustus 2014 @ 23:57:

[...]





Ook veel mensen die op dit moment in Nederland wonen vinden het moeilijk om hun kansen in te schatten. Daar sta je niet alleen in.



Maar, Remi, wat wil je met dit topic, tips tegen eenzaamheid, of gewoon even zielig klagen?Even klagen. En een warm hart onder de riem is nooit weg natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven