Androgynie - Geen hij, geen zij voelen

23-09-2009 10:23 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Androgynie

Androgynie kan op drie verschillende manieren omschreven worden:

* Zich androgyn voelen: deze personen voelen zich niet mannelijk noch vrouwelijk, of zowel mannelijk als vrouwelijk, of hebben het gevoel dat ze tussen de twee seksen zitten.

* Kiezen voor androgynie: deze personen willen zich niet conformeren aan één van beide seksen. Dit om verschillende redenen zoals bijvoorbeeld spiritualiteit, …

* Zich androgyn uiten: deze personen vertonen uiterlijke kenmerken van het andere geslacht. Dit kan zijn door middel van kledij, kapsel, … maar het is ook mogelijk dat een persoon bepaalde gezichtstrekken heeft van de andere sekse.



Niet te verwarren met genderdysforie of hermafrodieten!



Al zolang ik me kan herinneren hou ik niet van meidendingen.



Heb een hekel aan stadten/shoppen, hou niet van make-up, niet van sieraden, niet van vrouwelijke kleding/schoenen, en ik hou al helemaal niet van lang haar.



Ik ben gek op racespelletjes, (gepimpte) auto's, parachute springen en bunjeejumpen. Ben niet bang van slagen/muizen/spinnen, voetbal (EK/WK kijken en zelf voetballen, zit er niet op), wil graag een tattoo (tribal, nogal mannelijke).



Ik loop het liefst in soort van skaterkleding, in een trui met capuchon en m'n nike air max. En dus het liefste kort haar. Soms een petje op.



Het is dat m'n voorgevel iets te groot is, anders had ik die ook nog ombonden met verband.

Ik wil absoluut niet van geslacht veranderen. Want het is geen genderdysforie.



Ik val ook nog eens op beide geslachten.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een bestaan met Heel Veel mogelijkheden

Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Maar bereid je erop voor dat anderen het niet altijd even leuk zullen vinden.

De meeste mensen willen graag, duidelijk en als 1e weten of iemand een man of vrouw is. Daar mag geen twijfel over bestaan. Is er toch twijfel, dan reageren sommigen nogal negatief.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je omschrijving lees zou je het ook over mij kunnen hebben. Ik reageer en denk vaak zelfs typisch mannelijk. Jij ook?
Alle reacties Link kopieren
Bij een test kwam er zelfs uit dat ik als 'zeer mannelijk' te typeren ben.



Ja ik denk volgens mij best mannelijk. Kan ook moeilijk troosten...
Alle reacties Link kopieren
Koken kan ik bijv niet. En ik wil het ook niet leren, want ik vind er niks aan.



Het liefst werk ik gewoon en zou mijn partner thuisblijven om voor eventuele kinderen te zorgen. Maar momenteel is het verlangen om een kindje te krijgen er nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar zijn dit niet allemaal stereotypen waar je het over hebt? Koken is toch niet per definitie iets wat vrouwen leuk vinden, net als dat alle mannen van voetbal houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ook zeer mannelijk. Kinderen heb ik wel (veel zelfs) maar ik heb dan weer niets met babies. Vind kinderen leuker naarmate ze ouder worden. Ik wil dolgraag weer aan de slag (gaat nu even niet). Koken kan ik wel heel goed, maar de meeste chefs zijn mannen. Het kan dus ook typisch mannelijk zijn. Inrichting in huis is minimalistisch. Geen gefrutsel en gedoe. Ik ben ook niet een knuffelig typje. Ik hoef niet handje in handje en romantisch enzo.



Man zei laatst dat je tegen mij niet goed kan zeuren. Ik reageer dan met of oplossingen of relativeer de boel. Even klagen om het klagen kan niet tegen mij.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle vrouwen inderdaad, maar wel de meesten (bedoel huisvrouwen). Zelfde geld voor voetbal.
Alle reacties Link kopieren
Flint daarom vroeg ik ook of ze ook reageerde als een man.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, bij mij hoef je ook niet met emoties aan te komen. En dan vooral huilen niet, vreselijk, want ik weet gewoon echt niet wat ik moet zeggen.



Ik reageer ook op veel dingen nogal nuchter. Heb moeite om me in te leven in anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van typische vrouwen- en mannendingen: zowel winkelen, mode, make-up als auto's, sport, gadgets vind ik leuk. Ik heb me nooit echt man of vrouw gevoeld. Wel zie ik er vrouwelijk uit, maar m'n denken is best mannelijk. Ik kan ook niet zo goed met de meeste vrouwen overweg.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je er ook last van? Ik heb er geen last van eigenlijk. Ik ben niet vrouwelijk (kan ook niets met hakken, tasjes, sieraden en makeup enzo), maar ook niet mannelijk. Gewoon ertussenin denk ik.
Alle reacties Link kopieren
We hebben het hier bij een vak over 'Gender' veel over gehad. En volgens mij heeft iedereen zoiets wel in meer en mindere mate. Ik draag rokjes, ga graag shoppen, vind koken heel leuk maar houd ook super veel van oorlogs boeken (WO I en II), ben niet bang voor spinnen, ben een computer freak...

Meisjes-miesjes en jongen-jongens bestaan zeker wel maar ik denk dat het voor een deel ook wel (onbewust) opgedrongen word. Dat als mensen niet meteen uitgingen van meisjes zijn zo en jongens zo dat er veel meer mensen waren die er tussen in zouden zitten. Nu word je min of meer toch gedwongen je bij je eigen sekse te voegen kwa gedrag en kleding. Zolang je er niet echt last van hebt...lekker jezelf zijn ook als dat een jongens achtig meisje, meisjes achtige jongen of ander 'twijfelgeval'(om het maar heel bot te zeggen) is.
Ik ben niet van 't winkelen en al helemaaaaaal niet van gemuts met kinderen. Ook hou ik niet van urenlang getut met make-up en kleding.

Ik ga veel liever iets stoers doen dan 'n suffe kookworkshop.

Ik strijk niet, maar vind grasmaaien niet vervelend.

Ben niet verzorgend ingesteld, maar eerder praktisch.

Denk dat ik ook meer mannelijke dan vrouwelijke eigenschappen heb.
Alle reacties Link kopieren
Het ene vrouwelijke dat ik aan mijzelf kan ontdekken is:

- soms het volgen van soapseries, zoals The Bold & The Beautiful, Onderweg Naar Morgen, etc.;

- op ongeveer 12-jarige leeftijd had ik interesse in borduren, breien, haken, punniken. Ik vraag me nog altijd af hoe die vrouwen op tentoonstellingen kantklossen. Ze gaan veel sneller met de klossen heen en weer dan ik met mijn ogen kan volgen.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 23 september 2009 @ 13:23:



- op ongeveer 12-jarige leeftijd had ik interesse in borduren, breien, haken, punniken. Heb ik nooit gehad en ik vond 't ook belachelijk dat de meisjes dat soort suffe dingen moesten doen tijdens handenarbeid terwijl de jongens leuk mochten figuurzagen. Gelukkig was dat alleen in de eerste paar jaar van de lagere school en werd het de laatste jaren gezamenlijk en zonder die suffe meuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het werkveld waar ik tussen de vrouwen werkte vrij veel 'problemen' ondervonden. Omdat ik niet denk en reageer als een stereotype vrouw. En die tref je dus wel veel in de zorg en met name de lager opgeleide vrouwen.

Ik voel mezelf een mannelijke vrouw. Geef vrij weinig om kleding. Hoewel ik eens in de zoveel tijd wel de kolder in de kop kan krijgen en zin heb om me mooi te kleden en te verzorgen. Duurt meestal niet langer dan een paar dagen hoor.

In uiterlijk ben ik wel vrouwelijk (kan ook weinig anders met rondingen en taille en middellang haar enzo), alleen kleed me meestal baggy. Sieraden draag ik nooit, men vindt mij vrij direct en hoewel ik moeder ben, voel ik me geen type moeder. Ik ben niet bijster zorgelijk ingesteld, zou liever het geld binnenbrengen dan de zorgtaken doen. Ook huishouden is niet mijn sterkste kant. Delegeren daarentegen wel. Ik vind mezelf behoorlijk sterk in ruimtelijk inzicht, hoewel mijn man dat betwist. Ik weet wel beter



Wat ik merk is dat ik absoluut een vrouw ben, maar dat ik wel neig naar een mannelijk denkpatroon. Desondanks denk ik dat dit met genderdingen weinig van doen heeft, maar meer met hoe ik in elkaar steek. Want mijn manchomannetje is als puntje bij paaltje komt veel huiselijker, zorgzamer en gevoeliger dan ik. Terwijl ik ook op bepaalde punten gevoelig en emotioneel kan zijn. Dus ik heb niet van het 1 alles en van het ander niks. Voetbal kijken doet me bijvoorbeeld weinig. Een potje voetballen op vakantie met wat leuke mensen daarentegen vind ik wel gezellig (en ik bak er niks van haha). Mijn man is heel beschermend naar ons kind en is altijd bang voor kwetsuren en wereldverdriet. Ik ben daarentegen de strenge(re) opvoeder, de gezaghebber in huis zeg maar. Maar ook degene die stimuleert tot ontdekken (wat men altijd als mannelijke eigenschap ziet). Maar ik knuffel ook heel wat af met mijn kind en huil als ik denk aan ellendige dingen.



Hmmm, denk echt dat het met je persoonlijheid te maken heeft. Merk wel dat het niet altijd goed is gevallen onder vrouwen die wat meer stereotype zijn. Ik snap hen niet en zij mij niet. Werk daarom gemakshalve dan ook liever met mannen.
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik kende dat woord niet eens. Maar nu ik het lees, ja, ook ik herken me erin.Ik zeg niet dat ik iets ben, maar ik val er wel ergens tussen in. Maar wel fijn om te lezen dat er meer zijn, want ik ken niet echt iemand die 'ook zo is'.



Ik ben vrouw, maar draag geen make-up, geen sieraden, lak mn nagels niet...geen rokken en jurken, geen hoge hakken (nou heb ik toevallig ook grote voeten en in die maat zijn bijna geen normale vrouwenschoenen te krijgen, maar dat komt op zich niet heel beroerd uit ;)



Ik loop ook standaard in een outfit capuchontrui, broek die niet te strak is en vooral: veel zakken heeft en een paar skategympen o.i.d.. In 1 minuut heb ik mijn haar gedaan (de borstel er doorheen rauschen en staart in) en ik heb ook geen handtas, want dat vind ik en ongemakkelijk en het staat me echt niet. (ik heb dus een rugzak).



Mijn lichaam is ook niet typisch vrouwelijk, ik heb brede schouders, en ook nog eens een 'mannenmaat-voet'.

Voorgevel heb ik bijna niet, en als ik een muts opzet ben ik als vrouw niet herkenbaar. Alhoewel ik het soms wel vervelend vind als men niet weet of hij of zei je als m of v aan moet spreken.



Verder heb ik ook liever een kettingzaag dan een strijkbout (strijken vind ik mannenwerk, dat doe ik ook gewoon niet) en ik cross ook liever op mn fiets door het bos dan ik in een schoonheidssalon zit.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat verder dan "gewoon wat mannelijker zijn" (in je denken) hoor, ik zie er ook uit als een jongen. En dat wil ik ook graag. (Zie het stukje over mijn borsten wegmoffelen. )

Ik ben er zelfs over aan het nadenken om te sparen voor borstverkleining, zodat ik nog wel borsten heb, maar ze makkelijker weg kan stoppen met verband. (Ik geef totaal niks om mijn borsten, liever vandaag dan morgen eraf.)



Ik wil ook graag een unisex-naam, niet om officieel mijn naam te veranderen, maar voor op msn en hyves enzo. En misschien ooit in mijn vriendenkring/familie.



Verder droom ik al mijn hele leven dat ik een piemel heb, en ermee plas.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
VivaPepsi, ik denk dat het bij jou verder gaat dan androgynie. het klinkt toch wel heel erg alsof jij liever man bent dan vrouw. Verder dan je ertussen in voelen.
quote:VivaPepsi schreef op 23 september 2009 @ 17:28:

Het gaat verder dan "gewoon wat mannelijker zijn" (in je denken) hoor, ik zie er ook uit als een jongen. En dat wil ik ook graag. (Zie het stukje over mijn borsten wegmoffelen. )

Ik ben er zelfs over aan het nadenken om te sparen voor borstverkleining, zodat ik nog wel borsten heb, maar ze makkelijker weg kan stoppen met verband. (Ik geef totaal niks om mijn borsten, liever vandaag dan morgen eraf.)



Ik wil ook graag een unisex-naam, niet om officieel mijn naam te veranderen, maar voor op msn en hyves enzo. En misschien ooit in mijn vriendenkring/familie.



Verder droom ik al mijn hele leven dat ik een piemel heb, en ermee plas. Dat vind ik nu weer totaal niet herkenbaar. Ik accentueer toch wel graag mijn borsten en taille, ook zou ik geen mannelijk lichaam willen hebben. Het enige vrouwelijke wat ik kan missen als kiespijn is mijn baarmoeder: heb je alleen maar narigheid van. Vind het trouwens wel typisch dat sommigen hier die zichzelf meer mannelijke eigenschappen toedichten dan vrouwelijk, wel voor iets typisch vrouwelijks als het moederschap gekozen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder denkt dat het "de schuld" is van mijn spiraaltje. Omdat die mannelijke hormonen afgeeft.
Alle reacties Link kopieren
niets mis mee toch.. leef je leven !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven