Ben ik misbruikt?

25-07-2014 18:52 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een jaartje, en dan ben ik ook volwassen. Nu dus 17 jaar jong.



Sinds dit jaar ben ik ergens achter gekomen. En dat is dat ik denk misbruikt te zijn op erg jonge leeftijd.

Het begon ermee dat ik drie maanden geleden flashbacks kreeg van momenten waarop ik dingen zag die me misbruik te maken hadden.

Ik zag dingen die bij zwemles gebeurden. Maar ik zag het heel vaag en in korte wazige stukjes.

Ik weet nog steeds niet wat er nu wel of niet gebeurt is. Maar het houd me enorm bezig.



Door de flashbacks ben ik gaan nadenken en ik kwam erop dat iets wat ik al heel mijn leven doe, hier wel erg veel mee te maken heeft. En dat is het volgende:



Vroeger lag ik altijd in bed en ik drukte met mijn knuffel tegen mijn geslachtsdeel en hierbij hield ik mijn adem in en had ik mijn gezicht op mijn kussen, dit deed ik al sinds ik 5 was. Ik dacht dan altijd aan zwemles en ik maakte met mijn benen ook altijd de bewegingen van de scholslag, hierdoor raakte mijn knuffel mijn geslachtsdeel op een manier die ik fijn vond.

Dit heb ik altijd gedaan, zelf tot nu toe nog. Maar ik denk al jaren niet meer aan zwemles. Het is een vorm van masturberen geworden voor mij. Alleen op deze manier kan ik mezelf bevredigen. Ik heb dit altijd apart gevonden maar sinds de flashbacks van de zwemlessen vind ik het heel raar en denk ik dat het er iets mee te maken heeft..



Op je 5e jaar begin je met zwemles.

Ik ben meteen na mijn A diploma gestopt met zwemles omdat ik zwemles haatte.

Ik was heel vroeg met het ontdekken en begrijpen van seksualiteit. Ik zocht al op erg jonge leeftijd seks op op internet.



Ik maak me zorgen, en ik snap het niet. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Waarom krijg ik deze flashbacks nu pas? Waarom weet ik er niets meer van? Wat moet ik wel en niet geloven?
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
Alle reacties Link kopieren
Wat zag je dan in je flashbacks?
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 25 juli 2014 @ 18:57:

Wat zag je dan in je flashbacks?



Ik zal het proberen uit te leggen, maar het is moeilijk want de flashbacks waren heel vaag en ik had het nog nooit eerder gezien dus ik weet totaal niet of het echt is of niet. Ik zet de flashback even in cursief zodat je weet dat dat de flashback was en niet mijn eigen normale herinnering of gedachte.



Ik zag vanuit de ruimte waar het zwembad was de kleedkamers. Ik keek van een afstand de kleedkamer in en daar zag ik kinderen huilen. Het duurde heel lang voor de kinderen naar het zwembad kwamen vanuit de kleedkamer en dat was raar. Een man zat voor een kind op zijn hurken en de andere kinderen wilden weg maar dat kon niet.



Later waren de kinderen opnieuw in de kleedkamer en de ouders kwamen binnen. Alle kinderen waren bedrukt en ze zeiden niets. Het voelde alsof de kinderen hun mond hielden over iets. De ouders hadden niets in de gaten. Ik keek nog steeds toe vanaf een afstand.



Tijdens de gehele flashback voelde ik een angstig, bedrukt en duister gevoel..



Ik weet ook echt niet wat ik ervan moet denken.
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
Alle reacties Link kopieren
Praat jezelf geen herinneringen aan!



Je hebt gewoon een rijke fantasie!
Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk allemaal. "Flashbacks" zijn verre van betrouwbaar.
en wat je beschrijft over seksualiteit in je kindertijd is ook niet abnormaal of een teken van misbruik.



Wat wil je met deze gedachten?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 25 juli 2014 @ 19:08:

Praat jezelf geen herinneringen aan!



Je hebt gewoon een rijke fantasie!



Ik praat mezelf geen herinneringen aan, ik zeg ook duidelijk dat het geen normale herinneringen zijn. Daarmee bedoel ik dat ik het niet herinner maar dat ik het ineens voor me zag.



Ik geloof ook als er niets gebeurt is. Ik weet het alleen gewoon zelf niet.
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
ik haatte zwemles ook en huilde, omdat ik niet door dat gat durfde

sterker nog: ik durfde niks en met mij vel andere kinderen





praat jezelf geen herinneringen aan die je baseert op vage "flashbacks"

wat jij beschrijft doen meer kinderen, dat je daarbij zwembeweginhgen maakte zegt niet dat je op zwemles misbruikt bent

je was 5 jaar en je zou het je echt wel gewoon "echt" herinneren als je misbruikt was hoor, dan zou je daar niet over twijfelen
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 juli 2014 @ 19:11:

en wat je beschrijft over seksualiteit in je kindertijd is ook niet abnormaal of een teken van misbruik.



Wat wil je met deze gedachten?



Goed om te weten dat het niet abnormaal is.



Ik wil weten of dit iets kan zijn wat echt is gebeurt of dat het gewoon iets vreemd was wat mijn hersens bedacht hebben.

En ik ben niet dom, ik begrijp heel goed hoe vaag dit is en dat het een grote kans is dat er niets gebeurt is.



Maar omdat de 'flashbacks' zo ineens kwamen plus daarbij de andere dingen die ik heb genoemd, weet ik niet wat ik moet denken.
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
Masturberen met een knuffeldier op jonge leeftijd is volkomen normaal gedrag. Zeker als je aangeeft dat het je een prettig gevoel gaf/ geeft. Ik was er niet bij toen je zwemles had dus ik kan onmogelijk zeggen dat er wel of niet iets is gebeurd. Maar je kunt die flashbacks ook hebben door films die hebt gezien, filmpjes of nieuwsberichten. Dus als je verder geen problemen ervaart op seksueel gebied, zou ik er niet te veel achter zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat was precies de situatie waarin je die beelden kreeg? En waarom denk je dat het flashbacks zijn? Is er iets gebeurd wat deze beelden in jou heeft opgeroepen voor zover je weet?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 25 juli 2014 @ 19:15:

ik haatte zwemles ook en huilde, omdat ik niet door dat gat durfde

sterker nog: ik durfde niks en met mij vel andere kinderen





praat jezelf geen herinneringen aan die je baseert op vage "flashbacks"

wat jij beschrijft doen meer kinderen, dat je daarbij zwembeweginhgen maakte zegt niet dat je op zwemles misbruikt bent

je was 5 jaar en je zou het je echt wel gewoon "echt" herinneren als je misbruikt was hoor, dan zou je daar niet over twijfelen



Bedankt voor je reactie.



Dat begrijp ik. Ik wilde ook totaal niet suggereren dat ieder kind die zwemles haatte of vervelend vond misbruikt is. Maar ik meld het erbij omdat ik dacht dat het in dit geval iets zou kunnen betekenen.



Erg fijn om te weten dat wat ik deed normaal is en meer kinderen dit doen. Dat stelt me al gerust.



Het kan wel zijn dat je een heftige gebeurtenis verdringt. Soms komt dat later weer op soms blijft het weg.
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
Alle reacties Link kopieren
Herinneringen over seksueel misbruik op je vijfde zou je echt wel herinneren.

Dus maak jezelf niets wijs: er is nooit iets gebeurd.
die dingen zeggen allemaal niks, en flash backs ook niet. Het geheugen is buitengewoon onbetrouwbaar. Vroeger werd gedacht dat flash backs een teken konden zijn van iets dat verdrongen zou zijn. Daar is men allang weer van teruggekomen. Zeker toen bleek dat therapie en bijv. hypnose leidden tot valse herinneringen en heel veel schade.

Wat iemand hier zegt; als je echt misbruikt zou zijn dan zou je dat weten. Als je misbruikt zou zijn op jonge leeftijd onder de drie jaar dan kan je je dat niet meer herinneren. En dan nog iets: hoe zou een badmeester een kind ongezien kunnen misbruiken? Ouders zitten bij de zwemles, helpen het kind aankleden en uitkleden. Een badmeester of juf is niet alleen met een kind tijdens de les. Nu niet en vroeger ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens met een psycholoog praten. Die kan je hier veel over uitleggen en misschien helpen wat meer duidelijkheid te scheppen.
Alle reacties Link kopieren
Flashbacks van misbruik kunnen terugkomen op latere leeftijd. Als je het gevoel hebt dat je hier iets mee moet, om het uit je systeem te krijgen raad ik therapie, hulp aan. Deze flashbacks kunnen in ons bewustzijn naar boven komen omdat er iets in ons leven nu belemmert of stagneert... of bv moeite met relaties of anders. Wat het gevolg is van. Ben je echter innerlijk vrij, gelukkig en geen problemen dan is het gaan wroeten en zoeken.

Vage flashbacks zoals genoemd door anderen zijn beelden uit ons onbewuste die naar boven komen en iets kenbaar willen maken. Zomaar afdoen als fantasie is niet reeel, maar integer onderzoeken en gevoelens erkennen is een weg naar heelheid, anders blijft het je je leven achtervolgen. Ik zou zeker een verwijzing vragen naar een psy of andere therapie, bv haptotherapeut.
quote:theworldisours schreef op 25 juli 2014 @ 19:20:

[...]





Bedankt voor je reactie.



Dat begrijp ik. Ik wilde ook totaal niet suggereren dat ieder kind die zwemles haatte of vervelend vond misbruikt is. Maar ik meld het erbij omdat ik dacht dat het in dit geval iets zou kunnen betekenen.



Erg fijn om te weten dat wat ik deed normaal is en meer kinderen dit doen. Dat stelt me al gerust.



Het kan wel zijn dat je een heftige gebeurtenis verdringt. Soms komt dat later weer op soms blijft het weg.dit laatste klopt dus niet.

http://www.wetenschap24.n ... uik-verdring-je-niet.html
@Sabbaticalmeds: je kent Benno L. niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:theworldisours schreef op 25 juli 2014 @ 19:20:

[...]





Het kan wel zijn dat je een heftige gebeurtenis verdringt. Soms komt dat later weer op soms blijft het weg.

Nee, alleen als het voor je derde verjaardag is gebeurd.

Traumatische dingen herinner je jezelf echt wel.

Volgens de "verhalen" worden altijd zaken die met seksualiteit te maken hebben zogenaamd verdrongen. Maar dat is een broodje aap verhaal, zodra je in staat ben herinneringen aan te maken, worden ook akelige zaken die je overkomen herinnerd.Jammer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 25 juli 2014 @ 19:20:

Wat was precies de situatie waarin je die beelden kreeg? En waarom denk je dat het flashbacks zijn? Is er iets gebeurd wat deze beelden in jou heeft opgeroepen voor zover je weet?



Op mijn twaalfde zijn er tot twee maal toe zeer negatieve dingen gebeurt op het gebied van seks. Het proces van verwerking ging maanden na de gebeurtenissen pas van start. Ik heb hulp gehad en dat heeft ook geholpen. Maar soms val ik terug en dan kan ik een dag lang huilbuien hebben en het niet meer zien zitten. Soms duurt dit langer dan een dag. Over het algemeen gaat het nu goed.



Maar ik kreeg laatst zo'n terug val nadat ik had gedronken. Ik heb toen heel lang met mijn vriend gepraat. Ik kan bepaalde woorden die met de gebeurtenis te maken hebben niet uitspreken. Ik praat er ook niet in detail over. Dat heb ik toen ook niet gedaan. Maar we hebben het er wel zonder bepaalde woorden te gebruiken over gehad. Op een gegeven moment kreeg ik tijdens dit gesprek de beelden voor me van wat ik beschreef over de zwemles.
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
Alle reacties Link kopieren
quote:zongelique schreef op 25 juli 2014 @ 19:23:

Flashbacks van misbruik kunnen terugkomen op latere leeftijd. Als je het gevoel hebt dat je hier iets mee moet, om het uit je systeem te krijgen raad ik therapie, hulp aan. Deze flashbacks kunnen in ons bewustzijn naar boven komen omdat er iets in ons leven nu belemmert of stagneert... of bv moeite met relaties of anders. Wat het gevolg is van. Ben je echter innerlijk vrij, gelukkig en geen problemen dan is het gaan wroeten en zoeken.

Vage flashbacks zoals genoemd door anderen zijn beelden uit ons onbewuste die naar boven komen en iets kenbaar willen maken. Zomaar afdoen als fantasie is niet reeel, maar integer onderzoeken en gevoelens erkennen is een weg naar heelheid, anders blijft het je je leven achtervolgen. Ik zou zeker een verwijzing vragen naar een psy of andere therapie, bv haptotherapeut.

NEE, niet doen.

Het is gelukkig onzin wat hier beweerd wordt.
quote:zongelique schreef op 25 juli 2014 @ 19:23:

Flashbacks van misbruik kunnen terugkomen op latere leeftijd. Als je het gevoel hebt dat je hier iets mee moet, om het uit je systeem te krijgen raad ik therapie, hulp aan. Deze flashbacks kunnen in ons bewustzijn naar boven komen omdat er iets in ons leven nu belemmert of stagneert... of bv moeite met relaties of anders. Wat het gevolg is van. Ben je echter innerlijk vrij, gelukkig en geen problemen dan is het gaan wroeten en zoeken.

Vage flashbacks zoals genoemd door anderen zijn beelden uit ons onbewuste die naar boven komen en iets kenbaar willen maken. Zomaar afdoen als fantasie is niet reeel, maar integer onderzoeken en gevoelens erkennen is een weg naar heelheid, anders blijft het je je leven achtervolgen. Ik zou zeker een verwijzing vragen naar een psy of andere therapie, bv haptotherapeut.Dit klopt niet. Flash backs of beelden kunnen met van alles te maken hebben en hoeven niks te betekenen hebben. Rijke fantasie, een droom, dagdromen etc. Een haptotherapeut is geen beschermd beroep en haptonomie is een vorm van kwakzalverij. Slecht advies dus. Je zou er vandaan komen met http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Herinneringsvervalsing
Alle reacties Link kopieren
quote:zongelique schreef op 25 juli 2014 @ 19:23:

Flashbacks van misbruik kunnen terugkomen op latere leeftijd. Als je het gevoel hebt dat je hier iets mee moet, om het uit je systeem te krijgen raad ik therapie, hulp aan. Deze flashbacks kunnen in ons bewustzijn naar boven komen omdat er iets in ons leven nu belemmert of stagneert... of bv moeite met relaties of anders. Wat het gevolg is van. Ben je echter innerlijk vrij, gelukkig en geen problemen dan is het gaan wroeten en zoeken.

Vage flashbacks zoals genoemd door anderen zijn beelden uit ons onbewuste die naar boven komen en iets kenbaar willen maken. Zomaar afdoen als fantasie is niet reeel, maar integer onderzoeken en gevoelens erkennen is een weg naar heelheid, anders blijft het je je leven achtervolgen. Ik zou zeker een verwijzing vragen naar een psy of andere therapie, bv haptotherapeut.



Bedankt voor je reactie. Hier heb ik veel aan.

Aan de ene kant wil ik het niet opkloppen. Want het gaat nu goed met me. En ik heb al veel therapie en hulp gehad voor ander misbruik wat is gebeurt toen ik ouder was.

Aan de andere kant blijft het me toch bij en ik weet vooral gewoon niet wat wijsheid is. Om er iets mee te doen, of niet.
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
Alle reacties Link kopieren
quote:zongelique schreef op 25 juli 2014 @ 19:23:

Flashbacks van misbruik kunnen terugkomen op latere leeftijd. Als je het gevoel hebt dat je hier iets mee moet, om het uit je systeem te krijgen raad ik therapie, hulp aan. Deze flashbacks kunnen in ons bewustzijn naar boven komen omdat er iets in ons leven nu belemmert of stagneert... of bv moeite met relaties of anders. Wat het gevolg is van. Ben je echter innerlijk vrij, gelukkig en geen problemen dan is het gaan wroeten en zoeken.

Vage flashbacks zoals genoemd door anderen zijn beelden uit ons onbewuste die naar boven komen en iets kenbaar willen maken. Zomaar afdoen als fantasie is niet reeel, maar integer onderzoeken en gevoelens erkennen is een weg naar heelheid, anders blijft het je je leven achtervolgen. Ik zou zeker een verwijzing vragen naar een psy of andere therapie, bv haptotherapeut.





Eens met meds en dubbeltje; geen goed advies, niet doen. Hiermee kan je veel schade aanrichten en vervolgens niet weten wat ermee aan te moeten.

Ik ben helemaal niet tegen haptonomie,bv als iemand spanningsklachten heeft, therapie heeft maar ook naar de lichamelijke klachten en/of spanning wil kijken.

Maar in dit geval raad ik het absoluut niet aan.
quote:Some_One schreef op 25 juli 2014 @ 19:25:

@Sabbaticalmeds: je kent Benno L. niet?benno L gaf 1 op 1 les aan mensen met een verstandelijke handicap. Een heel andere situatie dan diplomazwemles aan jonge kinderen waar de ouders aan de kant zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven