Een nieuw begin... maar hoe?

24-10-2014 11:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik zit met een groot probleem. Hopelijk kan iemand me helpen.

Een tijd geleden (10 jr) kreeg ik psychische klachten. Helemaal niet gek dat dat gebeurde, en ik heb hard gevochten om eruit te komen. Dit is grotendeels gelukt. Echter; ik ben alles kwijtgeraakt. Mijn sociale leven lag in de horeca-scene. Veel oppervlakkige contacten. Weinig begrip. Zero steun. De mensen zijn hard voor me geweest, té hard eigenlijk, want ik heb me erdoor uit het veld laten slaan.

Ik weet precies waar mijn problemen vandaan kwamen en ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen door professionele hulp te zoeken. Toch heb ik me in die tijd behoorlijk vastgeklampt aan mijn ex-vriend. Dit resulteerde in, eh, nogal "onaantrekkelijk gedrag"

Dat vastklampen kwam voort uit angst, maar toch kan ik het mezelf niet vergeven. Ik durf nog steeds niet op stap te gaan, want dan kom ik hem en zijn vrienden tegen. Doordat ik uiteindelijk verhuisd ben, moet ik nieuwe vrienden maken, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Ik ben 80% van de tijd alleen, en ik ben pas 37... Alle tips zijn dus welkom hoe, waar te beginnen??! Ik mis mijn oude leventje wel, het uitgaansleventje. Is dat voorgoed verleden tijd?
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Nieuwe Mensen Leren Kennen? nmlk.nl

Berichtje op het prikbord hier?

Bij een sportclub gaan/een cursus gaan doen?

Vrijwilligerswerk?



Dan leer je in elk geval nieuwe mensen kennen.



Het uitgaansleventje hoeft helemaal geen verleden tijd te zijn, die grens heb jij zelf bepaald. Je wil je ex en/of zijn vrienden niet tegenkomen. Maar er zijn vast wel meer kroegen waar jij woont?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 38 en heb wel vergelijkbare dingen meegemaakt 10 jaar geleden. Uit ervaring kan ik je zeggen dat je in de horeca niet de mensen zal vinden met wie lange en goede vriendschappen kunt opbouwen. Zoek een interesse in je omgeving. Ik doe oa af en toe mee aan vrijwilligersprojecten en ik heb nieuwe vrienden via oa sport.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van jouw situatie, je hebt jong meegemaakt wat sommige mensen pas jaren later krijgen en dan is het vaak nog moeilijker.

Je bent 37, dus in de bloei van je leven, ga een nieuwe hobby zoeken, of iets nieuws leren en het stappen hoeft niet voorbij te zijn, maar misschien wordt dat weer leuk als je dat gaat doen met vrienden die je elders hebt opgedaan.



Je verleden, de mensen die je toen kenden, die kennen jou nu niet meer als ze niet meer in je leven zijn. Laat je zelfbeeld niet afhangen van mensen die je op je zwakst beoordelen maar je als sterke vrouw niet kennen.

Blijf wat dat betreft bij je eigen kracht.



Want het is wel jouw leven, in jouw handen. Daar heeft niemand invloed op, behalve jij.



Het is met 37 wel iets lastiger vrienden maken, maar nodig eens een collega uit om wat te gaan drinken, of zeg die ene buurvrouw eens gedag... en groei.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn hier ook wel nieuwe contacten op te doen..
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
nmlk.nl inderdaad.



En het verleden is het verleden, so what als je je ex tegenkomt? Jij bent verder gegaan met je leven en hij ook. Ik ben ook niet meer dezelfde persoon die ik tien jaar geleden was.
Alle reacties Link kopieren
Jackie, heb je een baan?



Kijk eens in de folders van cursussen bij jou in de buurt. Wat vind je leuk om te doen of te leren? Een taal? Boetseren? Fotograferen? Toneel?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind heel veel leuk. Als ik maar onder de mensen ben. Daarom baal ik ook zo van wat er gebeurd is. Toneel zou zeker iets voor me zijn. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van de 1e stap zetten. Bedankt voor het meedenken, ik ga er zeker wat mee doen! (denk toneel )
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
quote:nola schreef op 24 oktober 2014 @ 12:32:

Het is met 37 wel iets lastiger vrienden makenNiet mee eens. Ik ben stukken ouder, en het lukt mij nog steeds. In allerlei fasen van mijn leven heb ik nieuwe vrienden gemaakt, en sommigen zijn er nu nog steeds.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Jackie, je kunt trots zijn op jezelf.

Er zijn goede tips gegeven, niets aan toe te voegen. Veel succes!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Elmervrouw!
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
ik herken het wel een beetje



15 jaar geleden verhuisde ik naar ongeveer de ander kant van het land

eerlijk gezegd heb ik hier in al die tijd maar 4 nieuwe lijvende contacten opgedaan

het lijkt wel alsof iedereen te druk is en al "voorzien" is van vrienden

en dat ik moeilijk contact maak, helpt daar ook al niet bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven