Ervaringen met wonen maatschappelijke opvang?

24-04-2014 22:09 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, binnenkort ga ik waarschijnlijk tijdelijk wonen in een woongroep van Moveoo (maatschappelijke opvang), met uitzicht op huren via een woningcorporatie. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb even gekeken wat Moveoo is maar ik zie dat ik in een andere doelgroep val. Toch heb ik wel ervaring met een woongroep. Ik heb 5 jaar geleden in een woongroep gewoond en woon ondertussen via dezelfde organisatie in een appartementje. Ook bij mij is het de bedoeling dat ik uiteindelijk via een woningstichting ga huren, al dan niet ambulante begeleiding.

De woongroep beviel mij niet zo goed maar dat kwam vooral door de groepssamenstelling. Dat heb je natuurlijk niet voor het zeggen. De begeleiding was daarentegen goed en heeft me veel opgeleverd. Ik weet niet hoe het bij Moveoo zit maar bij mij is het zo dat je verschillende lagen van begeleiding. Je hebt de woonbegeleiding, die zijn er altijd en daarnaast had ik een persoonlijk begeleider en die komt 1 of 2 x per week.

Ik weet niet precies wat je wil weten maar als je specifieke dingen wil weten kan je het vragen of een berichtje sturen.

Heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven