Hoe vaak bellen met ouders?

19-04-2014 16:34 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal zeker op dit op dit topic thuishoord maar om hoe het voor mij voelt op psyche geplaatst.

Ondanks dat ik al een hele poos uit huis ben is het sinds ik op mezelf ben gaan wonen de gewoonte dat ik elke dag met mn ouders bel. Nu heb ik soms dat me dat best beklemt. Het zijn schatten van mensen waar ik zielsveel van hou maar soms (of vaak eigenlijk) ben ik gewoon heel moe en heb ik geen zin in ellenlange gesprekken over ditjes en datjes. Maar als ik dan een dag niet bel dan voel ik mij daar zo schuldig over dat ik er soms koppijn van krijg....

klinkt misschien beetje gek en tja daarom ook dit topic ben benieuwd hoe vaak anderen bellen/hier mee om gaan.
Don't waste your time waiting
Ik belde ook elke dag. Wilde dat het nog kon. Maar niet ellenlang. Gewoon even horen hoe het was.
Alle reacties Link kopieren
waarom voel je je dan schuldig? Laten je ouders merken dat ze het dan gemist hebben? Zijn ze niet meer in goede gezondheid? Of komt het echt alleen van jou af, het schuldgevoel?
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan. Soms iedere dag soms een week niet. Net hoeveel behoefte ik er aan heb. Als ik een tijdje niet gebeld heb dan bellen zij mij. Ik wil niet dat het een verplichting is ik bel ook echt omdat ik ze wil spreken.
Langzaam afbouwen. Als je geen zin hebt om te bellen zeg je gewoon vantevoren dat je het kort houdt, geen tijd hebt, moe bent etc. In ieder geval niet gaan liegen of ontlopen. Of ga een keertje langs en leg het uit. Dat je het heerlijk vindt om met ze te bellen maar dat het te druk is en liever twee keer in de week echt tijd voor ze neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik bel bijna nooit en al helemaal niet om alleen maar even te kletsen. Eigenlijk alleen om wat af te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik bel eens in de drie maanden, hooguit... Toen ik net uit huis was misschien eens in de twee weken.
Beter een half motto....
Dat wisselt heel erg. Soms dagelijks, soms een week of meer niet.

Hoe dat was toen ik net de deur uit was, weet ik eigenlijk niet meer.



Maar waarom voel jij je verplicht om te bellen?
Alle reacties Link kopieren
Eens in de 2 à 3 weken. Toch hebben we een goede band.
Alle reacties Link kopieren
Wisselt. Als we elkaar veel te melden hebben, dagelijks. In rustiger periodes eens in de paar dagen. Er zit van beide kanten geen verwachtingspatroon aan vast, dus het voelt nooit als een verplichting of zo. Zowel mijn vader als moeder hebben ook Whatsapp dus kan zomaar zijn dat we bij "kleine nieuwtjes" gewoon even een appje tussendoor sturen.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
hgjb266

Dat is ook gelijk waar denk ik mijn schuldgevoel wegkomt. Nu kan ik ze nog elke dag spreken en voor mijzelf voelt het dan ondankbaar om dat niet te doen ofzo. wie weet is het morgen te laat en kan ik ze nooit meer spreken en dan heb ik ze niet meer gesproken omdat ik vandaag toevallig moe was/hoofdpijn had.

En als ik ze dan een keer een paar dagen niet bel dan maken ze zich ook echt zorgen zeggen ze, ze bellen dan zelf en zo van: we dachten toch maar eens bellen zolang niets gehoord straks is er iets gebeurt oid.
Don't waste your time waiting
Nu ik even een zware periode hebt belt mijn moeder iedere dag even en dat vind ik heel fijn. Ik heb sowieso iedere dag wel iets te melden tegen mijn moeder. Vind het dus fijn haar dagelijks te spreken. Normaal gesproken bellen we 1 of 2 keer per week en verder mail ik regelmatig met mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek mijn ouders meerdere keren per week telefonisch en dagelijks op onze groepsapp. Maar daar zit geen gevoel van moeten of schuld bij.



Dat jouw ouders zich afvragen of het goed met je gaat als ze dagen niks horen is natuurlijk logisch, er is een verwachtingspatroon geschept.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde als frizzy. Soms bellen we ook meerdere keren per dag, soms een paar dagen niet. Gewoon hoe het uitkomt maar wel zeer regelmatig. Maar dat is omdat er dan gewoon iets te vertellen is.



Groepsapp hebben we ook, die gebruiken we ook regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
helemaal nooit, tenminste nooit voor een kletspraatje. alleen als er iets geregeld moet worden.

mail iets vaker, maar ook niet dagelijks en soms dagen niet. heb een intens goeie band met ze
Voornamelijk bel ik met mijn moeder, mijn vader zie ik op de zaak en dan kletsen we bij. Maar haar bel ik, als ik haar de hele week niet zie, eens in de 2-3 dagen.



Toen mijn moeder door haar kuur heel erg slecht er aan toe was, belde ik iedere dag. Maar dat beklemde mij ook (zeker omdat de combinatie zieke moeder en eigen zwangerschap erg zwaar was). Dus probeer er dan om de dag te bellen. Dan heb je het gevoel dat je even kunt opladen tussendoor. En probeer je daar niet schuldig over te voelen, dat hoeft echt niet! Grote kans dat je elkaar ook iets meer te vertellen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Paar x per week. Ik bel wanneer ik zin heb of wanneer ik nieuwsgierig ben. Ik had ook een vriendin die moest elke dag bellen, dat legt best een claim.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bijna nooit en zij mij al helemaal nooit, soms zou ik wat meer contact willen en soms ook juist niet

Zo vaak als jij belt lijkt mij ook erg vermoeiend.

Bel vandaag en zeg dat je ze morgen/overmorgen niet belt, even druk/uitrusten en bel dan ook niet, bel na de pasen weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:papilio_machaon schreef op 19 april 2014 @ 16:55:

En als ik ze dan een keer een paar dagen niet bel dan maken ze zich ook echt zorgen zeggen ze, ze bellen dan zelf en zo van: we dachten toch maar eens bellen zolang niets gehoord straks is er iets gebeurt oid.

Ik denk dat dat ook komt omdat ze iedere dag je telefoontje verwachten. Als je dan één of twee keer niet belt gaan meteen de alarmbellen af.



Als je vooraf afspreekt dat je nog twee a drie keer per week belt, hoeven ze niet iedere dag op je telefoontje te rekenen en te denken dat er misschien iets mis is.



Of als het echt lastig is (bijv omdat je ouders op leeftijd zijn en niet meer kunnen wennen aan dagen zonder contact) kun je misschien dagelijks een SMS of app sturen dat alles oké is en dat je ze woensdag/zaterdag weer spreekt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Toen mijn moeder nog leefde en ik net op mezelf woonde belde ik elke dag! Ff kletspraatje. Nadat mijn moeder was overleden belde ik bijna elke dag met mijn vader. Helaas is ook hij overleden. Dat miste ik zo heel erg. Dat kletspraatje. Soms was het gewoon ff 1 minuut of zo maar gewoon. Ff zijn stem horen.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag ff groeten in de groepsapp. En dan 1 keer per week bellen. Mn moeder dan. Mn vader , als ik zin heb. Kan soms rustig een maand over heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet als aanval, maar puur uit nieuwsgierigheid, Java en Lilalinda, waar zit 'm die goeie band dan in? Zien jullie elkaar heel vaak?



Hier spreek ik mijn moeder bijna dagelijks, vader heb ik niet meer.
baloe...
Alle reacties Link kopieren
1 keer in de 2 weken ongeveer
Alle reacties Link kopieren
hoe staan je ouders daar tegenover?? misschien hebben zij wel dezelfde gedachte als dat jij hebt, maar denken ze dat je het zelf fijn vindt het ze iedere dag te spreken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven