Ik haat het land van mijn schoonouders

21-01-2013 10:28 449 berichten
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:54
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom bespreek je je zorgen niet met je man? Of is het zo'n totalitair type die er niets van wil weten als je iets over zijn ouiders/vaderland zegt.
Een week. Dat is te overzien. No way dat ik daar drie weken ging zitten.
Of een hotel. En anders niet.
Ik mis in je verhaal de mening van je man eigenlijk. Weet hij hoe naar je je de vorige keer gevoeld hebt en is hij bereid om daar iets mee te doen?



Moet je perse zo lang gaan trouwens, kun je niet een week of een paar dagen met je kind gaan en dat jullie dan alvast eventueel zonder je man terug naar NL vliegen? Als het voor jullie dan toch geen gezamelijke vakantie is...
En als je je schoonouders nou een ticket geeft om een tijdje (niet te lang) naar Nederland te komen?
Of een week daar en daarna als gezin een week luxe in een hotel.
Alle reacties Link kopieren
quote:harissa schreef op 21 januari 2013 @ 10:28:

Samengevat: ik zie er tegenop om 3 weken naar een land te gaan waar ik niet in kan reizen, waar ik opgesloten zit in een klein kamertje, waar man en vrouw ongelijk worden behandeld, ik niet kan communiceren met de mensen en nu ook nog eens met een klein kindje. Ik weet niet wat ik kan verwachten (mijn man kan me hier ook geen duidelijkheid in geven) en dat vind ik erg moeilijk.



Tja, je wist natuurlijk van te voren dat Algerije geen Costa del Sol was toen je je vriend leerde kennen. En toen je daar een maand bent gewest, heb je goed kunnen zien hoe het er daar aan toe gaat. En toen wist je dat dat het thuisland, de omgeving en de familie van je vriend waren, dus dat dat een belangrijk deel van zijn leven is. En dat ze niet de standaard hebben die je hier bent gewend. Maar je koos voor je vriend en dan heb je daarmee te dealen. Je kunt niet van hem verwachten dat jij of jullie kind daar verder niets mee te maken gaan hebben.



Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om daar met jullie kind heen gaan, maar ook daar krijgen ze kinderen en die worden ook groot. Waarschijnlijk ook weer op een manier die jij niet wilt.

Is er geen hotel in de buurt waar jullie toch wat luxer kunnen zitten?



En vanaf welke leeftijd wil je wel met jullie kind er heen? Kun je daar een compromis met je man over sluiten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Is het ook mogelijk om in een hotel te gaan zitten dan? Je hoort er toch al niet bij, bent te westers. Afstand is er al. Laat je man ze maar vertellen dat je een luxepaardje bent en probeer dat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is je man die jou alleen laat zitten (waar ik heel boos om zou worden en dus ook niet meer mee zou gaan een volgende keer). Daarnaast zijn het hun gebruiken en is het hun cultuur. Dat kun je vreemd vinden maar voor hen is het realiteit. Ben blij dat jullie ik Nederland zijn gaan wonen dan, zou ik zeggen.



Kunnen jullie niet in een hotel in de buurt? En dan een paar dagen langs gaan en doorreizen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een onnozele vraag, maar hebben ze geen hotels in Algerije? Ik zou echt niet in dat kippenhok van zijn ouders gaan zitten met mijn kind. Er zijn grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom stel je niet als voorwaarde dat je met kind en man óf in een hotel, of ergens anders privé verblijft? Dat is waarschijnlijk voor de familie ook even wennen want misschien voelt het voor hun niet gastvrij als je niet bij hen logeert, maar dat kun je dan gewoon gooien op een 'rare europese gewoonte'. En dan wél genoeg boeken mee en in je eigen verblijfplek gewoon met elkaar omgaan zoals je dat hier ook gewend bent.



Andere optie zou kunnen zijn om zijn ouders op een vakantie te trakteren en hen hierheen te halen in plaats van zelf daarheen te gaan. Misschien met als redenen dat het nu niet veilig is daar, en lastig om zo ver te reizen met een baby.



Als ik jou was zou ik ook een beetje Arabisch leren zodat je een beetje met zijn familie kan communiceren. Verbaast me eigenlijk wel dat je al een aantal jaren met je man samen bent maar niet de moeite hebt genomen om iets van zijn taal te leren.

Voeden jullie je kind wel tweetalig op, zodat hij later met zijn opa en oma en rest van de familie kan praten?
Zeg maar Spijker.
Is het een optie om korter te gaan, bijvoorbeeld een week? Of elders te slapen?
Alle reacties Link kopieren
Pff, ik zou het ook verschrikkelijk vinden. Helaas krijg je dit er ook bij als je met een man uit zo'n andere cultuur trouwt. Waar kom je zelf trouwens vandaan gezien je nick?



Hem alleen laten gaan met jullie kindje lijkt mij ook verschrikkelijk, dat zou voor mij geen optie zijn. Ik zou eerst aan je man vragen of hij niet nog een keer alleen wil gaan, gezien het feit dat het daar nu niet echt veilig is. En anders denk ik dat ik toch maar mee zou gaan. Je hebt nu je kindje, dus je hoeft je niet zo gauw te vervelen. Je zou een e-reader kunnen aanschaffen met heel veel boeken erop, dan is dat probleem ook opgelost. Even twee weekjes je best doen en dan zit het er alweer op. De volgende keer zou ik manlief dan weer alleen laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Een hotel of korter gaan lijken me trouwens goede opties.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gelijk 3 weken, waarom niet 3 dagen? En die optie van een hotel lijkt me prima! Dan hoeven jullie niet met 7 mensen en een baby op elkaars lip te zitten. En kan je wat meer je eigen gang gaan.

Begrijpt je man wel wat je bedoeld?
Alle reacties Link kopieren
Lastig. Je zult voor je kind (ook voor de toekomst) toch een oplossing moeten vinden. Een hotel of een huisje in de buurt? Deels met de damilie doorbrengen en een deel echt vakantie houden met je gezin ergens?



En wat vindt je man hiervan? Wat is zijn oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit, maar dan ook nooit met een baby naar zo'n land gaan. Noem me maar bevoordeeld. Maar de kans dat jouw kind ziek gaat worden is erg aanwezig. Kies daarom voor een hotel.



En ik vind je man asociaal dat hij veertien dagen niet naar jou heeft omgekeken. Ik heb hier geen goed gevoel over. Hoe is jullie huwelijk hier in Nederland?



Is het niet mogelijk om voor zijn ouders tickets te kopen en ze dan naar Nederland laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Wonen ze in een niet toeristisch gebied? Want dan is een eigen appartement of hotel boeken wel lastig....
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Waarom ouders niet naar Nederland voor een weekje?
Hoezo weet je niet wat je kan verwachten?

Je bent er toch al eerder geweest dus dan weet je toch hoe het daar gaat?

Geen haar op mijn hoofd die er ook maar over zou piekeren om daar met een kind te gaan zitten.

Een hotel prima maar niet in zo'n smerige hut bij zijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook never nooit niet met een kleine baby onder die omstandigheden daar heen gaan.

En ja ik snap best dat daar ook baby's zijn, maar dat zijn niet mijn baby.
Alle reacties Link kopieren
quote:harissa schreef op 21 januari 2013 @ 10:28:



Wat er ook mee te maken heeft is dat we zelf al 5 jaar niet op vakantie zijn geweest, dat mis ik enorm, maar steeds gaat al het geld op aan het familiebezoek naar Algerije. Dat vind ik zo jammer.

Waarom kost het zoveel geld als jullie logeren bij familie?
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 21 januari 2013 @ 10:41:

[...]





Waarom kost het zoveel geld als jullie logeren bij familie?Tickets en geld etc wat voor de familie meegenomen moet worden gok ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in een hotel gaan zitten met veel westerlingen en dan zo een bezoek brengen (ook als het 5 uur rijden is naar het dichtstbijzijnde hotel).



Daarnaast: praten jullie niet? Wat vindt je vriend ervan dat ze zo tegen je doen? Je bent nu familie en toch geen gast meer dus je mag de vrouwen toch wel helpen?



Leer je zijn taal ook kennen? Dat helpt bij de omgang met familieleden. En je leert je vriend beter kennen doordat je zijn cultuur beter kunt leren begrijpen.



Ik heb ook een buitenlandse partner en denken eraan in zijn land te gaan wonen. Ik heb hem meteen al gezegd dat dat dus betekend dat ik elk jaar ten minste een paar weken naar Nederland terug ga (vooral met kinderen, op familiebezoek) en dat hij mag komen maar niet hoeft, maar dat dat dus wel afgaat van onze tijd en ons budget voor wat betreft andere vakanties. Dat had je bij jouw vriend toch ook kunnen weten?



Klinkt niet alsof je er veel over hebt nagedacht. Bij culturele verschillen wordt een relatie hebben alleen moeilijker niet makkelijker. Dus je moet meer praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven