Ik wil nu echt een keer veranderen.

16-04-2014 10:25 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nu echt een keer veranderen. Ik leef veel te ongezond. Ik rook, en ik drink gewoon echt vaak en veel.

Ik baal ook echt van mezelf, als ik weer opsta met een kater en met enorme hoofdpijn de kinderen uit bed haal.

Mijn partner en en ik roken niet meer waar de kinderen bij zijn, maar wel als de kinderen in bed liggen, dan roken wij in huis. Ik denk dat dat ook niet voldoende is eigenlijk, en alles ruikt nog steeds naar rook, en de rook trekt ook gewoon naar boven, lijkt me. Ik baal er ook zo van, dat het zo naar rook ruikt.



Ik wil nu alles anders, minimaal een maand geen alcohol, en voorgoed stoppen met roken.

Mijn partner wil niet stoppen, dus die gaat buiten roken, en kan ook heel goed minder drinken dan ik.

Ik heb ook moeite met maat houden, als het er staat, dan drink ik het op.



Ik heb dit topic geopend om mezelf er aan te gaan houden, alle reacties zijn welkom, ook negatief. Ik moet mezelf nou eens gewoon goed aan gaan pakken.
Alle reacties Link kopieren
Succes



Er zijn hier al een aantal stoppen met roken topics. Ik ben zelf gestopt met een e-smoker; dan is de lucht die je uitblaast schoon en kun je geleidelijk afbouwen.



Drank (wat drink je dan? Wijn?) zou ik gewoon niet meer in huis halen.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Wil je cold turkey stoppen of wil je het met hulp proberen? Het lijkt mij dat je met drinken en roken tegelijk stopt. Drinken is meestal een trigger om een sigaret op te steken.
Alle reacties Link kopieren
Dankje mrsnem, ik ga ook gauw kijken bij het stoppen met roken topic.



Meestal bier. Mijn man wil dus wel zo nu en dan een biertje drinken, en zal dat ook in huis zijn. Ik denk dat ik daar ook echt moeite mee heb. Het voelt zo zwak.
Ik heb ook zo'n e-smoker gekocht en afgebouwd binnen een week nu damp ik nog enkel lekkere smaakjes zonder nicotine, gaat best goed eigenlijk.

Mijn partner rookt nog steeds maar wel buiten en ik damp binnen.

Als ik wijn in huis heb kan ik het ook moeilijk laten staan.

Ik zorg dat ik lekker medium mineraalwater in huis heb en bvb een citroentje erin en lekkere kruidenthee. Dat helpt een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Boerderij, ja ik denk dat ik ook maar vaker thee ga drinken in plaats van koffie.

Ik heb een e-sigaret liggen nog niet gebruikt, ik heb vanochtend mijn laatste sigaret gerookt. Ik moet me ook nog inlezen, of het allemaal echt zo gezonder is als word gezegd, want ik heb me er nooit in verdiept.

Ik wil dus coldturkey stoppen met alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst het drankprobleem aanpakken en daarna stoppen met roken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Pak het dan goed aan en niet "ik wil het wel proberen".

Dan is de kans op mislukken 100%.

Als je voor het stoppen met roken hulp nodig hebt, gewoon doen. Ik heb goede verhalen (en ken ook mensen) die gestopt zijn met behulp van Champix. Goedkoop is het niet ,maar als je dan bedenkt hoeveel sigaretten wel niet kosten en dat over jaren lang gemeten.



Als je drinkt, verdwijnen je remmingen en is de kans dat je toch weer gaat roken heel groot. Het beste is dus om ook niet meer te drinken.





Maak je huis fris en schoon. Niet meer binnen roken, nooit meer! En ga alles lekker fris wassen en verven. Het is dan jammer om zo'n fris huis weer te vervuilen met rookaanslag.



Heel veel succes.
Kun je man je afspreken dat er voortaan alleen een afgepaste hoeveelheid drank in huis wordt gehaald? Alleen voor hem, alleen voor in het weekend bijvoorbeeld? Max. vier flesjes? Dan wordt het voor jou al wat makkelijker om de drank te laten staan.



En met sigaretten zou je hetzelfde kunnen doen. Hij alleen een pakje en gewoon nee zeggen, als je wilt bietsen. Als hij zo goed maat kan houden, kan hij je best een beetje helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik word 's avonds ook onrustig, als ik geen alcohol drink. En kom niet in slaap. Het heet dan gewoon verslaving volgens mij. Drink/dronk bijna elke dag wel.
Alle reacties Link kopieren
Precies, het moet nu echt echt echt. Niet proberen maar doen.



Dat van afgepaste hoeveelheid is een goed idee. Gewoon een paar blikjes voor hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:outside schreef op 16 april 2014 @ 10:38:

Ik word 's avonds ook onrustig, als ik geen alcohol drink. En kom niet in slaap. Het heet dan gewoon verslaving volgens mij. Drink/dronk bijna elke dag wel.Van een verslaving kan je afkomen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ja, en daarom moet ik gewoon echt doorzetten nu. Met drinken en met roken.
Alle reacties Link kopieren
quote:outside schreef op 16 april 2014 @ 10:41:

Precies, het moet nu echt echt echt. Niet proberen maar doen.



Dat van afgepaste hoeveelheid is een goed idee. Gewoon een paar blikjes voor hem.





En niet gaan vechten hoor.

Dat verlies je (meestal). Gewoon tegen jezelf zeggen: ik HOEF niet meer. Geeft een positief gevoel in tegenstelling tot : ik MAG niet meer.
Jij maakt de keuze om te roken en te veel te drinken vervolgens zeg je dat je daarvan baalt. Dit gedrag getuigt m.i. van een lage eigenwaarde. Als je jezelf wél leuk vindt namelijk, zou je jezelf niet zo dwarszitten. Toch?

Dus; meer zelfrespect, en dus ook meer respect voor je kinderen. Niet roken en gezond leven is een keuze.

Leg niet de focus op het stoppen met roken/drinken maar op je eigenwaarde. Dan is de knop van je leegte opvullen met die verslavingen zo omgezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:outside schreef op 16 april 2014 @ 10:38:

Ik word 's avonds ook onrustig, als ik geen alcohol drink. En kom niet in slaap. Het heet dan gewoon verslaving volgens mij. Drink/dronk bijna elke dag wel.



Maar als je elke avond drinkt en er gebeurt iets met je kinderen en je moet halsoverkop weg naar bijvoorbeeld de SEH, hoe ga je dat dan doen? Of drinkt je man dan niet? Lijkt mij verschrikkelijk, op zo'n moment kan je, lijkt mij, niet helder en nuchter meer nadenken...



Verder zou ik eerst maar eens beginnen met te stoppen met drinken en buiten gaan roken. Om van 1 verslaving afkomen is al moeilijk, laat staan 2 in 1x.
Wat goed dat je je hier bloot geeft, outside. Doordat je het zo nuchter vertelt hier, zonder excuses, krijg je positieve reacties.

Blijf hier schrijven, zodat je alles terug kunt lezen op moeilijke momenten.

Zullen we je helpen met allerlei voordelen die je gaat ervaren? Zowel op de korte termijn als de lange termijn.

Ik trap af: dat je je vanaf nu elke ochtend helder zult voelen als je je kinderen wakker maakt!
Alle reacties Link kopieren
quote:ranny1989 schreef op 16 april 2014 @ 10:53:

[...]





Maar als je elke avond drinkt en er gebeurt iets met je kinderen en je moet halsoverkop weg naar bijvoorbeeld de SEH, hoe ga je dat dan doen? Of drinkt je man dan niet? Lijkt mij verschrikkelijk, op zo'n moment kan je, lijkt mij, niet helder en nuchter meer nadenken...



Verder zou ik eerst maar eens beginnen met te stoppen met drinken en buiten gaan roken. Om van 1 verslaving afkomen is al moeilijk, laat staan 2 in 1x.Mijn man drinkt ook, maar minder. Gelukkig hebben wij 's avonds nog nooit naar de SEH gemoeten, maar ik denk dat we dan een ambulance zouden bellen. Maar daarom, ik wil dit niet meer. Juist om dit soort redenen. Ik wil gewoon een leukere moeder zijn ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:outside schreef op 16 april 2014 @ 11:00:

[...]





Mijn man drinkt ook, maar minder. Gelukkig hebben wij 's avonds nog nooit naar de SEH gemoeten, maar ik denk dat we dan een ambulance zouden bellen. Maar daarom, ik wil dit niet meer. Juist om dit soort redenen. Ik wil gewoon een leukere moeder zijn ook.

Ik wil je niet afbranden hoor; sorry als ik je dat gevoel gaf.

Vind het goed dat je dit anders wil, dat je in dat opzicht dingen wil veranderen. Maar loop niet te hard van stapel, dat is mijn tip.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 16 april 2014 @ 10:55:

Wat goed dat je je hier bloot geeft, outside. Doordat je het zo nuchter vertelt hier, zonder excuses, krijg je positieve reacties.

Blijf hier schrijven, zodat je alles terug kunt lezen op moeilijke momenten.

Zullen we je helpen met allerlei voordelen die je gaat ervaren? Zowel op de korte termijn als de lange termijn.

Ik trap af: dat je je vanaf nu elke ochtend helder zult voelen als je je kinderen wakker maakt!



Katherina, wat een fijne reactie, dankjewel.

Ik ben zo open mogelijk.



Als er negatieve reacties komen, zal ik daar ook uit leren.
Alle reacties Link kopieren
Ranny. Nee ik voelde me niet afgebrand door je reactie. Ik moet juist over dit soort dingen goed nadenken en ik ben blij met alle reacties.
Alle reacties Link kopieren
Heel knap dat je wil stoppen met drinken en roken dat is heel moeilijk. Aangezien jij met beide wil stoppen, wat het extra moeilijk maakt kun je misschien contact zoeken met je huisarts. Hij of zij kan jou misschien helpen hierbij om van beiden af te komen.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Maak van de hele berg aan Veranderingen kleine stapjes.

Eerst maar eens stoppen met roken

En drinken gaan beperken, op zich is elke dag een glas natuurlijk geen probleem. Je kunt dat glas bewaren tot een voor jou perfect moment.

En verder: ken je valkuilen, slechte momenten en zoek afleiding.



Als je valkuil zit roken direct na het eten, ga dan meteen afruimen, niet na tafelen.

Drankje als je uit je werk komt? ga een half uur hardlopen of douchen
Alle reacties Link kopieren
quote:charantella schreef op 16 april 2014 @ 11:06:

Heel knap dat je wil stoppen met drinken en roken dat is heel moeilijk. Aangezien jij met beide wil stoppen, wat het extra moeilijk maakt kun je misschien contact zoeken met je huisarts. Hij of zij kan jou misschien helpen hierbij om van beiden af te komen.

Succes!!



Ja, maar ik schaam me er erg voor, ik schaam me al voor het roken alleen al, en dat is al vrij onschuldig, laat staan alcohol.

Ik ga het zeker bij de huisarts zoeken, als het me echt niet gaat lukken. Maar ik wil het eerst zelf gaan proberen. Ik moet gewoon echt sterk zijn. Misschien is dat inderdaad wel te hoog gegrepen, maar ik wil het een kans geven.



Ik wil mijn huisje lekker fris, ik wil meer energie, ik wil gaan sporten. Ik wil nu wel alles tegelijk, ik moet ook wel oppassen dat ik niet teveel hooi op mijn vork neem.
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda, ja ik ga nu al meer doen, door het niet roken, en dat ruimt al lekker op, om iets om handen te hebben omdat ik niet rook.



Drinken deed ik alleen 's avonds vanaf filmtijd. Nooit overdag. Behalve als ik bij een vriendin zit op een terrasje, maar niet normaal gesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven